Typisk vänsteraktivist.Ja, det har hänt (minst) två gånger. Mysig kille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Typisk vänsteraktivist.Ja, det har hänt (minst) två gånger. Mysig kille.
Skönt att se dem svettas lite även om jag tror de vinner ändå.Nu är helt plötsligt inte bankskatt ett huvudalternativ..... undrar varför? Kanske är större delen av (s) väljare smarta nog att förstå att det bara är mer pengar till statskassan som sedan medborgarna får betala![]()
S: Bankskatt är inte huvudalternativ
Att införa en bankskatt för att finansiera sina vallöften är inte Socialdemokraternas huvudalternativ. Det säger partiets ekonomiskpolitiska talespersonen Mikael Damberg på en pressträff.www.gp.se
Panikändring??
Nej det är en högerextrem konspirationsteori.
Men vill man segla över Atlanten för man vägrar flyga över Atlanten och tycker det är OK att besättningen fem(?) man istället flyger för man själv vägrar flyga över Atlanten så blir naturligvis en del MILJÖVÄNNER förbannade ! Naturligtvis !
Med tanke på att Schweiz (som saknar naturtillgångar som skog och malm) har nästan dubbla BNP per Capita jämfört med Sverige så håller som jag ser det inte argumentet med att folkomröstningar skadar ekonomin.Jag är snarare inne på att man borde sänka riksdagsspärren så att man närmar sig riktig demokrati. Jag tror inte riktigt på direktdemokrati med mängder av folkomröstningar eftersom reformer måste finansieras och är man alltför frikostig med omröstningar kommer inte ekonomin gå ihop.

Några (s)-politiker med stora lån har ringt upp Damberg och påpekat att det kan finnas många (s)-väljare i samma sits som dom, med stora lån. Lån som inte blir billigare med bankskatt.Nu är helt plötsligt inte bankskatt ett huvudalternativ..... undrar varför? Kanske är större delen av (s) väljare smarta nog att förstå att det bara är mer pengar till statskassan som sedan medborgarna får betala![]()
S: Bankskatt är inte huvudalternativ
Att införa en bankskatt för att finansiera sina vallöften är inte Socialdemokraternas huvudalternativ. Det säger partiets ekonomiskpolitiska talespersonen Mikael Damberg på en pressträff.www.gp.se
Panikändring??

Chang Frick hade lite tankar om ryssen.Jag tycker det är både störande, olyckligt och allvarligt att SD har något ryskt troll, om det nu stämmer, i riksdagen.
Med det sagt tycker jag det är ännu allvarligare att expo, och annan media, har sådan information tillgänglig (potentiell hot mot rikets säkerhet) och låter det ligga tills det går att tajma med riksdagsvalet. Det i sig är ett säkerhetshot, som ingen låtsas om, och dessutom per definition illegitim valpåverkan.
View attachment 532468
De kanske inte är alltför frikostiga med folkomröstningar och kanske även är intelligenta i utformningen av dem.Med tanke på att Schweiz (som saknar naturtillgångar som skog och malm) har nästan dubbla BNP per Capita jämfört med Sverige så håller som jag ser det inte argumentet med att folkomröstningar skadar ekonomin.
View attachment 532466
![]()
BNP per capita i Europe (2025) - IMF - Worldometer
BNP per capita efter land. Lista efter BNP (PPP) (köpkraftsparitet) och efter nominell BNP. Förhållande till världens genomsnittliga BNP per capita (PPP)www.worldometers.info
Har lite svårt att ta honom på allvar men här har han väl rätt förutom rasistkortet, det tror jag man kan hålla sig ifrån.Chang Frick hade lite tankar om ryssen.
Blankröst?Såg just att man ska rösta för en regering som inte styrs av extrema åsikter.
Då blir ju valet enkelt som jag ser det !
Så nu duger det!Jag visste väl att Jimmie skulle förkasta dom här nationalist-dumheterna och bli liberal till slut!
View attachment 532474
Var det inte med tillägget "om man tycker klimatet är viktigt"?Tog det tre kramar?
Allt har sitt pris...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen