Vad vill ni ha? Twin eller radfyra??

Twin eller radfyra?


  • Antal röstningar
    0
Vilket tjaffs!

Fan vilken "sandlådsnivå" det blev på denna tråden. Det är väl tur att det finns olika åsikter?! Hur kul skulle det va om alla körde R1 (Oj, så är det ju nästan)?

Nej, skämt åsido. Tyck som ni vill men kasta inte så mycket paj. :krama

God fortsättning och Gott nytt år!
 
okej, så här skall det vara

när man startar hojen så skall billarmen på bilarna som står brev gå igång, det gör dom medm in husa !!!!!!


Men jag funderar styggt på en v-twin !!!!!
 
Jag har haft sex V-twinnar (tvåtakt såklart) och åtta radfyror. Jag gillar båda sorterna. Fast en fyrtaktstwin dröjer nog innan jag köper. De låter ju som jordbruksredskap.
 
sege skrev:
Om man hävdar att en radfyra inte vrålar har man fan inte hört en radfyra på 14000 varv med lite nice system på. Det vrålar fan så öronen trillar av.

En twin låter visserligen mysigt men den vrålar fan inte, den bluddrar. =)


En radfyra vid 14000 rpm vrålar definitivt inte!

Den skriker som en gris. :fakta
 
Detta var svårt... :fakta

Jag röstade på rad fyra för at jag har en sån å pga av prestanda osv... men visst fan e ljudet i twinmaskinen vackert... :kär ...därför har jag inte kunnat besluta mig för vad jag skulle vilja ha som nästa hoj nångång i framtiden??? En Gixxer 1000 lutar det åt, men twinljudet vore gott de oxå... :3freak
 
cool_lilja skrev:
okej, så här skall det vara

när man startar hojen så skall billarmen på bilarna som står brev gå igång, det gör dom medm in husa !!!!!!


Men jag funderar styggt på en v-twin !!!!!

Hehe, då kan du vara lugn, billarmen går igång när jag drar förbi med! :D
 
Mycket snack om LJUDET verkar det vara i den här tråden... :rolleyes:

Men hur är skillnaden i att KÖRA en radfyra kontra en 4-takts-twin, och skillnaden i KÄNSLA... :gnissla

Det här är säkerligen väldigt individuellt, och handlar om hur och var man använder sin hoj (landsväg, krokväg, bana, stunt, bakhjul eller ej osv), men JAG blev inte 100% överens med mig själv och hojåka på krokväg föräns jag lämnade rad-fyra-eländet bakom mig, och istället hamnade i twin-träsket... :D

JAG trivs bäst på mindre krokvägar i hastigheter mellan 50-150 km/h och upplever att jag får ett bättre flyt med en lagom motorstark twin än en hysteriskt motorstark radfyra. Med en stor 4-takts-twin kan man arbeta mycket med motorbroms/gas, i värsta fall i kombination med lite broms, istället för enbart broms/gas, blir en mer harmonisk körning på något sätt, släppa lite på gasen innan kurvan, och så bara vrida på fullt mitt inne i kurvan och känna twin-vridet "dra" en ut ur kurvan... :tummenupp

Ganska intressant "sport" att försöka låta bli vanliga bromsen så långt det går... (så jä...la irriterande att ha en radfyra, eller ännu värre, en tvåtaktare, framför sig, som ständigt fladdrar med bromsljuset... :6surkart Egentligen ska man köra "sitt eget race", men svårt undvika glo på bakljuset på hojen framför sig.... )

Att sedan en twin med ett par bra ljudförskönare låter/känns underbart jämfört med en rad-fyra får man väl ta som en extra bonus.... :)

SÅ... testa och känna sig fram till vad som känns bäst för en själv är väl vad man kan rekommendera, alla har vi olika smak!

Men att påstå att twin enbart hör hemma i glidare/fransmaskiner tycker jag skulle åtgärdas med... :kulspruta

/B
 
Du, Benkar. Jag använder bakljuset för att jag inte vill ha hojen bakom mig i häcken... Jag har hört andra som säger samma som dig, men jag vet inte. Ligger man bakom mig så får man antingen vänja sig vid bromsljuset eller hålla fett avstånd så jag känner mig trygg att han inte kör på mig om jag MÅSTE bromsa hårt som attan.

Men när jag kör själv så kör jag som du säger, så lite broms som möjligt. :) Motorbroms räcker ganska långt.
 
PutteLiten skrev:
Du, Benkar. Jag använder bakljuset för att jag inte vill ha hojen bakom mig i häcken... Jag har hört andra som säger samma som dig, men jag vet inte. Ligger man bakom mig så får man antingen vänja sig vid bromsljuset eller hålla fett avstånd så jag känner mig trygg att han inte kör på mig om jag MÅSTE bromsa hårt som attan.

Men när jag kör själv så kör jag som du säger, så lite broms som möjligt. :) Motorbroms räcker ganska långt.

Tja! (Tack för senast, Svinträffen, vi syns väl där igen i sommar?)

När jag har "bekanta" bakom mig kör jag som vanligt, dvs så mycket motorbroms som möjligt, men ser/har jag "ej så bekanta" bakom mig så blippar jag lite medvetet med bromsljuset när jag motorbromsar hårt, kan annars, som du säger, bli spännande värre.... :eek:

/B
 
Tackar själv! :)

Vi får se. Om det inte blir någon Brno resa så kommer jag .:)

Kommer dock inte ha tid med båda. :(
 
Sätt en pinne på V-tvilling jag är PÅ :yoparty
 

Bifogat

  • vtwin rörlig.gif
    vtwin rörlig.gif
    39 KB · Visningar: 26
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top