Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
burner skrev:Nice !
Men "programmerar" i 3D Studio är lite att överdriva kanske ???
På min tid när vi programmerade i skolan så satt vi med C++ och ASM, vart är tekniken på väg ???
Men jag jobbar på att förfina dem, och angående bling-texturering... det ligger nog mest i ljussättningen tror jag. Håller på med scenen och mixtrar med allt just nu, och det blir bara bättre! Pebl skrev:Esteten i mig säger: snyggt, bra jobbat!
Ingenjören i mig säger: Vad är det det, Fälgar?! Det finns ju ingen kant för däcken? Wraaa?! -eller är det taklampor?

burner skrev:Nice !
Men "programmerar" i 3D Studio är lite att överdriva kanske ???
På min tid när vi programmerade i skolan så satt vi med C++ och ASM, vart är tekniken på väg ???
Jag börjar nog bli gammal... 
Esquire skrev:När jag gick sista året på gymnasiet (naturvetenskaplig/teknisk med inriktning mot maskinteknik) så fick vi i uppgift att göra 3d-modeller av fälgar i SolidWorks. Busenkelt. Jag ritade ett par extremt snygga 17".![]()
Men eftersom 3D-studio är lite knöligare att hålla på med så får du ändå en tumme upp![]()
Jag saknar SolidWorks...
Saknar AutoCad också...
Edit: saknar att sitta med grabbarna och räkna hållf och dricka surkaffe också...![]()
Cimmerier skrev:..och senare Pascal som gällde...Jag börjar nog bli gammal...
![]()
![]()
Pebl skrev:Esteten i mig säger: snyggt, bra jobbat!
Ingenjören i mig säger: Vad är det det, Fälgar?! Det finns ju ingen kant för däcken? Wraaa?! -eller är det taklampor?

korvgubbe skrev:Jag jobbar till stor del med Pascal-programmering..=)
Eller Delphi, som det heter sedan Borland köpte språket Pascal och visualiserade det.
SolidWorks är mycket enkelt att arbeta med. Man modellerar solider istf att man modellerar ytor som i t.ex. Rhinoceros. Det är även enklare än AutoCad om man först vill rita en 3d-modell och sedan få ut en ritning av den (och den varna om man skulle råka måttsätta något dubbelt). Det klarar även av att om man gör en 3d-modell av en bockad plåt så kan man få ut rätt mått på plåtbiten som man ska ha till att tillverka sin sak efter att man "rätat ut" den till en platt plåt igen. Och man man vill skapa något som ska gjutas så kan man först göra den detaljen och sedan använda den som grund för en "gjutform". Oftast sitter begränsningarna för vad man kan rita hos ritaren (ibland även hos datorn, gängor är mycket resurskrävande), och är man van att ytmodellera kanske det är en aning knöligt. Men man kunde iaf inte räkna hållfasthet med de versioner som vi hade på skolan.Josafan skrev:Om du väl sätter dig in i 3dsmax så är det faktiskt inte alls struligt utan snarare rätt enkelt. Det krävs dock att du hittar rätt i djungeln och ställer om till ett helt annat "tänkt" som det heter nuförtiden. Har aldrig kört Solidworks men Acad och ett annat mindre program, Rhinoceros har jag kört. Skulle jävligt gärna vilja köra lite Solidworks/ProEngineer/Catia, men pallar inte, är dom svåra? Är hållf. inbyggt i solidworks, kan man lägga in materialkoefficienter i programmet, t.ex. för kolfiber. När jag gick i gymnasiet så pysslade vi lite med ett CAE-program(på tiden det begav sig) men det var så uselt att rita i så det var knappt användbart.
Snyggt.Roughack skrev:för att sporra dig att göra resten så visar jag min audi a3 som jag inte fått för mig att slutföra, man blir less efter ett tag![]()
http://web.telia.com/~u66015036/3ds/

Cimmerier skrev:Hehe... Innebär det att du oxå börjar bli gammal då eller?![]()
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |