Vad vill de mig nu då?

Gösta

PotatoesMc.com
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Haninge
Hoj
1000RR
du ska tillhanda ha ett antal italienska reflexvästar, som du beställt innan deras industri semester... kommer trodligen under slutet av september
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Klart man hjälper ett företag att öka sin kapitalvinst genom att bli än bättre. Är du sosse, eller? :confused:
Då borde man kanske tala om att produkterna är undermåliga jämfört med marknadsledarna, eller? Det är det säkert många ducatiägare som gör. :desmosedicirrärenexaktmotogphojkopia
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Då borde man kanske tala om att produkterna är undermåliga jämfört med marknadsledarna, eller? Det är det säkert många ducatiägare som gör. :desmosedicirrärenexaktmotogphojkopia

Vad är det som är undermåligt?

Är Repsol-Hondan en exakt kopia av dito MotoGP-hoj?
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Vad är det som är undermåligt?

Är Repsol-Hondan en exakt kopia av dito MotoGP-hoj?

Nej, men å andra sidan så håller den mer än 30 mil utan att få motorn helrenoverad och den kostar inte över halvmiljonen ny och 1,7 miljoner begagnad...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vad är det som är undermåligt?

Är Repsol-Hondan en exakt kopia av dito MotoGP-hoj?
Dyrare, sämre prestanda och kvalitet är en bra början. Även om ingen indoktrinerad skulle kunna erkänna det.

Nej, ingen replika är en exakt kopia av en MotoGP-hoj. Det var liksom det jag menade. Men det kommer ingen indoktrinerad heller att förstå, någonsin.
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Så för att leva upp till sin egen myt, så sänder Ducati ut en ekät till sina kunder där de ber dem blåsa upp solsken i ändan på dem?


Vad är det som säger att det verkligen är Ducati som här sänt ut en enkät? finns väl hur mycket spam och skit som helst på nätet:gnissla
 

svanberg00

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2007
Ort
Åsa
Hoj
Söker!
”Vinkar hälsningar Paul, som ägare av en Ducati säkert dig ska vet det menande av benämnasinnesrörelsen. Detta, därför att passionen, som vi sätter, i vår konstruering, vinkar, är samma som du testar att vägleda dem. För att veta lust av vem, gillar dig, har bott lsinnesrörelse av en Ducati är för oss grunden för att framkalla mer och mer producerad och servar med förväntningarna av vår viktigare lotsar direktanslutet: dig. För frågar vi denna för att ägna dig till oss en po av din tid för att sammanställa frågeformuläret som den finner här cliccando. Vi ringraziamoen till dig syndar nu av din tillgänglighet. Saluterar det Ducati laget ”, översatt via worldlingo om du vill ha då :)
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nej, men å andra sidan så håller den mer än 30 mil utan att få motorn helrenoverad och den kostar inte över halvmiljonen ny och 1,7 miljoner begagnad...

Har du testat, det blev för dyrt för dig och du bytte "upp" dig till en Ducati-kopia? :confused:

Dyrare, sämre prestanda och kvalitet är en bra början. Även om ingen indoktrinerad skulle kunna erkänna det.

Nej, ingen replika är en exakt kopia av en MotoGP-hoj. Det var liksom det jag menade. Men det kommer ingen indoktrinerad heller att förstå, någonsin.

Jag förstår, att de inte är exakta kopior. Men jag kanske inte är tillräckligt indoktrinerad. :rolleyes:

Suzuki är inte heller bäst, men det står de inte och skryter om på deras hemsida? Sämre på så sätt att de inte leder MotoGP:t i märkestabellen. Har inte heller läst många test där Suzuki kommit i topp. Ändå har du en sådan motorcykel? :confused:
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Lite annorlunda översättning med freetranslation.com :)

Hello Paul,

As possessor of a movement Dukedoms surely you will know the meaning of the limit emotion. This because the passion that we put in the to build our movements is the same one that you experience guidandole.

To know the desires of who, like you, the emotion of a Dukedoms lived is for those fundamental to develop produced and services more in line with the expectations of our more important pilot: you.

For this it us ourselves to dedicate you a little one of your time to compile the questionnaire that you find clicking here. We thank you sin d' now of your availability.

You salute The team Dukedoms


*asg*..kanske ska man köra en översättning fr Ital till Tyska ? Det blir festligt, getting right on it !
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
”Vinkar hälsningar Paul, som ägare av en Ducati säkert dig ska vet det menande av benämnasinnesrörelsen. Detta, därför att passionen, som vi sätter, i vår konstruering, vinkar, är samma som du testar att vägleda dem. För att veta lust av vem, gillar dig, har bott lsinnesrörelse av en Ducati är för oss grunden för att framkalla mer och mer producerad och servar med förväntningarna av vår viktigare lotsar direktanslutet: dig. För frågar vi denna för att ägna dig till oss en po av din tid för att sammanställa frågeformuläret som den finner här cliccando. Vi ringraziamoen till dig syndar nu av din tillgänglighet. Saluterar det Ducati laget ”, översatt via worldlingo om du vill ha då :)

Tack! Med hjälp av den översättningen såg jag ljuset och allt blev helt glasklart!

Eller. Nja. Den var nog verkligen sämst. :näsblod Hoppas inte något medicinföretag använder det "översättningsprogrammet" för sina manualer. :hihi

*asg*..kanske ska man köra en översättning fr Ital till Tyska ? Det blir festligt, getting right on it !

Undrar hur festligt det blir med följande översättningskedja: Italienska -> Tyska -> Engelska -> Italienska -> Svenska.

Skulle tro det enda som stämmer överens efter det möjligtvis är "Hej Paul". :hihi
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Har du testat, det blev för dyrt för dig och du bytte "upp" dig till en Ducati-kopia? :confused:



Jag förstår, att de inte är exakta kopior. Men jag kanske inte är tillräckligt indoktrinerad. :rolleyes:

Suzuki är inte heller bäst, men det står de inte och skryter om på deras hemsida? Sämre på så sätt att de inte leder MotoGP:t i märkestabellen. Har inte heller läst många test där Suzuki kommit i topp. Ändå har du en sådan motorcykel? :confused:
Vad har MotoGP med gatcyklar att göra?
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nej, men å andra sidan så håller den mer än 30 mil utan att få motorn helrenoverad och den kostar inte över halvmiljonen ny och 1,7 miljoner begagnad...

..men å andra sidan är Repsol Hönan gräsligt ful och framförallt kan alla köpa sig en för att den inte är tillräckligt dyr för att inte populasen ska kunna stoltsera med en. Bara det diskar den i mina ögon...Hade jag haft pengar skulle jag nog pungat ut med en hel del för att ha en hoj som bara några få utvalda har råd att ha...Lets face it, vem fan vill vara som stora massan även om det är billigare ? Man blir ju lika full på en kartong Gredos som på årgångsvin, så varför köpa ett overpriced Franskt rötjut ? Det är ju samma prestanda, billigt som fan, man blir förmodligen lika bakis...så man får ju mer för pengarna onekligen...Fast å andra sidan smakar det ju skit...fast det kan man bortse ifrån om pengarna är det primära...Lite så..ungefär. Beror på vad man värdesätter i livet.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
..men å andra sidan är Repsol Hönan gräsligt ful och framförallt kan alla köpa sig en för att den inte är tillräckligt dyr för att inte populasen ska kunna stoltsera med en. Bara det diskar den i mina ögon...Hade jag haft pengar skulle jag nog pungat ut med en hel del för att ha en hoj som bara några få utvalda har råd att ha...Lets face it, vem fan vill vara som stora massan även om det är billigare ? Man blir ju lika full på en kartong Gredos som på årgångsvin, så varför köpa ett overpriced Franskt rötjut ? Det är ju samma prestanda, billigt som fan, man blir förmodligen lika bakis...så man får ju mer för pengarna onekligen...Fast å andra sidan smakar det ju skit...fast det kan man bortse ifrån om pengarna är det primära...Lite så..ungefär. Beror på vad man värdesätter i livet.
Precis. Det är då man köper en 'MotoGP-racer med strålkastare' istället. :rofl
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
De här diskussionerna kommer aldrig att ta slut i Sverige. Det är en annan kultur helt enkelt. Den som tror att kvinnor köper en päls för att värma sig känner inte kvinnor, den som tror att man köper en Porsche för att ta sig från A till B känner inte Porsche. En hoj är ett statement, men det är alltid lika svårt att förklara det för förnuftiga och rationelle Svenskar så varför ens försöka he he...Jag kan bara säga att när jag efter en hel dag på min 1098s satte mig på min polares Gixxer K6...fick jag exakt samma känsla, som jag fick när jag efter en vecka i min polares BMW 330 satte mig återigen i min Subaru. Förvisso var Subban betydligt billigare, med den trim jag hade den betydligt bättre prestanda...och helt säkert hade den bättre driftsäkerhet...men på något diffust sätt kände jag väldigt påtagligt att jag satt i en konstig blandning av en konservburk och dasslock av plast och önslade att jag hade pengar för att kunna köpa mig prestanda förpackat på ett bättre sätt...Fast det sa jag aldrig till någon, utan körde med "värde för pengar attityden"...Orkade inte höra "surt sa räven" kommentarer.

Precis. Det är då man köper en 'MotoGP-racer med strålkastare' istället. :rofl

Man köper en sådan när man vill göra en bra affär, alt säga "jag har pengar och det har inte du" utan att ens öppna munnen. Varför skulle valet av hoj vara annorlunda än val av bil, klocka, kläder, portfölj, penna, adress på vilken man bor på osv ?? Det funkar ju så i alla andra aspekter i våra liv.
 
Last edited:

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Du menar att de aldrig testat något i de sammanhangen, som senare kommit på gatcyklarna för gemene man? :confused:
Jo, Ducati har ju skruvat på strålkastare på sin gamla MotoGP-hoj och säljer den som gathoj. :ducatitönt


Säger han som köpt en Suzuki. :rolleyes:
Suzuki, Honda, Yamaha eller möjligen Kawasaki spelar mindre roll. Marknadens bästa hojar till rätt pris.

Jag skulle gladeligen tävla med Ducati om de var så mycket bättre som priset indikerar. Tyvärr är det tvärtom. Sämre och dyrare är ingen attraktiv kombination.
 
Gick med
23 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jo, Ducati har ju skruvat på strålkastare på sin gamla MotoGP-hoj och säljer den som gathoj. :ducatitönt

Och det är dåligt?

Suzuki, Honda, Yamaha eller möjligen Kawasaki spelar mindre roll. Marknadens bästa hojar till rätt pris.

Jag skulle gladeligen tävla med Ducati om de var så mycket bättre som priset indikerar. Tyvärr är det tvärtom. Sämre och dyrare är ingen attraktiv kombination.

Klart japanska hojar har bra kvalitet och bra prestanda. Men det vore väl ganska trist ifall alla val hade varit rent igenom rationella? Det hade väl slutat med att alla valt det som var bäst och alla andra märken hade gått i konkurs. Konkurrens är väl trots allt bra, eller?

HD är kanske inte bäst, men de säljer bra ändå.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top