Val av motard...


Inte så talför när du inte kan bevisa dina påståenden... du väljer att fjanta dig istället vilket visar vem du är och vad du går för. Bra, då vet vi det. Från och med nu är du på min ignorelista.

Ett litet bänktest från tyska Motorrad. 70 hk och 73 nm, allt på bakhjulet. Det är 4 hk och 9 nm mer än vad KTM anger.

1fmux1.jpg
 
Inte så talför när du inte kan bevisa dina påståenden... du väljer att fjanta dig istället vilket visar vem du är och vad du går för. Bra, då vet vi det. Från och med nu är du på min ignorelista.

Ett litet bänktest från tyska Motorrad. 70 hk och 73 nm, allt på bakhjulet. Det är 4 hk och 9 nm mer än vad KTM anger.

1fmux1.jpg

Jag säger inte att KTM inte håller vad de lovat, mer än att jag alltid är kritisk till tillverkarnas siffror.
 
Last edited:
Eller rättare sagt allt hänger på den bakom styret, ta någon RR pilot & ge honom en 125/250 motard så kommer denne köra åttor runt den som försöker tygla en Husa 650. Så låt TS prova så får han väl byta sen!
 
Eller rättare sagt allt hänger på den bakom styret, ta någon RR pilot & ge honom en 125/250 motard så kommer denne köra åttor runt den som försöker tygla en Husa 650. Så låt TS prova så får han väl byta sen!

Håller med :)
 
Inte vidare lönt att argumentera med någon som har bestämt sig för sin åsikt. Det hela handlar om att du blir knäckt för att jag påstår att jag kört hojar i bänken som inte håller den effekt som tillverkaren lovar. Men jag har inte sagt att KTM inte håller vad de lovat, mer än att jag alltid är kritisk till tillverkarnas siffror. Men som jag sa, läs du Bike och var glad. Men jag vet att det finns hojar som inte håller vad de lovar, sen att du känner dig träffad och är rädd för din hoj ska vara slöare än uppgift är upp till dig. Slut i ämnet från min sida.

PS: Lite kul att ditt diagram uttryckligen anger vevaxel-effekt, då jag talar om bakhjulseffekt. Men det kanske inte stod i dina mc-tidningar.

Jag är inte det minsta knäckt. Vill bara att du ska bevisa det du påstår eftersom det du påstår inte stämmer.

Det Motorrad skriver är ett feltryck eftersom Dynojet 250 som man använder vid bänkning mäter effekten på bakhjulet. Läs här själv.

I den övriga recensionstexten i Motorrad så skriver man rätt, "på bakhjulet".

Jag har bänkat samtliga av mina KTM och alla har legat på fabriksspec eller däröver.

Så... när kommer ditt bänkkvitto?
 
Last edited:
Jag har 11 kw på min KTM 450 exc.
Om jag bänkar den så visar det nog på mer effekt, men jag är nöjd med 11kw :yoparty
 
Ett stort tack till!

sebbe 999
klyrre
tedster
attityd
mahhbechh

Sorry om jag missat någon...

Tack för bra svar som gav mig mer kött på benen i val av motard!

Kan ju bara meddela att KTM inte känns intressant då jag ej fick bra intryck från polarens ktm motard, glesa serviceintervaller är gay det tyder ju bara på att maskinen inte gör vad den kan göra så varför kastar ni paj om kw hit och dit när ni ändå inte kör race maskin?

Det roliga är att ingen kunde ge något vettigt plus eller minus mer än att säga att MIN ktm e bra och har SÅHÄR mycket effekt..

Får sporthojen lämna så blir det helt klart en husa 650!

Ps. Varför bänkar man en hoj som har en toppfart som en fiat punto? Ds.
 
Last edited:
En fråga, hur mycket gemensamt har Husaberg och KTM nu för tiden, tänkte i och med att de tillhör samma koncern? :):)
 
Ok, gäller det även motormässigt? :)

Med tanke på att Husaberg lägger ner några av deras kubikstorlekar så kommer det mer å mer likna KTM kubik modeller, dock finns det ingen riktigt motsvarighet på 690 om man inte tar 570 som piskar 690 i ökensand! :)

Som Ricken säger så använder de många delar gemensamt.
 
Där ser man. Undrar hur italienska TM`s maskiner är, bara sett dem på bild men ser väldigt fina ut. :)
 
Där ser man. Undrar hur italienska TM`s maskiner är, bara sett dem på bild men ser väldigt fina ut. :)

Fruktansvärt läckra men högprestanda hojar som kan vara varierande i kvaliten, inte så många som varit med i Supermoto SM. Ungefär som VOR & Vertemati, har man pengar så får min en riktigt läcker hoj dock så tycker jag Husqvarna SM450R är mumma!
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top