Vansinne??

Som sagt: kolla försäkringen först....det kan vara så att det är det som är "vansinnet" i det hela.... :gnissla

Jag har i och för sålt millen men efter fyra år på den så har jag lite erfarenhet. Millen (som alla stora sporthojar) är ingen hoj för en nybörjare. Jag har sett allt för många nybörjare som tokkör på rakorna och krypkör genom kurvorna. Mitt råd till dig är att du ska lära dig köra fort genom kurvor innan du skaffar stor hoj. Det jag har sett i trafiken gör mig förvånad över antalet dödsolyckor på mc. Det "borde" vara betydligt fler som dödas.

Om du trots allt köper Millen så en sista varning, den är allt annat än lätt att köra i en konbana, det är 0 km/h eller 50 km/h och inget däremellan.

Kjell

Knoxan skrev:
Håller på att ta mitt mc-kort. Funderar på att köpa hoj redan nu, så att man kan träna mycket privat.

Nu är det så att jag hittat en aprilia mille -02 ,ombyggd till fighter, till ett bra pris. Är det vansinne att köpa sig denna som första hoj? Jag tänkte att högt crossstyre borde vara kanon i konbanor och undanmanövrar osv.

Jag hade även tänkt köra upp med den om jag köper den. På så sätt tjänar jag in lite pengar och kan samtidigt träna in mig bra på hojen tills uppkörningen.

Är detta vansinne från min sida. Skall jag komma ner på jorden, sluta drömma om denna läckra italienare och köpa en cbr600F eller nått liknande istället?

Kan ju nämna att jag kört en del cross och väldigt mycket trimmad moppe :yoparty under mina yngre år. Även cyklat mycket mtb i många år, så balans och körvana finns det, men bara kört tung hoj ett fåtal ggr tidigare...

mvh
Erik
Lyssna inte på alla andra.. ja rekomenderar dig till att känna efter själv, klarar du inte själv att avgöra om du kan köra en sån eller inte, så är du kanske inte mogen att köpa den... än...

men allting går, skit i vad dom andra viktipettrarna säger....

Nu tar du och drar ut de där sedlarna ur häcken och far ut i övre skogarna och köper cykeln! Sässongen är snart slut!;)

lugn nu fredrik :pannkyss

Skall titta på en cbr 600f först....bra pris och förmodligen lättsåld när man vill byta upp sig.

Känns lite riskabelt att köpa streetfightermille. Lite för dyrt egentligen också...men jävligt kul att köra förmodligen :yoparty

Knoxan skrev:
lugn nu fredrik :pannkyss

Skall titta på en cbr 600f först....bra pris och förmodligen lättsåld när man vill byta upp sig.

Känns lite riskabelt att köpa streetfightermille. Lite för dyrt egentligen också...men jävligt kul att köra förmodligen :yoparty

Jag tror inte Millen är så svårsåld bara man fixar lite på den, men en CBR är nog ändå mer lättsåld, och du behöver inte skruva lika mycket heller.

den kostar drygt 10 lakan mindre vilket kan vara bra för studentekonomin. Att den är lite trött på lägre varv kan man nog leva med. Tror den kommer kännas rätt så pigg hur som helst. Det går tydligen som fan på höga varv iaf...men som sagt, svårt att välja.

Hittade nya SV650S -04 för 59900kr på actionsports. Ganska bra pris, men vet inte om de levererar till norrland...drygt att åka med släpvagn ner till dem.

/Erik

Knoxan skrev:
den kostar drygt 10 lakan mindre vilket kan vara bra för studentekonomin. Att den är lite trött på lägre varv kan man nog leva med. Tror den kommer kännas rätt så pigg hur som helst. Det går tydligen som fan på höga varv iaf...men som sagt, svårt att välja.

Hittade nya SV650S -04 för 59900kr på actionsports. Ganska bra pris, men vet inte om de levererar till norrland...drygt att åka med släpvagn ner till dem.

/Erik

Jo nog räcker fjutten i en 600 till utan bekymmer.
Spelar som ingen roll hur mycket man har att åka med, man tappar ändå känslan av en spark i ärslet när man gasar efter ett tag.

Jag köpte ju min i stockholm, men hade turen att få "hjälpa till" att köra upp en Pickup åt banverket, så det var bara att fara och hämta ut pickupen, kasta upp cykeln och dra:)
Annars kan du ju alltid köra upp den;)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...