Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Så dagens sjukhus strävar inte efter vinst?Suomalainen skrev:2441165Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...?
Det moderaterna trummat mest på är att ta bort fastighetsskatten, gynnar också bara dem som redan har det bra. Jag har inget hus så den skatten får gärna vara kvar.
Tror det blir en blank röst i år...
Suomalainen skrev:2441165Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...?![]()
Suomalainen skrev:2441165
Det moderaterna trummat mest på är att ta bort fastighetsskatten, gynnar också bara dem som redan har det bra. Jag har inget hus så den skatten får gärna vara kvar.
Valen skrev:2441250Har själv fått en privat sjukvårdsförsäkring genom jobbet. Varför? Jo, min arbetsgivare är mycket mån om att jag inte blir utslagen i flera månader (år?) p.g.a. att köerna är sååååååååååå långa att man hinner gå i pension innan man blir behandlad. Genom min privata försäkring är jag garanterad behandling inom 30 dagar. Det kan inte bli rättvist i sjukvårdssystemet så länge det inte fungerar.
Självklart tycker du det. Och den dag du köper hus passar borgarna dig. Och den dag du behöver lyfta (höga) bidrag passar sossarna dig.![]()
Suomalainen skrev:2441165Såg inte hela inslaget, bara vård och skola delarna. Men visst fasen har persson rätt om att en försäljning av sjukhusen i förlängningen leder till att det bara är folket med plånbok som kommer få den bästa vården. Den som äger något vill ju få ut en vinst, eller finns det börsnoterade bolag som driver företag som precis går runt för att hålla ner priser och vara snälla...?
Och att endast dom med feta plånböcker skulle få bättre vård en andra tvivar jag gandska starkt på.hållundan skrev:2441231
Till trådstartaren, för i helvete, uttala ordet för dig själv, flera gånger. Valdebatt. Valdebatt. VALDEBATT!!! Skriv det som det låter.![]()
Flesh skrev:2443276
??????????????????????????????????![]()
![]()
Exakt vad menar du med de?
monzza skrev:2443333bla bla bla
monzza skrev:2443333Svammel....

Jag menar exakt vad jag skriver.Flesh skrev:??????????????????????????????????![]()
![]()
Exakt vad menar du med de?
Det ska löna sig att arbeta här i sverige hajjar du väl...monzza skrev:2443333Tja här är några saker...Bla..bla...bla..

Flesh skrev:2443276men fastighets skatten är vell inräknad i hyran om inte jag missminner migOch att endast dom med feta plånböcker skulle få bättre vård en andra tvivar jag gandska starkt på.
Suomalainen skrev:2443853Det är det säkert, men att hyrorna skulle gå der för det tvivlar jag ruskigt starkt på. Fastighetsägarna får en ökad vinst bara...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |