vaffö få jag kvitto föö

Ivul skrev:
2696372 Tsss, vet ni ingenting?

Gå till siba och köp något, se till att få tillbaka kvittot.
Gå tillbaks nästa dag, hämta en likadan vara som du köpte förra gången, gå till kassan och säg att du vill lämna tillbaka den. :yoparty

SLÄNG INTE KVITTON

Ser att du inte har någon hoj! Har du tänkt o stjäla den med? Eller kanske köpa en stulen, billigt!

Handla hos mig istället, du får garanterat aldrig kvitto då.

lasse kongo skrev:
2694068 jag hatar kvitto säger alltid kasta skiten.. tycker inte om dom mer när elsa 87 kommer med sitt kvitto där och hävdar att kasören har missat icarabbetten på 2spänn sugen många gånger att kasta pengarna på dom

Haha, detta hände mig innan jul när jag var på Hemköp och handlade sisådär 4 varor. Precis när det ska bli min tur kommer det fram en tant (75+)och avbryter, hon har betalat fullpris för båda 2 tomtarna hon hade köpt. Tydligen var det 1 för 15:- och 2 för 25:- men hon hade minsann fått betala 30:- för båda tomtarna!!! Ångra köp, få pengar tillbaka, gnälla lite göra om köpet, detta kostade mig ca 3 minuter :mad:.

Sprang på tanten precis utanför affären när jag betalat mina varor och sa till henne:

- Hej, här har du 20 kronor!
- Uhhh....
- Ja här, ta dom bara!
- Uhh..varför då?
- Jag vill ge dig dom så du nästa gång kan köpa 3 tomtar utan att behöva räkna på det...

Sen gick jag min väg och tanten stod chockad kvar och tittade på sin 20-lapp, fy fan!

Visst att hon har all rätt i det hon gör och alla har kaanske inte så gott om pengar men jag anser att om hon hade råd att bränna 25:- på 2 tomtar så har hon öven råd att betala 30:-...jefla särring :gnissla.

hehe..åååh...dessa kvitton....:mad:

I "min" butik där jag jobbar har vi ingen skyldighet att lämna ut några kvitton åt kunderna, då apparaten sitter så att kunden kan plocka kvittot själv. Vilket det såklart finns både för- och nackdelar med.

Fördelarna är att de som inte vill ha sitt kvitto slipper ta med sig det och slänga på marken och jag kan slänga det i papperskorgen utan att behöva fråga.

Nackdelarna är att kunderna som VILL HA sina till synes onödiga kvitton går ifrån dem och kommer tillbaka en kvart senare och vill ha sitt kvitto iaf, varpå jag får dyka ner med huvudet i papperskorgen och leta reda på det.

Men till trådskaparen - det är faktiskt inte så svårt att säga "kvittot kan du behålla" med glimten i ögat. Sen kan du ju alltid avsluta med "ha en bra dag!" ;)

UrbanTiger skrev:
2697584 Jag brukar be om kvitto när jag handlar korv med bröd av gubben med vagnen som står på Storagatan i Tjöping. Inget kvitto inget tjöp, har inte ätit hanses korv på ett bra tag, typ :gnissla
Jag brukar gå runt bland korvgubbarna och fråga om de har F-skattesedel innan jag handlar. Konstigt nog så brukar det sällan bli särskilt uppskattat.

UrbanTiger skrev:
2697584 Jag brukar be om kvitto när jag handlar korv med bröd av gubben med vagnen som står på Storagatan i Tjöping. Inget kvitto inget tjöp, har inte ätit hanses korv på ett bra tag, typ :gnissla

Orka!

Estremo skrev:
2697642 Jag brukar gå runt bland korvgubbarna och fråga om de har F-skattesedel innan jag handlar. Konstigt nog så brukar det sällan bli särskilt uppskattat.

Orka bråka me korvgubbar!

Dropdead skrev:
2697519 hehe..åååh...dessa kvitton....:mad:

I "min" butik där jag jobbar har vi ingen skyldighet att lämna ut några kvitton åt kunderna, då apparaten sitter så att kunden kan plocka kvittot själv. Vilket det såklart finns både för- och nackdelar med.

Fördelarna är att de som inte vill ha sitt kvitto slipper ta med sig det och slänga på marken och jag kan slänga det i papperskorgen utan att behöva fråga.

Nackdelarna är att kunderna som VILL HA sina till synes onödiga kvitton går ifrån dem och kommer tillbaka en kvart senare och vill ha sitt kvitto iaf, varpå jag får dyka ner med huvudet i papperskorgen och leta reda på det.

Men till trådskaparen - det är faktiskt inte så svårt att säga "kvittot kan du behålla" med glimten i ögat. Sen kan du ju alltid avsluta med "ha en bra dag!" ;)

Är jag regelrätt då jag,, "Du kan slänga kvittot så är du snäll."
(Min standard fras)

Last edited:
Dominator-Rocks skrev:
2697645Orka bråka me korvgubbar!
Själv tycker jag att det är ett ganska oskyldigt nöje så länge det görs med glimten i ögat. Du skrev ju själv vad du tyckte om att stjäla lite längre upp i tråden. Jag tycker inte det blir bättre för att det är staten man stjäl av, men nu var det ju inte det tråden handlade om.

Estremo skrev:
2697666 Själv tycker jag att det är ett ganska oskyldigt nöje så länge det görs med glimten i ögat. Du skrev ju själv vad du tyckte om att stjäla lite längre upp i tråden. Jag tycker inte det blir bättre för att det är staten man stjäl av, men nu var det ju inte det tråden handlade om.

Hmmmmm..... Hur skall jag bemöta det här då...

:fattartil
Bättre att jag får en varmkorv på fyllan! En en:va dyrare priser på elgiganten pga av att nån tattare snattar varor där :va

Hmm är snuskigt trött nu å skall gå å lägga mig! :rolleyes: Kanske skulle låtit bli o svara :D

Dominator-Rocks skrev:
2697645
Är jag regelrätt då jag,, "Du kan slänga kvittot så är du snäll."
(Min standard fras)

Perfekt!
Du har lärt dig vett och nettokett... ;)
Sådana kunder får alltid ett extra leende och är han dessutom snygg lägger man honom på minnet och ger rabatt vid nästa köptillfälle...:rolleyes:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg