Valentino Rossi misstänkt benfraktur

Känns lite typiskt på något sätt, men det ingår väl risker i denna sport att hålla sig på topp.

Har inte sett ett race i år. För dyrt med Viasat Motor, och att se via MotoGP.com i efterhand funkar inte. Spoilers överallt.
motogp.com går att dela på fler.
 
Kanske oviktigt för riktiga Rossi fans men vem tror ni får Rossis hoj de närmaste racen? Zarco? Alex Lowes? Någon japansk testförare? Är Folger återställd förresten eller har Tech3 också en tom plats i nästa race?
 
vore kul om dom tog in nån helt ny, nån yngling från utanför motogp cirkusen.. Jake Dixon verkar många ha stora förhoppningar på tex..
 
Alex Marquez kanske :tummenupp :glömdet

Hade jag fått välja åt Yamaha så hade det blivit Franco Morbidelli på Rossis hoj.
Leder man Moto2 så håller man sig normalt på hjulen.
Och kan banorna !

Men då hade hans Moto2 stall gått i luften. De vill ha 100 % på Moto2.
Och efter ett erbjudande köra en MotoGP hoj hade han varit spilttrad !
 
Last edited:
Hade jag fått välja åt Yamaha så hade det blivit Franco Morbidelli på Rossis hoj.
Leder man Moto2 så håller man sig normalt på hjulen.
Och kan banorna !

Men då hade hans Moto2 stall gått i luften. De vill ha 100 % på Moto2.
Och efter ett erbjudande köra en MotoGP hoj hade han varit spilttrad !
Det var hårdare killar förr i tiden, det var ju trots allt inte ovanligt att man tävlade i flera klasser, eller tom flera olika sporter på toppnivå, tex F1 och hoj.
 
Sven Tumba roade sig på elitnivå i ishockey, fotboll, golf. Hårdast :banana
 
Det var hårdare killar förr i tiden, det var ju trots allt inte ovanligt att man tävlade i flera klasser, eller tom flera olika sporter på toppnivå, tex F1 och hoj.

Det handlar knappast om att dagens förare skulle vara mjukisar. Snarare är det så att racingen på den tiden var på amatörnivå jämfört med dagens racing. Nivån är så hög idag att det kräver fullt fokus och specialisering på en kategori för att vara konkurrenskraftig. Även fysiskt gissar jag att man ligger enormt mycket högre idag än när t.ex. John Surtees var aktiv.
 
Det handlar knappast om att dagens förare skulle vara mjukisar. Snarare är det så att racingen på den tiden var på amatörnivå jämfört med dagens racing. Nivån är så hög idag att det kräver fullt fokus och specialisering på en kategori för att vara konkurrenskraftig. Även fysiskt gissar jag att man ligger enormt mycket högre idag än när t.ex. John Surtees var aktiv.

Så är det i all elitidrott, specialiceringen har tagit enorma steg, svårt att ta sig till den absoluta toppen om man inte bestämmer sig tidigt i ungdomen vilken sport man vill hålla på med och målmedvetet tränar för att nå dit.
Även mycket svårare att bli bland de bästa utan rätt fysiska förutsättningar, inte säkert att det räcker med talang och vilja längre om man har fel kropp för sin sport.
 
Känns väl knappast som en arvtagare till VR's hoj.
Men kan bli spännande.
Om inte annat för att se vad en 7'a i WSBK mäktar med som ny på en MotoGP hoj.
Hoppas det går bra! :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top