vaffö få jag kvitto föö

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Nu måste jag få spy lite galla. Varför i helvete envisas matbutiker med att ge kvitto på allt? Jag kan ju köpa det (mohhaaa) om man handlar 219 olika saker och vill ha lite koll på det man köpt. Men för i H, en dosa snus!! Jag vill inte ha kvittot, jag vet att jag köpt en dosa snus. Kan man inte fråga om man köper 2 saker om man vill ha kvitto i stället för att nästa trycka ner det i halsen på än. Sen bli dom nästa sura när man säger "släng det". Eller är det bara jag som är förbannad på kvitto problemet?

björn

jag hatar kvitto säger alltid kasta skiten.. tycker inte om dom mer när elsa 87 kommer med sitt kvitto där och hävdar att kasören har missat icarabbetten på 2spänn sugen många gånger att kasta pengarna på dom

I matbutiken skiter jag i det men däremot ogillar jag när "kiosken-på-hörnet-snubben" blir sur när man ber om kvitto, bara för att han måste göra om proceduren då han slog in det svart. Detta gör jag iofs bara när jag ser att han slår in det svart, bara för att jävlas med honom. En liten kiosk på Drottninggatan i Örebro slår in allt svart och jag envisas med kvitto varje gång jag handlar tidningar där :D
Men annars så måste du betänka att det är lag på att delge ett kvitto efter avslutad affär, något som står bestämt i en sån där bok någonstans...

björn.e skrev:
2694063 Nu måste jag få spy lite galla. Varför i helvete envisas matbutiker med att ge kvitto på allt? Jag kan ju köpa det (mohhaaa) om man handlar 219 olika saker och vill ha lite koll på det man köpt. Men för i H, en dosa snus!! Jag vill inte ha kvittot, jag vet att jag köpt en dosa snus. Kan man inte fråga om man köper 2 saker om man vill ha kvitto i stället för att nästa trycka ner det i halsen på än. Sen bli dom nästa sura när man säger "släng det". Eller är det bara jag som är förbannad på kvitto problemet?

björn
*kling* Dagens I-landsproblem

men du har lite rätt, ganska jobbigt, speciellt när de blir sura och fnäser tillbaka när man inte vill ha kvittot, som trots att man bara köpt något litet är typ 2dm långt..

Yep, man måste ge kvitto.

Det blir också ett jäkla strul om det kommer en kund som säger "Det är fel på den här, och jag köpte den av dig men jag fick inget kvitto!"

Vet man med sig att man alltid ger ut kvitton kan man lättare "ta" en sådan kund. Annars är det lätt att bli blåst (som butiksägare).

Tycker nästan att det är "värre" när man får kvittot blandat med sedlarna och småpengarna.. Kvitton tar jag bara på typ prylar som teknik.

SSB skrev:
2694082 Yep, man måste ge kvitto.

Det blir också ett jäkla strul om det kommer en kund som säger "Det är fel på den här, och jag köpte den av dig men jag fick inget kvitto!"

Vet man med sig att man alltid ger ut kvitton kan man lättare "ta" en sådan kund. Annars är det lätt att bli blåst (som butiksägare).

jag vill ha kvitto när man köper riktiga saker: tv hoj hjälm.... men när man köper matvaror :va

Ja vilket jääävla problem asså...betala me kort så behöver ni inte ens räcka fram handen för o ta emot eran växel o då kan dem inte ge er kvittot :gnissla

AndreasNo skrev:
2694118 Ja vilket jääävla problem asså...betala me kort så behöver ni inte ens räcka fram handen för o ta emot eran växel o då kan dem inte ge er kvittot :gnissla
Men de frågar alltid till 99% om man vill ha kvitto om man inte säger "Du kan slänga kvittot"

björn.e skrev:
2694063 Nu måste jag få spy lite galla. Varför i helvete envisas matbutiker med att ge kvitto på allt? Jag kan ju köpa det (mohhaaa) om man handlar 219 olika saker och vill ha lite koll på det man köpt. Men för i H, en dosa snus!! Jag vill inte ha kvittot, jag vet att jag köpt en dosa snus. Kan man inte fråga om man köper 2 saker om man vill ha kvitto i stället för att nästa trycka ner det i halsen på än. Sen bli dom nästa sura när man säger "släng det". Eller är det bara jag som är förbannad på kvitto problemet?

björn

De måste ge/erbjuda dig kvitto, gäller väl alla affärer såvitt jag minns. Notera att också krogen måste ge dig ett kvitto så vill du jäklas med en dålig bartender kan du alltid fråga om kvitto på din öl.
Detta är såklart för att göra det svårare för dem att sälja saker svart.

Och ja, det känns lite onödigt att få kvitto på ett mjölkpaket men jag brukar säga till direkt att jag inte vill ha nåt kvitto och så får de slänga det vart de vill. Man måste inte vara otrevlig. :)

Last edited:
lasse kongo skrev:
2694098 jag vill ha kvitto när man köper riktiga saker: tv hoj hjälm.... men när man köper matvaror :va
Det märks att du är för ung för att gå på krogen. Då är det först kvitto för inträdet. Sedan för garderoben. Och sedan för allt man köper i baren. Dagen efter sitter man där med en hög med kvitton och har dåligt samvete. :öl :fyllisar

Eller det är så det bör vara iaf. Det finns en hel del inom den branschen som skiter högaktningsfullt i detta.

Ibland är det svårt att komma ihåg alla saker man inhandlat under dagen, då är kvitton bra att ta till hands när man gör budgeten på kvällen...

Rekomenderar stark att föra budget då man har stenkoll på alla utgifter och inkomster...

Esquire skrev:
2694133 Det märks att du är för ung för att gå på krogen. Då är det först kvitto för inträdet. Sedan för garderoben. Och sedan för allt man köper i baren. Dagen efter sitter man där med en hög med kvitton och har dåligt samvete. :öl :fyllisar

Eller det är så det bör vara iaf. Det finns en hel del inom den branschen som skiter högaktningsfullt i detta.

haha kan ju inte ta kortet ut... bättre med cash då kan man inte supa upp mer än man har med amatör:D

lasse kongo skrev:
2694149 haha kan ju inte ta kortet ut... bättre med cash då kan man inte supa upp mer än man har med amatör:D

Berätta för mig. Hur kommer du in på krogen?

zoddri skrev:
2694131 Notera att också krogen måste ge dig ett kvitto så vill du jäklas med en dålig bartender kan du alltid fråga om kvitto på din öl.
Detta är såklart för att göra det svårare för dem att sälja saker svart.

Nu kanske ni hajar varför nästan inga pizzerior ger kvitton :tummenupp

Men tänk om du måste bevisa för nån att du köpt en munk då? Då är det skitbra att du har kvittot hemma i en bokhylla i en pärm märkt m. :fakta

Tsss, vet ni ingenting?

Gå till siba och köp något, se till att få tillbaka kvittot.
Gå tillbaks nästa dag, hämta en likadan vara som du köpte förra gången, gå till kassan och säg att du vill lämna tillbaka den. :yoparty

SLÄNG INTE KVITTON

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...