Stoppsladd
Under uppbyggnad.....
soppatorsken skrev:Man kan inte jämföra äpplen och päron.
Så sant....så sant.
Same same but different
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
soppatorsken skrev:Man kan inte jämföra äpplen och päron.

Stoppsladd skrev:Tror nog att en audi som en kompis har, en S4 Biturbo m ca 400hk i skulle ge vilken hojåkare som helst lite ångest.
Tråkigt men sant![]()
![]()
Masonit skrev:Finns många mongo huve! En på mitt förra jobb trodde inte att jag och min polare hade tillräckligt med effekt för att kunna burna med våra "breda" däckJag hade Hornet 600 och polaren yamaha R6...
Sen påstod han att min Hornet var en touringhoj. En sån som man kör långt med. Jo det är helt underbart att köra 100 mil motorväg utan kåpa. Sen när man försöker förklara för dem så lyssnar de inte på en. Han är ju mycket äldre så han har koll på sånt fastän han aldrig haft hoj själv...![]()
\Masonit
Hightuned skrev:Jag har också jobbat med ett så kallat "mongo huve" som på fullt alvar trodde att han 40kusars HD-panna från 40-tale skulle dra min trimmade GSX1100R 0-100 för att den hade så bra bottenvrid!. -Hahaha 0-100 på 8sek och en toppfart på 140 mot 0-100 på 3sek och en toppfart på 280!.
Tom skrev:Men prestanda är väl ointressant på en HD, det viktiga måste ju vara halveringstiden ?
Hightuned skrev:Många minde hojar och glidare ja, vi har en lokal förmåga som kör streetracing med en värstin audi. Han proklamerade på en fest att hans Audi S2 skulle dra en R1a då det hade +500 kusar, när han senare fick sitt tidkort på Tullinge så var 12,50 det bäste bilen orkade med!. Och det räcker som sagt för att mosa en HD vid rödljuden, men mot en riktig hoj står han sig slätt!.
p.s. Nu har han tydligen ny motor igen, bromsad till 728 kusar så det ska bli kul att se vad den kan åstakomma nu?.
Stoppsladd skrev:Tror nog att en audi som en kompis har, en S4 Biturbo m ca 400hk i skulle ge vilken hojåkare som helst lite ångest.
Tråkigt men sant![]()
![]()
bmwjohan skrev:jag måste bara få säga en sak här..
för några år sedan höll jag och en kompis på och försökte köra en sträcka på 1 mil på fortast möjliga tid. vi var ute och pressade på nätterna. det var en slingrig sträcka med rätt mycket upp och ner. vi lyckades som bäst köra sträckan på 2min 57sek vilket ger en snittfart på runt 203km/h. detta gjordes med en golf vr6. vi åkte oftast på runt 3 min blankt. vi körde då så att man satt och kasade i sidled i en del kurvor i 220 blås. så här nu i efterhand känns det som att man var lite väl on the edge.. men men..
nu till saken. vi försökte få folk med hojar att försöka klå oss på denna sträcka och tillslut fick vi en kille att testa lite. han var ute och brännde den sträckan på kvällen. han hade någon snabb ducati har jag för mig. efter att ha gjort några försök sa han att det inte var någon mening att han försökte. han skulle inte kunna komma i närheten av våra tider. vi diskuterade vilka farter som vi hade på olika rakor och i olika kurvor och det visade sig att det skiljde jäääääääääävligt mycket i hur hög kurvhastigheten var. tex i en kurva som har ett litet gupp i sig, körde vi i 225 medans han som mest hade vågat köra i 185 och då sa han att det verkligen kändes som att ifall han hade kört i 190 hade han flugit av vägen. när vi kör den kurvan med bilen i 225 är det helt lungt. det bara guppar lite.
jag har bara haft min sporthoj i några dagar så jag är inte så bra på att köra ännu. jag rejsade mot min bror en sträcka på 4 mil häromdagen. jag kör en suzuki 750 och han en skoda octavia rs. båda fordonen har ungefär samma toppfart. jag kan säga att jag fick så jäääääääävla mycket pisk i det rejset. nu beror det så klart massor på att jag är en sån nybörjare att jag inte vågar köra svinfort i kurvor, men jag tycker verkligen att det känns som att man måste köra helt jävla livsfarligt med en hoj för att man ska kunna hänga på en bil på en kurvig väg. för mig känns det som att man har 10% chans att överleva ifall man lägger ner hojen i 190 blås i en guppig ojämn kurva medans man kan klippa den i 200 med bilen med en hand på ratten samt snackandes mobil samtidigt.
bmwjohan skrev:jag såg föresten ett program på tv för ett tag sedan där dom körde på bana med en porsche gt2 mot en R1 har jag för mig. porschen tog hojen. bilen kunde köra så jäkla mycket snabbare i kurvorna än hojen. båda förarna var såna som tävlade i banracing med bil resp hoj.
jag tycker att 0-100 och sånt inte spelar någon roll. det är vem som kan köra sträckor på kortast tid som är viktigt och jag måste fan träna som en tok för att jag ska kunna hänga av rätt snabba bilar. i alla fall med min hoj. om man hade någon starkare hoj. typ med 140-150 hk så skulle man kunna lägga rejäla försprång på rakor men i kurvorna skulle det fortfarande vara lika jobbigt
vill inet var dum, men din hoj är ingen modern skapelse, ta det lungt på vägen.bmwjohan skrev:alltså jag snackar om säg min hoj mot en golf vr6. båda toppar 230 men min tar mig dit snabbare.
du är alltså helt säker på att en sån hoj hänger av en sån bil som skit på en krokig lite guppig väg?
isåfall är jag en riktig fegis. jag vågar inte alls åka så fort i kurvorna med hojen som man gör med bil. med bilen kan man få släpp på alla fyra däcken i 200 blås utan att det händer någonting, men om bara ett av däcken släpper det minsta lilla på hojen så känns det som att det ligger 200kg metallskrot och 80kg köttfärs ute i skogen.
jag får väl helt enkelt ta och träna lite.

|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife