Vad tyckte ni om GRII?

Tyckte den var riktigt bra bästa i sin genre helt klart. Visst bilscenen var lite lång, men med tanke på att den scenen är bättre än nått av det som gis-teamet presterar i gis3 och 4 så kan man inte klaga allt för mycket. Busa grejen med flera hojar var helt brutalt grym. Ser inget man kan klanka ner på finns helt klart grejer man kan göra annorlunda förbättre, men den levererar det man förväntar sig och lite till. Att folk klankar ner på den (kanske inte just här men på andra forum) beror nog mycket på att dom tycker det är omoraliskt att köra fort bland trafik men inte vågar säga det utan hittar på grejer dom tyckte var dåligt. :crash

Den var helt ok :tummenupp Bättre filmat o klippt. Mindre skakningar. Turbo Busan var nåt helt i hästväg :eek:
Det var konstigt att det inte fanns några blåbär när snöskotern kördes i stan. Det var ändå en lång sträcka. Nu kommer en en fråga som jag undrar varför ingen annan har frågat sig i den här tråden. Varför fanns det ingen snut mc jagning med i filmen. Det hade varit nå´t. Gostrider vs. MC snuten - Vem vågar luta mest i kurvorna? Samt att Ghostrider kunde sätta dom på prov. Är dom så bra på att köra MC som många säger. Att man inte vågar köra ifrån eftersom man inte har någon större chans mot dom. Skulle ha varit mycket intressant att se tycker jag. En idé till Ghostrider part III kanske?

Ghostrider 2 betyg: 3+ av 5

hp skrev:
Även scenen i början med polisbilen som krockade hade väl visst underhållningsvärde eller vad man ska säga...

Krockade den verkligen?
Jag trodde dom ryckte i kryckan för att vända runt snabbt. Men när du säger det så. Det kanske var en lätt träff på bakskärmen som gjorde att dom snurrade.

Silwer skrev:
personligen tycker jag det är skönt att det inte var den vanliga skränrocksmusiken varken på gis4 eller gr2, jag orkar inte höra nån sån mer skit.

:va Den skulle varit 10 ggr bättre då ju :banana :FU :banana

Har precis sett filmen. Kommentarer följer nedan:

* Snutjagat i början va bra. Ännu bättre när snuten krockar med bilen.
* Kamerans placering i första högfartsåkandet är inte bra. Man ser knappt framåt.
* Snutjag nr.2 va bra. Katt å råtta lek i högsta klass :)
* Scootern va rätt rolig. Om han va jagad av snuten går inte att se då han och snuten inte är i bild samtidigt.
* Burna framför snutbilen va coolt. Hade varit ännu coolare om snutarna satt i bilen.
* Bättre kameraplacering i andra högfartsåkandet. Pinsamt motorstopp strax innan rödljuset :)
* Alltid lika roligt att se GR på trampcykeln, speciellt när snuten skrattar och riktar lasern mot honom. MC-snuten va ju mäktigt imponerad :D
* Högfartswheelies med Hayabusan va rätt coolt att se.
* Snutjag igen, bra men kort. Snut nr.3 va lite väl överambitiös när han skulle hinna ifatt GR.
* Wheeliesarna va helt ok.
* Jag hade nog inte visat tatueringen, p.g.a. bevismaterial. Man vet aldrig.
* Extramaterialet va grymt bra, det som va på GR-dagen. Lambourginin på flygrakan va kasst p.g.a. att det va bara uppvisning av bilen. Nästan så man tror att den är till salu. Snutjaget slutade plötsligt. Såg oxå ut som att han förlora i racet mot den andra bilen. Fuelmedia va helt ok. Tycker dock att 1:an va bättre, iaf med det som man fick se hittills men man får se när hela filmen släpps.

Klippningen av filmen va bra tycker jag. Musikvalet va väl ok men personligen hade jag kollat med okända band och se om någon vill ha sin musik i filmen. Högfartsåkandet kunde man varit utan då det kändes som en repris av 1:an.

Som alltid är smaken som baken delad.

Filmen va som helhet bättre än 1:an

WestW skrev:
Krockade den verkligen?
Jag trodde dom ryckte i kryckan för att vända runt snabbt. Men när du säger det så. Det kanske var en lätt träff på bakskärmen som gjorde att dom snurrade.
Japp, känner en som känner en som satt i..........

Han får ett ex av rullen på posten.

Tycker den är klart bättre än GIS4.

Sen tycker jag att GR2 är bra. Visst fanns det scener som var lite långtråkiga. Det är det ofta på biofilmer med.
Jag hade absolut inte kunnat göra en bättre film själv.

Jag tänker inte dra upp moralen och frågan om syftet med filmen och synen på hojförare. Jag står för min dubbelmoral här.

Faktum är att många hojgäng gör samma saker men det kommer inte på film som denna.

Therudeboy skrev:
Det enda som var bra,var extra materialet.

Till alla er som sitter å klagar på GR:s filmer, försök själva att köra på det viset som han gör. Finns det nån som gjort bättre RR-filmer kanske? Ni som nån gång kört i runt 300 en längre stund kan nog hålla med om att det inte e nån lek. Ok om man ligger på tanken å trycker hemma på den långa rakan, men å kryssa i full trafik i 250 å uppåt kräver sin man. Visst, sen kan man ha delade meningar om musik och sånt men det är ju i första hand körningen som är det relevanta i filmen. Den enda film jag vet som kanske kan mäta sig med GR är BlackPrince på sin gammelGixxer i Paris.

heliac skrev:
Till alla er som sitter å klagar på GR:s filmer, försök själva att köra på det viset som han gör. Finns det nån som gjort bättre RR-filmer kanske? Ni som nån gång kört i runt 300 en längre stund kan nog hålla med om att det inte e nån lek. Ok om man ligger på tanken å trycker hemma på den långa rakan, men å kryssa i full trafik i 250 å uppåt kräver sin man. Visst, sen kan man ha delade meningar om musik och sånt men det är ju i första hand körningen som är det relevanta i filmen. Den enda film jag vet som kanske kan mäta sig med GR är BlackPrince på sin gammelGixxer i Paris.

RR filmer?, ja det finns nog bättre sådana filmer.

heliac skrev:

Varför skulle jag vilja köra så och utsätta mina medtrafikanter för livsfara??
Missförså mig inte nu, jag tycker det är kul att titta på när duktiga människor stuntar och busar på hoj så länge dom inte exponerar andra för onödiga risker.

Vad har busandet på allmän väg bland vanliga trafikanter med RR att göra ??

"inte någon lek" ? vad är det då?

#11 skrev:

Ett sätt att dra in stålar. Leken slutar när vinstintresset kommer in i bilden.

#11 skrev:
Och det gör det hela OK :confused:

#11 :(

Skrev jag att det var okej?
Skrev jag att det inte var okej?

Faktum är att många tycker att det hela är fel det GR gör men vips pannkaka så beter dom sig likadant själva på hojen men att det inte filmas. Mitt inlägg var mer att jag tycker om GR2 på sitt sätt (har redan sagt mina synpunkter vad jag tyckte var dåligt med den) och att jag i alla fall står för min dubbelmoral här.

Dubbelmoralen = Skulle något hända när detta sker så jäv.. alltså, men lik dock är det kul att se det hela (inte olyckor alltså för att vara övertydlig). Jag är inte heller världens lagligaste förare på hojen. Dock skulle man aldrig se mig wheela på Sveavägen i Stockholm utan välja mycket bättre platser (slipper gärna höra fåniga komentarer om att jag inte kan wheela, tror ni fattar poängen i alla fall av meningen)

En sak är säker. Det kommer alltid finnas folk som hatar det som utförs i GR och GIS filmern och dom som tycker om det. Att denna skara skulle enas och bli samms är overkligt. Dock är det bra med att man har olika åsikter. Bara man verkligen står för sina egna men är öppen att lyssna på andra med.

P.S Vad gör du med mitt nummer??? #11 är ju mitt nummer i innebandylaget :hej

Liwa1 skrev:
Skrev jag att det var okej?
Skrev jag att det inte var okej?

Faktum är att många tycker att det hela är fel det GR gör men vips pannkaka så beter dom sig likadant själva på hojen men att det inte filmas. Mitt inlägg var mer att jag tycker om GR2 på sitt sätt (har redan sagt mina synpunkter vad jag tyckte var dåligt med den) och att jag i alla fall står för min dubbelmoral här.

Dubbelmoralen = Skulle något hända när detta sker så jäv.. alltså, men lik dock är det kul att se det hela (inte olyckor alltså för att vara övertydlig). Jag är inte heller världens lagligaste förare på hojen. Dock skulle man aldrig se mig wheela på Sveavägen i Stockholm utan välja mycket bättre platser (slipper gärna höra fåniga komentarer om att jag inte kan wheela, tror ni fattar poängen i alla fall av meningen)

En sak är säker. Det kommer alltid finnas folk som hatar det som utförs i GR och GIS filmern och dom som tycker om det. Att denna skara skulle enas och bli samms är overkligt. Dock är det bra med att man har olika åsikter. Bara man verkligen står för sina egna men är öppen att lyssna på andra med.

P.S Vad gör du med mitt nummer??? #11 är ju mitt nummer i innebandylaget :hej

Mycket bra skrivet :tummenupp
hahaha .. # 11 är lite av "mitt" nr och står också på min innebandytröja , är också nummret på min Racehoj i R1000 :tummenupp

Hälsn #11 (Ola)

..

Vad har busandet på allmän väg bland vanliga trafikanter med RR att göra ??

#11[/QUOTE]

Ok..RR-film var fel ord, jag menar väl "buskörning med r-hoj-film"

För honom ser det ut att vara en lek, men för oss hade snarare varit en lek med döden.

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...