Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
burner skrev:2464576Jo, på min 1100 så kommer mycket effekt redan vid 5000rpm så jag behöver inte varva så mycket=slitage.
På en 600'a så kanske man måste ligga på 10000rpm för att nå samma effekt=sliter mer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
burner skrev:2464576Jo, på min 1100 så kommer mycket effekt redan vid 5000rpm så jag behöver inte varva så mycket=slitage.
På en 600'a så kanske man måste ligga på 10000rpm för att nå samma effekt=sliter mer.
Zee skrev:2464586Mår du bra? När man nu kör aktivt och hårt så ligger man väl högt i varv oavsett vilken hoj man har. Dessutom är det inte många som ligger och tokkör precis hela tiden. Snarare tvärtom, det är inte ofta man ligger och smiskar hojen till max. Inte ens på bankörningar om man inte kan banan väl. Så argumentet ovan känns väldigt tunnt.
burner skrev:2464597Så det du säger är att en hoj som i genomsnitt ligger kring 5000rpm inte slits mindre än en hoj som lever sitt liv kring 10000rpm ?
Tycker du det känns väldigt tunnt ?
Har du inte några kunskaper alls inom det fysiska ?
Zee skrev:2464638Haha, vad får dig att tro att folk med 600cc ligger på 10000 rpm hela tiden?!?! Och vad har det med fysik att göra? Läs inlägg #21 en gång till. Långsamt.
burner skrev:2464644
Du svarar inte på min fråga.

Så resonerade jag också och köpte en -92:a 1995.MangeH skrev:2463763Den vattenkylda 1100:an(efter -92) väger ca 25 kg mer enligt papprena. Om du nu ska köpa en gammelgixxer hade nog jag köpt en -91-92.
Jao, men han hette inte Helge utan Erik. Han körde en -86.Bollox skrev:2463691Hade en 89'a en gång i tiden, när döda havet bara var lite sjukt... He**ete vilken rolig hoj. En behemoth men ändå skoj. Motorerna tål massor med stryk. En man, Helge Pedersen har jag för mig han hette, åkte jorden runt på den första årsmodellen. Vill minnas 8000 mil eller nåt. Ibland var oljan tydligen inte mycket bättre än gamla bananskal... Inga större problem. Vill minnas att det skrevs om det i Bike 86-87 nåt...
Tudor_66 skrev:2462877Funderar på ny hoj under vintern.. Har förälskat mig i Suzuki gsxr 1100
T.Ex denna http://www.blocket.se/vi/8714786.htm?ca=9_s
Hur är dom egentligen, går dom bra i maskinen, lönar det sig att satsa mera pengar=nyare.
Slitstarka, tycker mig ha hört at motorerna är skottsäkra...
Allt är av intresse, skriv av er skrivklådan nu...
TjoHopp
Victor skrev:2464851Jao, men han hette inte Helge utan Erik. Han körde en -86.
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!