Val av kedja ?

Enligt spec på Biltemas kedja så är väl dragstyrkan 3600kg för hojar typ trimmad Kawasaki E-5:a. Vet inte när kedjans styrka är som viktigast, kanske då precis vid starten på ettans växel....och då är väl en turbomaskin med sin sänkta komp och innan laddtrycket sätter in i jämförelse med en orginalhoj en "klen hoj"? (jo, har kanske inte hängt med i utvecklingen om turbos på hoj och ad som skett dom senaste 15 åren)
 
Enligt spec på Biltemas kedja så är väl dragstyrkan 3600kg för hojar typ trimmad Kawasaki E-5:a. Vet inte när kedjans styrka är som viktigast, kanske då precis vid starten på ettans växel....och då är väl en turbomaskin med sin sänkta komp och innan laddtrycket sätter in i jämförelse med en orginalhoj en "klen hoj"? (jo, har kanske inte hängt med i utvecklingen om turbos på hoj och ad som skett dom senaste 15 åren)

Beror nog på om man har launch eller inte, men annars stämmer det nog.
Dock vet jag ändå inte om jag är villig att riskera hål i blocket eller annat haveri för en femhundring eller två
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top