RacerRaffe
MR Wheeler( Långbens alter ego)
Men vad är det som du har så svårt att förstå? Att det faktiskt är möjligt att vurpa med motorcykel även om man inte kör på bakhjulet eller i 300 knyck? Det kallas OLYCKOR och kan bero på en mängd olyckliga faktorer. Allt ifrån att man kör på något hinder, bromsar på sig på en blöt eller hal vägbana, att något skit hoppar upp på vägen och man måste väja eller vfsh. Med ditt resonemang tror man nästan du arbetar hos Vägverket.
Håller med dig
En forskare sa ett den enskillt bästa åtgärden för att minska olyckorna med bilar skulle vara att montera en stor spik mitt i ratten riktad mot förarens ansikte och det i bilar utan bälten, vem ser inte likheten mellan den konstruktionen och vajerräckena. Jag tror att bilisterna börjar känna sig för säkra och skyddade och bla därför uppstår olyckor pga att koncentrationsnivån blir för låg på själva framförandet av fordonen.
Att VV och NTF vurmat för att införa en massa andra koncentrations upptagande saker i trafikmiljön (fartkameror, vajerräcken, nya hastighetsgränser osv listan blir lång) har inte ökat den del av koncentrationen som riktas mot själva framförandet och andra trafikanter, jag tror att VV och NTF har komplicerat trafikmiljön för mycket för människorna som skall vistas i den, underlättar de inte trafikmiljön så måste kraven på de som färdas i den ökas, se bara på den ökande mängd olyckor som skett där bilister kört på vajerräckesvägar i fel riktning, personerna som gjort detta har ju varit nyktra men ändå har de inte begripit att de kört fel, här kan det bara bero på två saker: antingen är trafikmiljön för svår för föraren eller så är det helt enkelt så att det är fel på väg utformningen.