Valentino Rossi misstänkt benfraktur

Känns lite typiskt på något sätt, men det ingår väl risker i denna sport att hålla sig på topp.

Har inte sett ett race i år. För dyrt med Viasat Motor, och att se via MotoGP.com i efterhand funkar inte. Spoilers överallt.
motogp.com går att dela på fler.
 
Kanske oviktigt för riktiga Rossi fans men vem tror ni får Rossis hoj de närmaste racen? Zarco? Alex Lowes? Någon japansk testförare? Är Folger återställd förresten eller har Tech3 också en tom plats i nästa race?
 
vore kul om dom tog in nån helt ny, nån yngling från utanför motogp cirkusen.. Jake Dixon verkar många ha stora förhoppningar på tex..
 
Alex Marquez kanske :tummenupp :glömdet

Hade jag fått välja åt Yamaha så hade det blivit Franco Morbidelli på Rossis hoj.
Leder man Moto2 så håller man sig normalt på hjulen.
Och kan banorna !

Men då hade hans Moto2 stall gått i luften. De vill ha 100 % på Moto2.
Och efter ett erbjudande köra en MotoGP hoj hade han varit spilttrad !
 
Last edited:
Hade jag fått välja åt Yamaha så hade det blivit Franco Morbidelli på Rossis hoj.
Leder man Moto2 så håller man sig normalt på hjulen.
Och kan banorna !

Men då hade hans Moto2 stall gått i luften. De vill ha 100 % på Moto2.
Och efter ett erbjudande köra en MotoGP hoj hade han varit spilttrad !
Det var hårdare killar förr i tiden, det var ju trots allt inte ovanligt att man tävlade i flera klasser, eller tom flera olika sporter på toppnivå, tex F1 och hoj.
 
Sven Tumba roade sig på elitnivå i ishockey, fotboll, golf. Hårdast :banana
 
Det var hårdare killar förr i tiden, det var ju trots allt inte ovanligt att man tävlade i flera klasser, eller tom flera olika sporter på toppnivå, tex F1 och hoj.

Det handlar knappast om att dagens förare skulle vara mjukisar. Snarare är det så att racingen på den tiden var på amatörnivå jämfört med dagens racing. Nivån är så hög idag att det kräver fullt fokus och specialisering på en kategori för att vara konkurrenskraftig. Även fysiskt gissar jag att man ligger enormt mycket högre idag än när t.ex. John Surtees var aktiv.
 
Det handlar knappast om att dagens förare skulle vara mjukisar. Snarare är det så att racingen på den tiden var på amatörnivå jämfört med dagens racing. Nivån är så hög idag att det kräver fullt fokus och specialisering på en kategori för att vara konkurrenskraftig. Även fysiskt gissar jag att man ligger enormt mycket högre idag än när t.ex. John Surtees var aktiv.

Så är det i all elitidrott, specialiceringen har tagit enorma steg, svårt att ta sig till den absoluta toppen om man inte bestämmer sig tidigt i ungdomen vilken sport man vill hålla på med och målmedvetet tränar för att nå dit.
Även mycket svårare att bli bland de bästa utan rätt fysiska förutsättningar, inte säkert att det räcker med talang och vilja längre om man har fel kropp för sin sport.
 
Känns väl knappast som en arvtagare till VR's hoj.
Men kan bli spännande.
Om inte annat för att se vad en 7'a i WSBK mäktar med som ny på en MotoGP hoj.
Hoppas det går bra! :)
 
Nyheter
BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Back
Top