Val av KTM till våren?

  • Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date

Vilken modell?


  • Antal röstningar
    0
Bodoe skrev:
Ursäkta om jag avviker från ämnet och är petig med detaljerna, men jag är intresserad av vilken 620 som har 620 cc. Överallt där jag LÄST står det 609cc för ALLA LC4 620 som är original.

Mikke, jag tycker du inte ska köpa duken. Då har du inga valmöjligheter att i framtiden kunna köra mer grus, is, stunta mer (läs: klota mer). Köper du en offroad i grunden kan du alltid sedan (vilket jag trod du kommer) skaffa endurofälgar med tillhörande skog- och isdäck. :)

Enl http://www.ktminfo.com/ktm.asp skall 620 ha 620cc,dock kan både jag och dom ha fel.
 
David81 skrev:
990 SUPER DUKE TITANIUM
990_Super_Duke_Titanium.jpg



Aahaa Yeah :banana
lånar tråden lite.
Nån som vet hur den är att köra?, typ är den lika lätt att göra spårval med i kurvorna osv som en supermotard. typ 660/640/xr650r

skulle kunna tänka mig superenduro eller superduken som ett alternativ till supermotard :tuttar

950-se-r(2).jpg
 
Långa farbron skrev:
Enl http://www.ktminfo.com/ktm.asp skall 620 ha 620cc,dock kan både jag och dom ha fel.
Lustigt att vi använder samma källa och ändå får olika resultat :rolleyes:

Gå in få Parts Catalog och välj valfri 620 av de årsmodeller de tillverkas, klicka sedan på motor-ikonen.

http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/2001_620sc_620scsm_mot1.pdf
http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/1999_620sc_mot1.pdf
http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/1996_duke_mot1.pdf

Displacement: 609 ccm

Var hittar du att det står 620?
 
Bodoe skrev:
Lustigt att vi använder samma källa och ändå får olika resultat :rolleyes:

Gå in få Parts Catalog och välj valfri 620 av de årsmodeller de tillverkas, klicka sedan på motor-ikonen.

http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/2001_620sc_620scsm_mot1.pdf
http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/1999_620sc_mot1.pdf
http://www.ktminfo.com/partscat/images/Info/1996_duke_mot1.pdf

Displacement: 609 ccm

Var hittar du att det står 620?

Mitt fel,tolkade modellnamnet fel på bildsidan där jag utgick ifrån att cc stog för kubik.
 
funderar lite i samma bana, dock har jag bestämt mig hur det blir om det blir så.

660 utan tvekan.

640.. enda som talar för e service, men den e tyngre o sämre klös.

625.. varför? enda den har som inte 660 har e elstart, o hur jobbit är det o kicka, inte. samt mindre effekt..

duke 2, aldrig i helvetet, tror inte det finns något fulare på 2 hjul, skulle häldre bli sedd på en HD..

superduke o nya supermoto går bort, ska man betala dom pengarna o dom försäkringarna så kan man åka riktig hoj istället tycker jag.

iofs jag hade helst velat ha en husa 650, men där kan man prata service.. huga.
 
DwD skrev:
lånar tråden lite.
Nån som vet hur den är att köra?, typ är den lika lätt att göra spårval med i kurvorna osv som en supermotard. typ 660/640/xr650r

Som innan sagt det känns mer som en landsvägs hoj än som en motard,andra personliga åsikter är att twin och småhackig insprutning gör gasavslagen brutla,kan iofs vara en vanesak.

Enl Mary här på forumet så är den som att försöka lägga omkull en oxe i kurvorna jämfört med hennes gammal Duke.
 
Men seriöst, valet är mkt svårt!! Vi kommer att kolla in hojarna på mässan och prata med KTM personalen där om tips osv.
 
MikkE skrev:
Men seriöst, valet är mkt svårt!! Vi kommer att kolla in hojarna på mässan och prata med KTM personalen där om tips osv.

Nja egentligen inte, om ni ska ha lite komfort så är det antingen DUKE eller 640 supermoto då de har de mjukaste sadlarna. Vill du däremot kunna köra lite grus och absolut is på vintern så är det 640 suppermoto med isfälgar som gäller, DUKE går säkert också men frågan är om du vill ta ut den på vintern?
 
Jag skulle köpt en 525 EXC och bygga om den till Motard, just det... det har jag ju redan gjort :yoparty
 
MikkE skrev:
Men seriöst, valet är mkt svårt!! Vi kommer att kolla in hojarna på mässan och prata med KTM personalen där om tips osv.

Var på ducce sthlm idag och kollade Multistrada, Monster s2r 1000 eller GT1000 (som kommer sen nån gång).

Just nu lutar det år s2r monstret, multin är för ful tyckte någon... :rolleyes:

Låter som att en provkörning är på sin plats för dig!

När jag köpt hoj med huvudet har jag blivit besviken, när jag handlat med känslan och första intrycket har jag blivit nöjd. Lätt att förföras av rabatter och extra bling. Jag faller lätt för extrapriser och en massa onödiga tillbehör...
 
MikkE skrev:
Nej, jag har inte kk, kommer ju att köpa hojen för att sedan kunna köra upp hos nån schomme och sedan få ett A. Hehe

Du kan inte köra upp för A obegr. på någon av de här hojarna.
Hojen måste vara på över 700cc för det. Dum regel, men den finns.
 
xyx skrev:
Du kan inte köra upp för A obegr. på någon av de här hojarna.
Hojen måste vara på över 700cc för det. Dum regel, men den finns.

och handledaren ska ha haft kort i 5 år... :tuttar
 
MikkE skrev:
SAMMANFATTNING!
Ok och mkt dyrare också?

Priser från Lelles Mc, alla modeller är 2006. Vi ska ha en 2005. Blir ca 10 000 kr billigare då.

625 SMC - 06 - Pris: 82 500,-
640 LC4 SUPERMOTO - 06 - Pris: 82 500,-
660 SMC - 06 - Pris: 82 900,-
640 DUKE II LIMITED EDITION - 06 - Pris: 82 900,-

Här har du en ny 625:a 05:a för 69K
http://www.blocket.se/vi/6958666.htm?ca=15_s
 
Last edited:
xyx skrev:
Du kan inte köra upp för A obegr. på någon av de här hojarna.
Hojen måste vara på över 700cc för det. Dum regel, men den finns.
Och även om han skulle vilja köra upp för Abegr så kanske inte ens 660 eller 625 är nog mycket strypta för det. :tungan

Någon som vet vad de har för tjänstevikt?
 
Esquire skrev:
Och även om han skulle vilja köra upp för Abegr så kanske inte ens 660 eller 625 är nog mycket strypta för det. :tungan

Någon som vet vad de har för tjänstevikt?

Nje men jag vet att dom funkar för A-begränsad ,iaf enl andra trådar.
 
Långa farbron skrev:
Nje men jag vet att dom funkar för A-begränsad ,iaf enl andra trådar.
Enligt ktm.se så har både 625 och 660 21kW i originalutförande.

Delar man 21 med 0.16 så får man fram att om de hade vägt mindre än 131.25kg tjänstevikt så hade man inte fått köra dem med Abegr utan att strypa ännu mera. Men eftersom att båda till och med har en torrvikt som överstiger det så är man safe. :tummenupp


Edit: men nu glider vi ifrån trådens ämne lite här. :tomten
 
Långa farbron skrev:
Nje men jag vet att dom funkar för A-begränsad ,iaf enl andra trådar.

Fan MikkE, hur har du tänkt???

:va

Bilder o film från första lektionen med tjejen vill vi se! :fyllisar
 
Bonnie skrev:
Fan MikkE, hur har du tänkt???

:va

Bilder o film från första lektionen med tjejen vill vi se! :fyllisar
Får kolla om man kan köra upp med en KTM 6??.

Köra är inga problem, behöver bara 'komma in' i det lite.
 
MikkE skrev:
Får kolla om man kan köra upp med en KTM 6??.

Köra är inga problem, behöver bara 'komma in' i det lite.


Du kan köra upp för A-begränsat ja, inte A-obegränsat.
Då ska du över 700cc och 34kw.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top