Val av vinter - mc

Personligen fattar jag ingenting av denna tråd.(....om man nu kikar på TS första inlägg)


----tänkte nu på det här med pendling....
 
View attachment 397079

Köpte mig en -90 års modell Suzuki DR 350 för lite mer än en månad sedan, toppar 120-140 beroende på drevning, 6 växlad låda, 60 timmars serviceintervall och den bara går och går enligt grabbarna i den tusen sidor långa tråden på Advrider!

Det tråkiga är att leta rätt på en fungerande CDI när den ger upp. Känt fenomen på DR 350.
 
Varför är det så mycke oljebyte på en fyrtaktscross? När det inte är det på andra landsvägshojar?
Bland annat att man pressat vikten, minsta möjliga mängd olja. Dvs samma oljemolekyl misshandlas tex 4 gånger så ofta mellan kugghjulen i växellådan med 1 liter olja i motorn som med 4 liter olja i motorn.
Tror att längre serviceintervall på KTM 690 jämfört med tidigare KTM 6xy beror bland annat på mer olja i motorn.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top