Val av vinter - mc

Personligen fattar jag ingenting av denna tråd.(....om man nu kikar på TS första inlägg)


----tänkte nu på det här med pendling....
 
View attachment 397079

Köpte mig en -90 års modell Suzuki DR 350 för lite mer än en månad sedan, toppar 120-140 beroende på drevning, 6 växlad låda, 60 timmars serviceintervall och den bara går och går enligt grabbarna i den tusen sidor långa tråden på Advrider!

Det tråkiga är att leta rätt på en fungerande CDI när den ger upp. Känt fenomen på DR 350.
 
Varför är det så mycke oljebyte på en fyrtaktscross? När det inte är det på andra landsvägshojar?
Bland annat att man pressat vikten, minsta möjliga mängd olja. Dvs samma oljemolekyl misshandlas tex 4 gånger så ofta mellan kugghjulen i växellådan med 1 liter olja i motorn som med 4 liter olja i motorn.
Tror att längre serviceintervall på KTM 690 jämfört med tidigare KTM 6xy beror bland annat på mer olja i motorn.
 
*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top