En liten seger för motorcyklisterna men det finns ju betydligt fler av dem i England.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=69540
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=69540
Jag är otroligt kluven - uppskattar det mer och mer med bil.
Det är inte att räckenas grundprincip är dålig eller kritiseras, dom är skitbra och gör sitt jobb att hålla bilar på sin sida. Dom är bara extremt dåligt genomtänkta vad gäller säkerhet för annat än 4-hjuligt. När väl motorcyklisten hamnar i dessa räcken så dör eller lemlästas han.Jag är otroligt kluven - uppskattar det mer och mer med bil. Jag körde drygt 300 mil under jul och nyår och tycker att det känns jäkligt mycket tryggare med räckena när man kör bil. Jag körde i många timmar i regn&mörker och snö&mörker. Bara det är jobbigt men förut var det alltid några idioter som ska köra om där det "inte går" med fet risk för krock.
En liten seger för motorcyklisterna men det finns ju betydligt fler av dem i England.
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=69540
Det är inte att räckenas grundprincip är dålig eller kritiseras, dom är skitbra och gör sitt jobb att hålla bilar på sin sida. Dom är bara extremt dåligt genomtänkta vad gäller säkerhet för annat än 4-hjuligt. När väl motorcyklisten hamnar i dessa räcken så dör eller lemlästas han.
Han som klövs, som det står om i artikeln, undrar om han hade mått så himla mycket bättre av att fronta med en bil? Å hur hade dom i bilen mått?
Hur många motorcyklister i Sverige har skadats av ett vajerräcke? Eller ännu precisare, hur många motorcyklister i Sverige har vurpat, och fått värre skador av räcket, än han/hon hade fått av att glida in i mötande körbana?
Däremot ser man ofta hur räcket har tagit emot bilar, dvs en olycka med kanske dödlig utgång har ersatts av lite nya stolpar och en tilltufsad bil.
Tänk om jag hade mött honom, på hojen, och istället för att vajerräcket tog honom hade han frontat mig!
har lite svårt o förstå hur man ska vurpa med mc på en väg med vajerräcka,(har det hänt) med mindra typ bakbromsen låser sej eller man kör som en idiot o i det fallet får man skylla sej själv. vi kan inte bygga vägarna idiotsäkra vägarna byggs för att vära säkra vid max tillåten hastighet . jag känner absolut inget obehag på dessa vägar, tvärtom tyckar jag det känns trykt att veta att man inte kan få möte av någon dåre i bil som bara måste köra om.
jävligt tråkigt med din kompis men är det inte så att han möjligtvis inte höll tillräckligt avstånd till bilen framför.har själv krossad en framfälg då jag körde på en stor sten jag inte så, vet jag lå aldelles för nära bilen framför så detta kan jag inte skylla på varken han som tappade stenen, vägen,bilen framför, bara mej själv. jag forsvarar INTE vv men vi måste tänke på att dom byggar vägarna efter lagens regler ang hastighet avstånd osv overskrider vi dessa regler fungarar inte vägen o säkerheten runt omkring dessa. att man sen på vv kan tänka lite o göra stolperna typ ovala istället för dom balkjärn man använder i dag är för mycket begärd med den tanke verksamhet dom liggar inne med
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |