Val av vinter - mc

Personligen fattar jag ingenting av denna tråd.(....om man nu kikar på TS första inlägg)


----tänkte nu på det här med pendling....
 
View attachment 397079

Köpte mig en -90 års modell Suzuki DR 350 för lite mer än en månad sedan, toppar 120-140 beroende på drevning, 6 växlad låda, 60 timmars serviceintervall och den bara går och går enligt grabbarna i den tusen sidor långa tråden på Advrider!

Det tråkiga är att leta rätt på en fungerande CDI när den ger upp. Känt fenomen på DR 350.
 
Varför är det så mycke oljebyte på en fyrtaktscross? När det inte är det på andra landsvägshojar?
Bland annat att man pressat vikten, minsta möjliga mängd olja. Dvs samma oljemolekyl misshandlas tex 4 gånger så ofta mellan kugghjulen i växellådan med 1 liter olja i motorn som med 4 liter olja i motorn.
Tror att längre serviceintervall på KTM 690 jämfört med tidigare KTM 6xy beror bland annat på mer olja i motorn.
 
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Back
Top