Vanliga fel Thunderace?

Tror "Heffaklumpen" kommer från någon som skrev på Bike forum men är inte säker. Skillnader mellan fzr och Heffaklumpen är smidda kolvar, lättare motor, lite mer pullver. Inga större grejor, saken var ju ramen som igenkligen är en 750 ram. Stabil satan, bromsarna är 4kolvs ok räcker för att bromsa i från R1 med rätt nisse bakkom styret.
 
ecce skrev:
Tror "Heffaklumpen" kommer från någon som skrev på Bike forum men är inte säker. Skillnader mellan fzr och Heffaklumpen är smidda kolvar, lättare motor, lite mer pullver. Inga större grejor, saken var ju ramen som igenkligen är en 750 ram. Stabil satan, bromsarna är 4kolvs ok räcker för att bromsa i från R1 med rätt nisse bakkom styret.

De lättade svängmassan i moroten med för att få den lite villigare.
Bromsarna är exakt de samma på R1an(till 02), teoretiskt ska vikten ta ut sin rätt här, men det är möjligt att de är rätt likvärdiga (R1an har alltid fått skäll för okänsliga bromsar).
 
Tja skälvkart gör vikten rätt för sig. Dessa kg märks bla på bana när fotpinnarna lite väl tidigt börjar ta i marken. Annars för landsväg funkar den kanon. Lite tråkit register i motorn då den saknar all form av "effekt knöl".
Så vitt jag har förstått är den också lite bökig att åka på slangen med men jag är ingen nija på det området så det kan jag inte säga nått om.
 
min fzr är riktigt jobbig att slanga med iallafall men det sitter väl i vikten.....
 
min 97a slangar mer än gärna, inga problem! och med Flatis förgasarna på har det blivit nära på omöjligt att inte wheela på dom första växlarna :banana

tillägg: gick att få upp på 4an även orginal så det är nog mera teknik än vikt det hänger på.
 
Last edited:
min är nästan omöjlig att få upp på 2:an får köra på 1:an o växla,för att få i 3:an får man gå jävligt högt på 2:an annars dimper den ner
 
Holger skrev:
min är nästan omöjlig att få upp på 2:an får köra på 1:an o växla,för att få i 3:an får man gå jävligt högt på 2:an annars dimper den ner

hmm det låter inte som min yzf så det skiljer antagligen endel mellan den och din fzr.
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top