Val debatten igår på TV4

Vem tyckte du var bäst av Fredrik Reinfeldt och Göran Persson?

• Antal röstningar
    0

Flesh

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2006
Hoj
En snabb en!
Vem av Fredrik Reinfeldt och Göran Persson tyckte du kom med bäst argument och åsikter? Svara på poll!

Fan va trött man e på att Persson alltid ska dra upp moderaternas förra mandatperiod... Att det gick så dåligt för sverige då etc. etc..... Men det va ju dom själva som påbörjade den trenden....
Inte lätt att göra stordåd på 4 år...
Göran va ju sämst på att svara på frågorna, han skulle ju hela tiden ställa frågor...
Hans herrgård verkar vara viktigare än sverige, nu inför hans pension...
Jag är så jävla trött på den där tjocksmocken!!

Last edited:
Jag tycker sossarna speciellt Persson alltid varit bäst... På att skylla ifrån sig.

Jävla trött på hans slappa politik och ständiga försök att hans politik har bidragit till att "det går bra för Sverige". Fan inte upp till Svensk politik om det är högkonjuktur i EU just nu:fakta

Tyckte bodström var bra innan han uttalade sig om "intrånget" från FP - jävla hycklare -sossarna:tomten

Såhär lätt är det tydligen att logga in o ta del av deras kampanjer...http://lennartregebro.blogspot.com/2006/09/s-hr-kommer-du-in-p-sossarnas-interna.html

FP:s misstag får mig bara ännu mer att inse att sossarna o resten av kommunisterna det sämsta alternativet - (om man inte vill leva på sos hela livet förstås). Svenskarna har blivit så jävla lata och oförmögna att kämpa lite!

Ut med det fete - in med den skallige!

Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...? :näsblod

Det moderaterna trummat mest på är att ta bort fastighetsskatten, gynnar också bara dem som redan har det bra. Jag har inget hus så den skatten får gärna vara kvar.

Tror det blir en blank röst i år...

Suomalainen skrev:
2441165 Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...? :näsblod

Det moderaterna trummat mest på är att ta bort fastighetsskatten, gynnar också bara dem som redan har det bra. Jag har inget hus så den skatten får gärna vara kvar.

Så dagens sjukhus strävar inte efter vinst?

Till trådstartaren, för i helvete, uttala ordet för dig själv, flera gånger. Valdebatt. Valdebatt. VALDEBATT!!! Skriv det som det låter. :mad:

Suomalainen skrev:
2441165 Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...? :näsblod

Har själv fått en privat sjukvårdsförsäkring genom jobbet. Varför? Jo, min arbetsgivare är mycket mån om att jag inte blir utslagen i flera månader (år?) p.g.a. att köerna är sååååååååååå långa att man hinner gå i pension innan man blir behandlad. Genom min privata försäkring är jag garanterad behandling inom 30 dagar. Det kan inte bli rättvist i sjukvårdssystemet så länge det inte fungerar.

Suomalainen skrev:
2441165

Självklart tycker du det. Och den dag du köper hus passar borgarna dig. Och den dag du behöver lyfta (höga) bidrag passar sossarna dig. :rolleyes:

Valen skrev:
2441250 Har själv fått en privat sjukvårdsförsäkring genom jobbet. Varför? Jo, min arbetsgivare är mycket mån om att jag inte blir utslagen i flera månader (år?) p.g.a. att köerna är sååååååååååå långa att man hinner gå i pension innan man blir behandlad. Genom min privata försäkring är jag garanterad behandling inom 30 dagar. Det kan inte bli rättvist i sjukvårdssystemet så länge det inte fungerar.

Självklart tycker du det. Och den dag du köper hus passar borgarna dig. Och den dag du behöver lyfta (höga) bidrag passar sossarna dig. :rolleyes:

Håller med om att den är kass som den ser ut idag, men är privatisering enda lösningen? Det tror inte jag, samma principer och effektiva arbetssätt som används på de privata måste ju gå lika bra att implementera i icke privata, eller hur?

Borgarna passar inte alls när jag väl ska köpa hus, är fastighetsskatten borta kommer det att leda till högre huspriser = högre lån = dyrare ändå, gynnar bara dem som redan har hus.

Och sen har vi det där med trafikförsäkringen... usch!

Suomalainen skrev:

men fastighets skatten är vell inräknad i hyran om inte jag missminner mig :va Och att endast dom med feta plånböcker skulle få bättre vård en andra tvivar jag gandska starkt på.

hållundan skrev:
2441231

Till trådstartaren, för i helvete, uttala ordet för dig själv, flera gånger. Valdebatt. Valdebatt. VALDEBATT!!! Skriv det som det låter. :mad:

??????????????????????????????????:confused: :confused: :confused: Exakt vad menar du med de?

Last edited:
Tja här är några saker som Moderaterna vill genomföra men visst om ni tycker att det verkar vettigt så får ju ni röst på dom men jag kan ju säga att det är absolut inget som jag kan se utav det som skulle göra det bättre för mig att bo å leva här i Sverige så Göran lär få min röst även om han inte är jättebäst så är han ändå det bästa alternativet.

Höjda egenavgifter till a-kassan och sänkta ersättningsnivåer för de arbetslösa.

Moderaterna vill också slopa skatteavdraget för a-kasseavgiften.

En medlem i IF Metal får en avgiftshöjning med cirka 142 procent (cirka 324 kronor) i månaden, är väl antagligen liknande siffror för andra fackföreningar.

Moderaterna vill korta tiden som föräldrar kan vara hemma med sina barn, genom att ta bort den trettonde föräldrapenningmånaden och samtliga 90 garanti dagar.
De vill också sänka föräldrapenningen från dagens 80 procent till 75 procent.

Moderaterna vill införa en andra karensdag vid sjukdom och försämra högkostnadsskydden.

Moderaterna vill dessutom införa en avgift på 25 kronor varje gång man hämtar ut ett receptbelagt läkemedel.

Lägre löner, försvagade fack, utsatta löntagare och urholkade kollektivavtal, det är moderaternas politiska recept för att bota arbetslösheten.

Moderaterna tänker skapa en ny typ av jobb med riktigt låga löner.
Moderaternas a-kassereform innebär att en person efter 300 dagars arbetslöshet ska acceptera ett nytt arbete som motsvarar drygt 50 procent av vad personen tjänade innan arbetslösheten, annars försvinner rätten till a-kassa.
Om tiotusentals arbetslösa tvingas acceptera dessa jobb öppnar det för lönedumpning, för vilken arbetsgivare vill anställa till full betalning om det går att komma undan med halva summan?

Flesh skrev:
2443276 men fastighets skatten är vell inräknad i hyran om inte jag missminner mig :va Och att endast dom med feta plånböcker skulle få bättre vård en andra tvivar jag gandska starkt på.

Det är det säkert, men att hyrorna skulle gå der för det tvivlar jag ruskigt starkt på. Fastighetsägarna får en ökad vinst bara...

Suomalainen skrev:
2443853 Det är det säkert, men att hyrorna skulle gå der för det tvivlar jag ruskigt starkt på. Fastighetsägarna får en ökad vinst bara...

Hyran är den enda intäkten, fastighetsskatten är en väldigt liten del av utgifterna, i storleksordningen några procent. Så att det knappast kommer påverka hyrorna alls har du alldeles rätt i.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg