Val av R1a

Varför stirra sig blind på dessa miltal, säger inte ett smack om hur moppen är.

Nej, folk säger väl det. Min förra hade gått över 5000mil, gick som en pärla fortfarande.

Men är det något man ska kika extra noga på eller akta sig för hos R1:ans -03 modell? Är den något att ha ö.h.t för 55 loppor?

Tycker också du ska strunta i hur långt den har gått. Titta mer på skicket i övrigt, och hur den är skött mm.

Ang. priserna så är ju marknadsvärdet på en hoj, det som hojarna kostar på blocket. Sen kommer priserna med all säkerhet sjunka ju mer mot sommaren vi kommer... Men hey, orka vänta =)

Hade jag varit du hade jag köpt en senast 02a, då du får insprutning och lite annat som inte tex en 00 har. Och priserna skiljer itne så mycket mellan de årsmodellerna i vilket fall.

Var å kolla på den i helgen. Var mycket fin. Allt såg ut som nytt. Gått 1400mil bara.

Men han hade ju tippat den tråkigt nog, så de var några repor på ena sidan. Några som säkert går att polera bort, men en var lite värre med. Hur mycket ska man dra ner de på priset.
Han vill ha 50000kr.

Tycker också du ska strunta i hur långt den har gått. Titta mer på skicket i övrigt, och hur den är skött mm.

Ang. priserna så är ju marknadsvärdet på en hoj, det som hojarna kostar på blocket. Sen kommer priserna med all säkerhet sjunka ju mer mot sommaren vi kommer... Men hey, orka vänta =)

Hade jag varit du hade jag köpt en senast 02a, då du får insprutning och lite annat som inte tex en 00 har. Och priserna skiljer itne så mycket mellan de årsmodellerna i vilket fall.

Var å kolla på den i helgen. Var mycket fin. Allt såg ut som nytt. Gått 1400mil bara.

Men han hade ju tippat den tråkigt nog, så de var några repor på ena sidan. Några som säkert går att polera bort, men en var lite värre med. Hur mycket ska man dra ner de på priset.
Han vill ha 50000kr.
Repor gör inte att hojen går sämre, annars är det något som du får diskutera med ägaren. Han kanske redan har dragit av det på priset och vill ha 50, om det inte varit några repor 52k.

Personlig åsikt är att det är minst 10k för en gammal retta.

Kolla allmänskickat på dom, är du ny på hoj ta med en kompis som kan lite mer.

Några grejer med dom äldre r1:orna är:
Negativt:
Dom dricker i regel olja.
Trassel med växellådorna
Ofta hårt körda
Dom börjar bli ganska gamla nu.
Priset
Kopplingen kan vara känslig för fel olja

Positivt:
Förbannat roliga hojar att köra
Lättmekade
Håller sig onekligen ganska bra i pris

som sagt, det finns nog tusen trådar o dom gamla r1:orna jag har själv haft 3 st 98,99,00 men jag hade nog valt att lägga till lite pengar o skaffa en nyare sporthoj än o köpa en sådan igen.
/Per
Har haft både en -98 och en -00. -00 är lite "tråkigare" än -98 pga utväxling, båda dricker olja - ingen fara bara man vet om det, vilken olja påverkar mycket. Motul 3100 tyckter jag funkade mycket bra. INga problem med växellådan på nån av mina. De är inte hårdare körda än andra sporthojar. Finns massa begagnat delar :tummenupp Skulle köpa en -00-01 igen om det var aktuell budget.
Lycka till!

Vart en R1-00. Grymt rolig hoj. Är mycket nöjd :). Men han som hade den innan har kört på Sbk racing oljan från okq8. Är den bra till R1an?

Kan jag fortsätta med den?

Back