Valtråd med röstning 2022

Vilket parti skulle du rösta på om det var val idag?

• Antal röstningar
    37
  • Undersökning stängd .
Markus förfan lägg till ".../rösta blankt/inte rösta alls" i sista alternativet så kan jag vara med och leka med de stora pojkarna. Can't see shit, captain!

Men vad är det som händer i omröstningen egentligen? Vi har nu FI, AfS, Stram Kurs och Nyans som tillsammans utgör någon slags virtuellt största parti och således får bilda regering. De får nu enas om en statsminister som behöver samla ihop tillräckligt stöd från de andra partierna för att få stöd i riksdagen för att driva sin politk. Och någon tyckte att senaste regeringsbildningarna varit svåra :gnissla
Jag tror det är Nyans som drar det blocket här på SH :hihi

Markus förfan lägg till ".../rösta blankt/inte rösta alls" i sista alternativet så kan jag vara med och leka med de stora pojkarna. Can't see shit, captain!
Nädu, för att få vara med och leka måste man bekänna färg. Grå är ingen färg ;)

Övriga partier/Blankt

Det är ju i princip samma sak, ingen av dom kommer ju att komma över spärren ändå

Övriga partier/Blankt

Det är ju i princip samma sak, ingen av dom kommer ju att komma över spärren ändå
Men jag kommer inte rösta på något övrigt parti eller blankt.

Lite som sjuklövern eller tom åttaklövern. Det är i princip samma sak, lite olika nyans på samma smörja bara.

Men jag kommer inte rösta på något övrigt parti eller blankt.

Lite som sjuklövern eller tom åttaklövern. Det är i princip samma sak, lite olika nyans på samma smörja bara.
Jag skrev till Swedie för att kunna lägga upp tråden, gick inte att polla i mobil plattform i OT, du kanske kan fråga om det går att utöka antal alternativ? I så fall fixar jag alla tänkbara möjligheter.

Dessutom saknas ju det obligatoriska alternativet som alltid var med i pollarna förr...

Väntar med att rösta till september nångång. Iom att allt tyder på att de kommer vara relativt få röstande så har faktiskt min röst något värde sett till utfallet till skillnad från riksdagisvalet. Blir en taktisk röst beroende på ställningen då.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman