Vampyrer!

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det börjar dra ihop sig.
Den 5:e september 2008 har den svenska svartvita skräckfilmen "Vampyrer" svensk och internationell biopremiär.
Varför berättar jag nu detta? Jo för att medverkande i filmen är bland annat Dreggel (jag! :hej ), IronMike och Dronk härifrån forumet!

Det utlovas blod, våld, vampyrer, hagelbrakare, härligt motormuller, mc-jakter och extremt tuffa, och framförallt snygga, bikerkillar :rock

Boka i kalendern!!!1!one!

Handling skrev:
VAMPYRER handlar om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag:

att hon vill lämna vampyrlivet, och försöka smälta in bland människorna.

Vera ställs plötsligt inför ett liv i ensamhet, men tänker göra allt för att inte släppa sin syster ifrån sig. Samtidigt knappar mc-gänget in på dom båda..

Lite länkar och teasers:
http://www.vampyrer.se
http://www.nonstopentertainment.com
http://vampyrfilm.blogspot.com/ (teaser)

Bifogat

• 1049.jpg
    1049.jpg
    33.9 KB · Visningar: 677
Last edited:
hmmm... Intressant... Kanske inte helt överraskande så gillar jag ju vampyrfilmer... :P

Kör du surgixxer i filmen? Är det cheytuttar i filmen? Nakenscener?

Nej slynan fick inte vara med. Jag kör en Harley Davidson Road King Classic :tuttar med ett styre som är så fett att man måste vara 2 normallånga människor för att nå mellan handtagen :D

Jag kan inte erkänna att det är tuttar med. :tystnadsplikt

Nakenscener? Jag kan PM:a bilder på mig i string om du vill... :näsblod

En svartvit vampyrfilm?
Blod som gör sig så bra i färg.

Att dömma av teasers så är blodet faktiskt rött :)
Angående att den är i svartvitt så kan jag berätta att av det jag sett av rullen så är det sjukt snyggt filmat. Det är ju inte svartvitt ala Frankenstein från -31 utan effektfullt "Noir"-stuk :)

Last edited:
Nej slynan fick inte vara med. Jag kör en Harley Davidson Road King Classic :tuttar med ett styre som är så fett att man måste vara 2 normallånga människor för att nå mellan handtagen :D

Så det är ingen surgixxer, kanske inga cheytuttar och enda nakenscenerna är du i string. :(

Så det är ingen surgixxer, kanske inga cheytuttar och enda nakenscenerna är du i string. :(

Låter som piss, vi tankar skiten och delar ut piratkopierade dvd:er på stan i protest till skiten :mad:

"VAMPYRER handlar om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag:

Vera ställs plötsligt inför ett liv i ensamhet, men tänker göra allt för att inte släppa sin syster ifrån sig. Samtidigt knappar mc-gänget in på dom båda.."

Haha så du är en stentuff biker i gynekologstol? :hihi

Edit: Svensk och internationell premiär på samma dag? :mad:

Vafan jävla fredsmäklare, dom skulle hämnats på usa och kört premiären 3 månader senare i usa och alla andra filmproducerande länder för den delen :mad:

Last edited:
Svartvit? Tyckte teasern såg ut som färg...? Men jag tror detta kan bli intressant.

Kör ni bara hoj eller är ni med i "vanliga" scener med?

Att dömma av teasers så är blodet faktiskt rött :)
Angående att den är i svartvitt så kan jag berätta att av det jag sett av rullen så är det sjukt snyggt filmat. Det är ju inte svartvitt ala Frankenstein från -31 utan effektfullt "Noir"-stuk :)

Aha, utmärkt!

Jag bokar in premiären då.

Jag förstår att svenskproducerat inte kan ha lika bra effekter som många av hollywood produktionerna, men när det gäller manusbiten kan det väl ändå inte vara så svårt att få fram hyfsade manus och genomföra dessa på ett mer än mediokert sätt.

Kolla bara på Beck och Wallander, önskar bara att sci-fi och fantasy kunde vara lika bra från Sverige.

Jag förstår att svenskproducerat inte kan ha lika bra effekter som många av hollywood produktionerna, men när det gäller manusbiten kan det väl ändå inte vara så svårt att få fram hyfsade manus och genomföra dessa på ett mer än mediokert sätt.

Kolla bara på Beck och Wallander, önskar bara att sci-fi och fantasy kunde vara lika bra från Sverige.

:rofl :jisses :eek: :ätapiller :fyllisar Har du sköljt ner dina piller med sprit nu igen!? Sen när har Beck/Wallander/annan fjantfilm haft ett bra manus?

Låter som piss, vi tankar skiten och delar ut piratkopierade dvd:er på stan i protest till skiten :mad:

"VAMPYRER handlar om två systrar, Vera och Vanja, som ser ut som vilka unga tjejer som helst. Den enda skillnaden är att de lever på natten och av patologiskt okänd anledning endast kan utvinna energi ur mänskligt blod. En natt, efter att Vera har druckit blodet och dödat en mc-gängmedlem tvingas systrarna springa för sina liv. Det är just under denna natt som Vanja lovat sig själva att berätta för Vera den hemlighet hon gått och burit på ett tag:

Vera ställs plötsligt inför ett liv i ensamhet, men tänker göra allt för att inte släppa sin syster ifrån sig. Samtidigt knappar mc-gänget in på dom båda.."

Haha så du är en stentuff biker i gynekologstol? :hihi

Edit: Svensk och internationell premiär på samma dag? :mad:

Vafan jävla fredsmäklare, dom skulle hämnats på usa och kört premiären 3 månader senare i usa och alla andra filmproducerande länder för den delen :mad:

Jag är inte bara stentuff, jag e våldsam oxå :)

Ska inte lova bort själen på att den internationella premiären är samma dag, vet att den svenska är då iaf.
Tanken från början var att få filmen på bio över huvudtaget (tänk på vad mycket skit som går direkt till DVD) men någon tyckte ju uppenbarligen att det var så bra att det blev internationell release oxå :)

Svartvit? Tyckte teasern såg ut som färg...? Men jag tror detta kan bli intressant.

Kör ni bara hoj eller är ni med i "vanliga" scener med?

Det är "vanliga" scener oxå.

Ah, ytterligare en svensk kalkonrulle. :tummenupp

När jag läser en Tom Clancy bok så förväntar jag mig inte en Strindberg, men det gör ju inte Clancy boken sämre för det. :tummenupp

Last edited:
Den kanske blir lika bra som den där splatterkalkonen med Gert Fylking nån gång på 90-talet!? Weee.. :D

Jag vet inte om det är jag som e gammal men coola effekter känns lite 1995 alternativt moppefucko/trimmad moped.
Jag tycker det är lite vågat att ge sig på ett ämne som vampyrer, som lätt får en kalkonstämpel på sig bara man nämner det, med en budget som täcker 20 minuter i Universal Studios, men nån har tydligen tyckt att filmen e funkis annars skulle den ju inte ens komma ut på BASF 60 min audio tape :)

För att locka lite så kan jag retas lite med en scen som kommer få alla killar i publiken att skrika "IIIIIIIIIIH!" :tummenupp
Ta med frun/donnan/granntjejen/KK:n och kolla in en cool rulle! :tuttar

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...