Vafaan tror folk egentligen?.

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Blandat japansk skrot
Jag var inne och hämtade lite prylar på Ducati s-holm idag och på vägen hem tog jag vid Länna för att njuta av Rosenhill och Södertäljevägen på vägen hem. När jag kommer upp mot grustaget så kommer jag ikap en röd volvo 940 som ligger och kränger i 130-140. Jag tar det lugnt då vägbanan är fuktig och lägger mig bakom volvon då jag inte har för avsikt att köra fortare. Då upptäcker grabben mig i backspegeln och försöker köra ifrån mig?. Bara för att statuera ett exepel så bränner jag om den fullt accande bilen på rakan efter gården med hästhagen och när jag räter upp hojen efter den skarpa vänsten som följer så ser jag volvon kränga i backspegeln då han på fullt alvar försöker komma ikapp mig?. Då fick det var slutlekt så jag avlägsnade honnom ur spegeln med ett tempo som man nog inte bör hålla på halvvåta vägar. Så min fråga lyder tror verkligen folk att deras sura svenssonbilar med hiskeliga effekter uppemot 200kusar har någonting att sätta emot en plastraket, jag menar om det hade rört sig om en Ferrari 355 eller en 911 turbo så kunde man ju förstå det?. :confused:

Last edited:
Hightuned skrev:
Jag var inne och hämtade lite prylar på Ducati s-holm idag och på vägen hem tog jag vid Länna för att njuta av Rosenhill och Södertäljevägen på vägen hem. När jag kommer upp mot grustaget så kommer jag ikap en röd volvo 940 som ligger och kränger i 130-140. Jag tar det lugnt då vägbanan är fuktig och lägger mig bakom volvon då jag inte har för avsikt att köra fortare. Då upptäcker grabben mig i backspegeln och försöker köra ifrån mig?. Bara för att statuera ett exepel så bränner jag om den fullt accande bilen på rakan efter gården med hästhagen och när jag räter upp hojen efter den skarpa vänsten som följer så ser jag volvon kränga i backspegeln då han på fullt alvar försöker komma ikapp mig?. då fick det var slutlekt och jag avlägsnade honom ur spegeln med ett tempo som man nog inte bör hålla på halvvåta vägar. Så min fråga lyder tror verkligen folk att deras sura svenssonbilar med hiskeliga effekter uppemot 200kusar har någonting att sätta emot en plastraket, jag menar om det hade rört sig om en Ferrari 355 eller en 911 turbo så kunde man ju förstå det?. :confused:

Hehe... *myser*
Saken e så här....

*Antingen ville han bara se en vacker syn, när du drar på rullen....

*Eller så e han tappad bakom ett mål och vill verkligen rejsa med dig....

*Eller så vet han inte bättre... han var ung va ?? :fakta

Thats it........

Rock on :rock

Edit: fan klocka e mkt...gå och lägg dig !! ska jag göra, Gnatt !!

Hightuned skrev:
Jag var inne och hämtade lite prylar på Ducati s-holm idag och på vägen hem tog jag vid Länna för att njuta av Rosenhill och Södertäljevägen på vägen hem. När jag kommer upp mot grustaget så kommer jag ikap en röd volvo 940 som ligger och kränger i 130-140. Jag tar det lugnt då vägbanan är fuktig och lägger mig bakom volvon då jag inte har för avsikt att köra fortare. Då upptäcker grabben mig i backspegeln och försöker köra ifrån mig?. Bara för att statuera ett exepel så bränner jag om den fullt accande bilen på rakan efter gården med hästhagen och när jag räter upp hojen efter den skarpa vänsten som följer så ser jag volvon kränga i backspegeln då han på fullt alvar försöker komma ikapp mig?. Då fick det var slutlekt så jag avlägsnade honnom ur spegeln med ett tempo som man nog inte bör hålla på halvvåta vägar. Så min fråga lyder tror verkligen folk att deras sura svenssonbilar med hiskeliga effekter uppemot 200kusar har någonting att sätta emot en plastraket, jag menar om det hade rört sig om en Ferrari 355 eller en 911 turbo så kunde man ju förstå det?. :confused:
Han tyckte väl bara de va kul? Så har jag också gjort =) Både med bil och 125:an :D

Numera går jag oftast in vid sidan och släpper om dom ifall de bråkar. Förförra sommaren på zx750:n var jag dock med om en sån där riktigt provocerande sak... en 740 tror jag det var. Den låg i arslet på mig kilometer efter kilometer och gasade och hade sig. Då blev det full gas nästa raka uppåt 230 på mätaren och sen försvann han snabbt som en prick i backspegeln och jag bromsade ner till 120 igen efter en 5-10 minuter sådär. Lugnt tänker jag, men det tar inte så långt tid förrän han i ful gallop kommer och lägger sig bakom mig igen. Denna gången är jag riktigt glad att jag inte var för stolt för att släppa om honom för precis några hundra meter längre fram kommer en kurvig sträcka med de så berömda rullgruslagningarna.

/Martin

Finns många som inte fattar bättre.
Ett exempel är en kille på jobbet som på helt allvar trodde att han skulle hänga på mig från 100 km/h och uppåt med sin Golf VR6.
Jag bjöd upp honom till dans och ni kan nog själva räkna ut hur det gick. :hej
Hans kommentar efter var: -Oj då var den var snabb.

På väg ned till BikeMeet i år så lekte jag och en BMW 540 lite på motorvägen. Det var både snabba accelerationer och hög fart. Han hängde på så gott det gick. Till slut tröttnar jag och ska sakta ned.
I samma sekund ser jag farbror blå stå och skjuta laser bakom krönet. Så jag bromsar ned kraftigt medans BMW trycker plattan i mattan och skjuter förbi i ca. 200+.
Jag ser att han kollar på mig och skrattar när han kör förbi. Han tänkte väl att nu fick han hojen.
Några sekunder senare ser han Farbror blå och tvärnitar. Dock var det lite sent för honom då.
Behöver jag nämna att farbror blå tog honom.

Det är alltid lika roligt när folk i sina jättestylade kebabräsers försöker hänga på vid rödljus och ute på landsvägar. Som tur är så försöker de bara en gång. :D

Innan man ska reisa med en bil.. se efter så det inte är nåt lurt med den.... I Länna trakten finns det nämligen en röd 940 Turbo, som har Kompressormatad V8 under huven, han é ingen gröngöling bakom ratten heller(fast han ser ut att vara det). Och någonstans vid sockenplan, finns det en Opel Rekord med samma sak under huven som jag blivit frånåkt av på essingeleden... :rodnar

Så innan ni blir för sturska, se till att ni har esset i er rockärm! :tummenupp

P.s. Jag åkte plast raket på den tiden D.s.

Andreas skrev:
Innan man ska reisa med en bil.. se efter så det inte är nåt lurt med den.... I Länna trakten finns det nämligen en röd 940 Turbo, som har Kompressormatad V8 under huven, han é ingen gröngöling bakom ratten heller(fast han ser ut att vara det). Och någonstans vid sockenplan, finns det en Opel Rekord med samma sak under huven som jag blivit frånåkt av på essingeleden... :rodnar

Så innan ni blir för sturska, se till att ni har esset i er rockärm! :tummenupp

P.s. Jag åkte plast raket på den tiden D.s.

Det krävs ändå RÄTT mycket effekt och vridmoment för att dra ifrån en plastraket. 0-100 på 3-4 sekunder finns det inte många bilar som klarar av, inte ens en 940 med kompressormatad V8.

Edit: missade att det var en V8 som var kompressormatad. Kanske kan det bli en utmaning ändå. :D

McB skrev:
Det krävs ändå RÄTT mycket effekt och vridmoment för att dra ifrån en plastraket. 0-100 på 3-4 sekunder finns det inte många bilar som klarar av, inte ens en 940 med kompressormatad V8.

Edit: missade att det var en V8 som var kompressormatad. Kanske kan det bli en utmaning ändå. :D

Det finns även en röd 940 som är sänkt ser lite "rejsig ut",
men problemet är att det är en civilpolis. enligt ryktesvägen
så ska den gå väldigt bra. :skrämd (OBS ryktesvägen ej bekräftat)

:rock

I princip vilken gammal surhoj som helst kör ju ifrån en "halvsportig" bil vid ett rödljus. Det händer ibland att man drar på vid rödljuset, men jag brukar alltid slå av innan man närmar sig körkortsfarliga gränser. Detta får då till följd att man på utsidan blir omkörd av någon BMW eller Mercedes (i 98% procent av fallen är det sådana), eftersom de inte slår av vid 30+ :)

Fast för min del kvittar det, jag vet hur fort bilarna går normalt, jag vet hur fort hojen går också.
Om deras självförtroende blir bättre av att de tror att de lyckades dra en hoj så må det vara hänt, mitt självförtroende rubbas inte av sådant.

Jag vill personligen inte vara delaktig i en tävling på väg som slutar med att någon kör av, så de får gärna leva i sin tro att de kör världens snabbaste fordon.

Jag upplever då och då att folk tokvarvar sina bilar när jag står bredvid dom vid något rödljus. Jag har fått för mig att dom flesta egentligen bara vill att jag ska varva lite, för något race brukar det inte bli.

Tja, kanske var det vädret igår som gjorde det :confused:
Kom körandes från Lidingö. När jag passerat förbi rödljusen vid tegeluddsvägen så kom jag ikapp bilkön. Gjorde naturligvis så som en äkta biker ska göra. D.v.s körde mellan bilarna.. ..och gissa om en herre i Volvo V70 blev lack. Det syntes långt innan att han inte hade någon som helst lust att släppa förbi mig men vad skulle han göra (annat än köra över mig..)

Några rödljus senare (vid CSN) så kommer gubben i full acceleration ikapp mig. Jag blev så full i skratt e-som han måste ha sicksackat sig mellan ett antal bilar för att komma ikapp mig. Nåväl. När det slog om till grönt så gled jag demonstrativt iväg väldigt lungt, liksom bara matade växlar på låga varv upp till 60/70 och se. Gubbf*n kommer upp och förbi och man riktigt ser hur han tänker ..nu j*"#.. ska jag visa.. ...och jag lät honom visa.. ..att man verkligen KAN PLÅGA en volvo.. ..för att i nästa skede glida förbi honom vid rödjusen mot valhallavägen igen :D

Det är MÅNGA som på fullt allvar tror att dom gör det, exempelvis: en kille pratade med mig han påstod att han hade åkt ifrån en r6 med en 740 turbo med uppställt laddtryck visserligen i 100km/h men knappast ändå.

Jo säkert du..

Re: Re: Vafaan tror folk egentligen?.

Van Zan skrev:
Tja, kanske var det vädret igår som gjorde det :confused:
Kom körandes från Lidingö. När jag passerat förbi rödljusen vid tegeluddsvägen så kom jag ikapp bilkön. Gjorde naturligvis så som en äkta biker ska göra. D.v.s körde mellan bilarna.. ..och gissa om en herre i Volvo V70 blev lack. Det syntes långt innan att han inte hade någon som helst lust att släppa förbi mig men vad skulle han göra (annat än köra över mig..)

Några rödljus senare (vid CSN) så kommer gubben i full acceleration ikapp mig. Jag blev så full i skratt e-som han måste ha sicksackat sig mellan ett antal bilar för att komma ikapp mig. Nåväl. När det slog om till grönt så gled jag demonstrativt iväg väldigt lungt, liksom bara matade växlar på låga varv upp till 60/70 och se. Gubbf*n kommer upp och förbi och man riktigt ser hur han tänker ..nu j*"#.. ska jag visa.. ...och jag lät honom visa.. ..att man verkligen KAN PLÅGA en volvo.. ..för att i nästa skede glida förbi honom vid rödjusen mot valhallavägen igen :D

Hahahahahaha. Det har jag med varit med om, fast byta ut volvon mot en CBR900RR. *nästan samma juh*

Oftast BMW eller Mercor? Klart att det är. Är det ens lönt att testa med en femcylindrig volvo 850 då?

750RR

kan bara tillägga att polarens volvo en 960 med kompressor och lustig gas:) rastade mig stenhårt för några dagar sen han bara komma några meter innan hann var förbi :mad:

räser-kocken! skrev:
kan bara tillägga att polarens volvo en 960 med kompressor och lustig gas:) rastade mig stenhårt för några dagar sen han bara komma några meter innan hann var förbi :mad:

fan va kass du är :D

Re: Re: Re: Vafaan tror folk egentligen?.

maverick_750rr skrev:

Oftast BMW eller Mercor? Klart att det är. Är det ens lönt att testa med en femcylindrig volvo 850 då?

750RR

Men.. tänk om bilförsäljaren lurat den stackars gubben att det var en superduperdundervolvo med kompressor, turbo och lustgas + ett stort fett T på bakluckan som han köpte. Ja då förstår jag ju hans reaktion. För då vill man ju visa att det finns resurser.. ..bara man vill :D

Tror nog att en audi som en kompis har, en S4 Biturbo m ca 400hk i skulle ge vilken hojåkare som helst lite ångest.

Tråkigt men sant :fakta :skrämd

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...