Vad vill ni ha? Twin eller radfyra??

Twin eller radfyra?


  • Antal röstningar
    0
Kay skrev:
Pratar vi nu ljud så tycker jag att det låter rätt macho med en SP2a med helsystem, sätter fan på billarm, men det låter liksom mer som en HD på Tjack eller nåt... En R1 med helsystem på höga varv låter så jävla knivskarpt och högt som en stucken gris så döv-farmor får tinitus, JAG tycker rad4a låter mer race. :yoparty




Visst låter radfyror gott med, men det är nåt speciellt med twinnar.
 
sege skrev:
Noteras kan att bara twin-folket skriker och har sig om att det är självklart med twin. Vi radfyre-mongon bara sitter tyst.

Måste vara nån form av behov att hävda sig när man innerst inne vet att man saknar cylindrar eller ngt sånt. :D

RIKTIGA ENTUSIASTER :fakta :hihi
 
Twin:
Urballt. Kan tänka mig en SB8/SB8R till rätt pris. (TLRknota men lägre vikt)

Rak 4:a:
Tekniskt sett förnuftigare.

V4:a:
Ballare sång än en rak4:a, alla som haft en VFR vet vad jag menar.

6:a
Klantiga motorer (stora + tunga) men urball sång. Kan tänka mig ett sportchassi med CBX-knota (Martin, Spondon, Egli etc) men en Honda CBX? Nä, tung och lättwobblad.
 
Sant...

Therudeboy skrev:
Har alltid velat ha en twin sen jag hörde en Ducati första gången, givetvis så lockar väl radfyror med. Men man vill ju att folket ska vända sig om och kolla på min hoj när man åker förbi.

Så sant, så sant...
 
Då ska du ju definitivt ha en HD, gärna en V-ROD. Dyr som sjutton, och visst, det är en v-twin. Och visst kommer folk att vända sig om efter dig.

Men - är det nåt att åka på?

:gnissla :gnissla :gnissla

Therudeboy skrev:
Har alltid velat ha en twin sen jag hörde en Ducati första gången, givetvis så lockar väl radfyror med. Men man vill ju att folket ska vända sig om och kolla på min hoj när man åker förbi.
 
Hade vi inte redan kommit överens om att twinnar var för glidare och radfyror för sporthojar ;)
 
Radfyrorna låter så jävla fjolligt!

En motor ska VRÅÅÅLA, inte kvida!

Twin Regerar!
 
Om man hävdar att en radfyra inte vrålar har man fan inte hört en radfyra på 14000 varv med lite nice system på. Det vrålar fan så öronen trillar av.

En twin låter visserligen mysigt men den vrålar fan inte, den bluddrar. =)
 
sege skrev:
Om man hävdar att en radfyra inte vrålar har man fan inte hört en radfyra på 14000 varv med lite nice system på. Det vrålar fan så öronen trillar av.

En twin låter visserligen mysigt men den vrålar fan inte, den bluddrar. =)

En twin har aldrig vrålat kommer aldrig att vråla. Dom mullrar. :fakta
 
Ghost skrev:
En twin har aldrig vrålat kommer aldrig att vråla. Dom mullrar. :fakta

Säg det till han där uppe *peka 2 inlägg upp* som påstår att en twin vrålar.

Ni får ju för fasen vara överens i ert eget gäng om ni ska ha någon som helst möjlighet att övertyga vettigt folk om era dumheter.

En hoj ska dessutom VRÅLA! Åskan mullrar, USA-bilar mullrar, HD mullrar. Vill du ha en hoj som är släkt med HD? Nä, dåså!
 
En Radfyra ÄR Race. Finns inget som låter så gott som en vass radfyra på varv med ett öppet system.

Twinnar låter bara tröga. Ett trött Brölande.

Radfyra = Sporthoj & Knäpuckar

Twin = Glidare & Fransar

..så är det. :tungan
 
sege skrev:
Bästa motargumentet du hade eller? :arsele :arsele

Motargument? Nu har du ramlat av bussen igen... :arsele
Jag håller med dig! Motorer ska VRÅLA inte mullra om dom sitter på en racer!
Sen att twinnar har ett mysigt ljud det är en helt annan sak...


:tomten
 
TbA skrev:
En Radfyra ÄR Race. Finns inget som låter så gott som en vass radfyra på varv med ett öppet system.

Twinnar låter bara tröga. Ett trött Brölande.
Första påståendet kan jag hålla med om, men jag tycker en twin låter mäktig, kraftig! :yoparty Sen om den kanske inte är så smart... de e en annan sak :tungan
 
Ghost skrev:
Motargument? Nu har du ramlat av bussen igen... :arsele
Jag håller med dig! Motorer ska VRÅLA inte mullra om dom sitter på en racer!
Sen att twinnar har ett mysigt ljud det är en helt annan sak...


:tomten

Du kan ju för fan inte hålla med mig, skärp dig nu! :kocko

:1pajas
 
Jag gillar rad fyror bäst.
Som nån sa gillar man att kraften kommer lågt i registret för att ge sig på topp ska man ha twin, men vill man ha en morot som ylar ur sig lite extra på slutet så är det rad 4 som gäller.
Jag är heller ingen som köper hojar efter hur de låter, de saknar helt betydelse för mig åtminstonde så länge de låter så som de olika hojarna gör nu.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top