Vafaan tror folk egentligen?.

På mittsverige så kör R6orna på runt 55sek om jag inte minns fel.. Han som jobbar som vaktmästare där har en 240 -76:a han kör på 1.05 :fakta :fakta :D

Iofs har den Wattlink, 4link uphängd bakaxel, dogshift låda, dubbla weber, 531topp, verdi stakar, 6kolvs ok, slicks och lite annat smått och gott också.. :D

bmwjohan skrev:
jag tror lätt att hojen tar bilen också ifall man kör precis på gränsen. vikt/effektförhållandena talar liksom sina tydliga språk.

men..

det är just det att köra en bil på gränsen är rätt lätt och känns inte nå farligt. att köra en hoj precis på gränsen kräver väl nästan en valentino rossi plus att det är fullständigt jävla ultra livsfarligt på vanliga vägar.

Hurru de är farligt med bil med, inte kul och sitta inklämd i massa metallskrot om man går av vägen i 200+, chansen och överleva är liten.
Bilar ger en falsk trygghet i höga farter.....

jo det är klart att det är farligt med bil också men det känns som att man kan göra massor med misstag i bilen utan att det behöver hända så mycket medans om man gör det med hojen blir det mycket värre.

jag har föresten aldrig kört bana med min hoj (ännu), så jag vet inte alls var gränserna ligger.

CayLe skrev:
Är det den där gröna S2'an som brukar stå vid recond kraffset uppe vid SRV?

Visst är det den, och för pengarna han lag ut på den hade han kunnat får 3st super prostreet jänkar som gör 7or på strippen!. Men mot dumheten kämpar gudarna förjäves. :(

bmwjohan skrev:
jo det är klart att det är farligt med bil också men det känns som att man kan göra massor med misstag i bilen utan att det behöver hända så mycket medans om man gör det med hojen blir det mycket värre.

jag har föresten aldrig kört bana med min hoj (ännu), så jag vet inte alls var gränserna ligger.

Jag jobbar med bilskade reparationer , så jag har sett en och annan bil som vart hoptryckt till samma storlek som en hoj :skrämd

Jo helt klart har du rätt i att det inte gör lika ont att göra misstag med en bil.

Men pratar vi 200kmh när man går ut bland grönsakerna, så är det bara tur om man klarar sig vad man än kör :fakta

bmwjohan skrev:

En sak vi oxå måste komma ihåg är att om vi ska försäka hitta en balanslinje från bil till hoj går den ju INTE mellan t.ex. 03:ans Gixxer 1000 å en BMW 318i -88:a!!! :fakta

Att pressa denna 318 till sin gräns är relativt lätt (dock oxå farligt), men för att motsvara vår handling när vi pressar Gixxern ska vi nog göra det med en Mclaren eller liknande... :skrämd

Lasker skrev:
Jag jobbar med bilskade reparationer , så jag har sett en och annan bil som vart hoptryckt till samma storlek som en hoj :skrämd

Jo helt klart har du rätt i att det inte gör lika ont att göra misstag med en bil.

Men pratar vi 200kmh när man går ut bland grönsakerna, så är det bara tur om man klarar sig vad man än kör :fakta

det jag syftade på var mer att man kan göra mycket misstag med en bil UTAN att man åker av vägen. man kan få sladdar och fyrhjulssläpp och en massa sånt. tex att man får släpp för att det ligger lite grus på vägen.

om man åker hoj känns det som att det är mycket lättare att man åker av vägen ifall man missar lite. eller att det ligger lite grus på asfalten.

Har rastat en Ferrari 360 på motorväg upp till nästan toppfart.
Men hade det svängt mycket tror jag nog man hade fått det ganska svårt.

Om man skulle bli rastad av en supertrimmad bil nån gång så kan man ju trösta sig med att han förmodligen lagt ner mer pengar på fälgarna än vad man själv gett för hojen. :D

Mell skrev:
Om man skulle bli rastad av en supertrimmad bil nån gång så kan man ju trösta sig med att han förmodligen lagt ner mer pengar på fälgarna än vad man själv gett för hojen. :D
Exakt! Det intressantaste är ju att jämföra pris/prestanda.

Om någon motorintresserad ungdom från de djupa redneck-skogarna väljer att lägga en halv mille på en ful kebabräcer med extra allt så är risken ändå stor att han blir frånkörd av en orginal-hoj som kostat en femtedel av hans bilpris.

Tävlar man i samma prisklass, låt säga 150 000, så kommer hojen alltid att vinna, i alla farter.

Bilar är bra att åka långt i på vintern och att transportera IKEA-möbler i, men inte mycket mer än så, oavsett hur mycket lull-lull och kompressormatade superdupermotorer dom har, så är det ju fortfarande bara en bil :D.

sgtpepper skrev:
Exakt! Det intressantaste är ju att jämföra pris/prestanda.

Om någon motorintresserad ungdom från de djupa redneck-skogarna väljer att lägga en halv mille på en ful kebabräcer med extra allt så är risken ändå stor att han blir frånkörd av en orginal-hoj som kostat en femtedel av hans bilpris.

Tävlar man i samma prisklass, låt säga 150 000, så kommer hojen alltid att vinna, i alla farter.

Bilar är bra att åka långt i på vintern och att transportera IKEA-möbler i, men inte mycket mer än så, oavsett hur mycket lull-lull och kompressormatade superdupermotorer dom har, så är det ju fortfarande bara en bil :D.

Håller med dig.

"4 hjul är 2 för mycket"

Ang rakt fram racing!
Var å kollade på acc. tävlingarna i Säve i helgen(0-402m).
Var bara bilar som körde i olika klasser, inga hojar.
Men de snabbaste bilarna alla kategorier i Lördags körde på låga 10'or. Och det var bara tre eller fyra stycken, bla en pickup och en bubbla!!(MYCKET överladdning och bakhjulsdrift)
De framhjulsdrivna bilarna körde som snabbast på över 12 sek!
För att köra låga tior med hoj får man nog va ganska duktig och ha det värsta men 12'or klarar väl de flesta sporthojar och ganska många förare!!

Bil vs Båge

Trots alla "Båge mot Bil" inlägg så måste jag få lägga in ett också. Jag kommer inte ihåg vilken tidning det var, Bilsport eller likande för ett eller två år sedan. De hade ett test mellan en STCC bil (KTM Audi har jag för mig, kommer inte ihåg vem som körde) mot en båge från sin klass (Synsam eller vad de hette då, kommer inte ihåg förare heller). De testade iallafall att köra på samma bana (kommer inte ihåg vilken heller... Tjatig kille) för att se vem som fick bäst tider. Bilen fick bäst tider. Bågen gnällde lite på att det var mycket kurvor och A4 med 4WD segrade pga det då men ändå.

Dock så har vi pris/prestanda igen. STCC kör en grundbil för 200 papp och bygger om den så den slutar på 2,5 mille. Inget för någon utan lite pengar i ryggen. En båge däremot kan du få tävlingsklar för typ 250 papp. Det skulle en ambitiös arbetare klara av.

Men men, jämförelserna är meningslösa men riktigt kul ändå! Min pappa är starkare än din pappa...

Jag har inte orkat läsa varje inlägg så jag vet inte vart diskutionen har burit hän :rolleyes: Men hur som helst så tycker jag att så fort man tar ut hojjen så är det alltid nån eller några som skall race'a på Essingeleden, E4'an eller vart det kan va. Jag brukar dra i rullen bara så pass mycket så jag ligger jämsides med fläskmercan, kebab-beamern eller vad det kan va. Han har då givetvis plattan i botten. Sen runt 200 lyfter jag vänsterhanden och vinkar adjö innan jag snyter ur Rettan MAX :D Det känns gött för egot :squid

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman