vad väger era hojar?

Asylum_Nakaza skrev:
ulf_lundin: kostade det nått då? eller kan man på nått vis "slinka in" och bara väga?

När jag importerade Hündan va jag tvungen att väga innan regbesiktningen, det kostade 200 spänn, men då skrev han ett intyg med statens stmplar och hela baletten...

(Hojen vägde 199 kg, fulltankad och med verktyg)

Torrvikt lika användbart som effekt enl SAE; utan generator, vattenpump o dyl. Undrar om dom ens låter motorn driva oljepump o kamaxel...
/u

150 kg med fulltank och full olje tank + verktyg och lås.

Alldeles för mkt.

är det någon som har en zx-6rr eller zx-6r 2003 som har vägt sin med full tank utan verktyg? finns det någon som vet vad en sån väger?

Zeb_Macahan skrev:
Torrvikten (som japaner räknar den, utan kylvatten o dyl.) 168 kg

168
+ 23 (olja+bensin+kylvatten)

= 191kg@164hk

//jaG

plus batteri oxå eller?? för japanarna väger väl utan batteri.. medas typ alla andra länder väger med batteri..

Rettan väger väl 199-200 kg fulltankad..

Besiktvågen e inte såå noggran, tror den mäter bara hela 10 kilos, asså 10-20-30-40-50-60 osv... iaf i HSTD

(snackat med polare som e besman)

ambulans skrev:
180 kilo torr... plus 18 liter soppa..
180+18=198 kg alltså.

Om nu inte densiteten i soppa är annorlunda mot vatten så den är tyngre.. eller lättare. men de kanske finns nåt mattegeni som vet svar på de...

Glöm inte oljan!! ca 3 liter... :fakta

208kg fulltankad

Min hoj vägde 208kg i 1255cc sugmotor utförande, nu har jag inte hunnit kolla ännu. Men lättar framgaffel och ett par lätta Marvic fälgar gör det inte sämra. Men turbokittet väger en del, skall koll väga någon dag, hoppas en 205-208kg.

en R1 kan väl inte väga 200 kilo fulltankad? eller? jag har för mig att min hoj väger 195 fulltankad. kan det stämma? har någon en våg som man kan använda?

Min honda vägde 140kg med nästan full tank!
var nämligen å vägde den nyss. :)

Maverick skrev:
plus batteri oxå eller?? för japanarna väger väl utan batteri.. medas typ alla andra länder väger med batteri..

Rettan väger väl 199-200 kg fulltankad..

Jag tror att det är med batteri men "torrt" allså ej fungerande.

Jag brukar väga min på en skrotfirma (järngrossist), och det brukar vara gratis. Annars får man väl köpa dom en påse bullar.

Gixxer 1100

Min Gixxer 87:a väger 209 kg fulltankad.
Har inte bänkat den, så jag vet inte hur många hp den har.

Asylum_Nakaza skrev:
#2: var vägde du den? bilprovningen eller? kostade det?

Jag var vägde den på en väg entreprenads firma (kör grus med lastbilar och sånt)som har ett avtal med bilprovningen så deras vågsedel är godkänd vid regbesiktningen.

Det kostade 300kr. Ring och hör med bilprovningen vars närmaste godkända våg finns.

Last edited:
Asylum_Nakaza skrev:
har någon en våg som man kan använda?
Din egen kanske? Badrumsvåg alltså! Min står i garaget. Har aldrig haft någon hemma. Är det kanske därför pajaskostymen (skinnstället) blir tightare för var vinter?
:-)
Ställ ett hjul på vågen i taget så vet du. (Kanske inte om man åker Guldvinge. Kräver nog en tuff våg. :-))
Det "andra" hjulet bör stå på lite plank med samma höjd som badrumsvågen, annars får man en för låg avläsning. Tror jag.
Tips: hojen ska nog inte stå på stödet! :-)
Du får alltså agera "stöd".

Min Bimota KB1 väger 90,5. Jag har vägt! Det saknades ett och annat: Motor, avgassystem, elsystem, kåpan (tunn o lätt glasfiber), batteri, kedja, samt säkert ytterligare ett och annat. Men det var med ca 5 liter soppa i tanken! Och gaffel o hjul från 750/1100R sent 80-tal.
Har inte vägt Katanan men den väger en hel del!

KB 1or är jävligt fina! Jag delar garage med en KB 3a och "provsitter" då och då. Vill ha!
Hur orginal är din?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...