Vanliga fel Suzuki DR ´96 ?

rookie skrev:
Ska handla en Dr ´96:a i veckan om allt går vägen, alla tips på svagheter/saker man bör kolla extra på är välkomna!
Finns ej några direkta svagheter.. Det är en tanks om den andvänds halvnormalt! Dvs om du är tokförare som jag så kan lådan vara lite besvärlig vid bakhjulsåka = svår att få i växlar + hoppar ur! växellådsras är inte ovanligt vid stuntning!! Har haft en dr650 94" lådproblem... Kompis 96/98? Lådploblem = ras! Men som sakt det gäller endast vid :kocko körning!!! I övrigt en potent motor med bra register, riktigt bra kräm med slipon + filter öppnad l-burk!

Jag har en org. burk du kan få, satt på en -98 ifall det bara sitter ett slipon på typ.........eller om någon annan vill ha den

Boost 2 skrev:
Finns ej några direkta svagheter.. Det är en tanks om den andvänds halvnormalt! Dvs om du är tokförare som jag så kan lådan vara lite besvärlig vid bakhjulsåka = svår att få i växlar + hoppar ur! växellådsras är inte ovanligt vid stuntning!! Har haft en dr650 94" lådproblem... Kompis 96/98? Lådploblem = ras! Men som sakt det gäller endast vid :kocko körning!!! I övrigt en potent motor med bra register, riktigt bra kräm med slipon + filter öppnad l-burk!

Tack för svaren! Dessvärre lyckades säljaren kvadda den helt 2 dar innan jag skulle köpa... :död

rookie skrev:
Tack för svaren! Dessvärre lyckades säljaren kvadda den helt 2 dar innan jag skulle köpa... :död

Trisst men det finns gott om dem. Hade själv en -96 med 1200 mil på mätaren som funkade klockrent förutom startmotorn som kunde skrika rejält vid kallstart, tydligen ganska vanligt fel. Annars en trevlig hoj med lite för mjuk fjädring och lite mer effekt skulle inte skada. Beror som sagt vad man skall ha hojen till.

annan hoj?

rookie skrev:
Ska handla en Dr ´96:a i veckan om allt går vägen, alla tips på svagheter/saker man bör kolla extra på är välkomna!

:) köp min Blååååa TTR600 -01 istället!
din för 38000:- :tummenupp

Boost 2 skrev:
Min låda rasade efter en vecka...

rookie skrev:
Hittat nytt objekt, nån som kan säga vad serviceintervallet på en DR650 ´96 är?
Ventiler ställs var 5e år oberoende av körsträcka! olja = 1000mil eller en gång per år :tummenupp Skämtar inte så mycket nu ! Har en kompis som kört 6000mil med sådana serviceint, visserligen ej någe stunt, men rätt hård körning grus/asfalt. Endast bytt lameller o kopplingsvire sedan 1987"! :tummenupp

Boost 2 skrev:
Ventiler ställs var 5e år oberoende av körsträcka! olja = 1000mil eller en gång per år :tummenupp Skämtar inte så mycket nu ! Har en kompis som kört 6000mil med sådana serviceint, visserligen ej någe stunt, men rätt hård körning grus/asfalt. Endast bytt lameller o kopplingsvire sedan 1987"! :tummenupp

TACK! Jag reagerade på den tyska sidan där det var service var 600:e mil MED ventilkoll på alla service:ar!!! :va

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back