Vad tycker ni??

burner skrev:
2464576 Jo, på min 1100 så kommer mycket effekt redan vid 5000rpm så jag behöver inte varva så mycket=slitage.

På en 600'a så kanske man måste ligga på 10000rpm för att nå samma effekt=sliter mer.

:D Mår du bra? När man nu kör aktivt och hårt så ligger man väl högt i varv oavsett vilken hoj man har. Dessutom är det inte många som ligger och tokkör precis hela tiden. Snarare tvärtom, det är inte ofta man ligger och smiskar hojen till max. Inte ens på bankörningar om man inte kan banan väl. Så argumentet ovan känns väldigt tunnt.

Zee skrev:
2464586 :D Mår du bra? När man nu kör aktivt och hårt så ligger man väl högt i varv oavsett vilken hoj man har. Dessutom är det inte många som ligger och tokkör precis hela tiden. Snarare tvärtom, det är inte ofta man ligger och smiskar hojen till max. Inte ens på bankörningar om man inte kan banan väl. Så argumentet ovan känns väldigt tunnt.

Så det du säger är att en hoj som i genomsnitt ligger kring 5000rpm inte slits mindre än en hoj som lever sitt liv kring 10000rpm ?

Tycker du det känns väldigt tunnt ?

Har du inte några kunskaper alls inom det fysiska ?

burner skrev:
2464597 Så det du säger är att en hoj som i genomsnitt ligger kring 5000rpm inte slits mindre än en hoj som lever sitt liv kring 10000rpm ?

Tycker du det känns väldigt tunnt ?

Har du inte några kunskaper alls inom det fysiska ?

Haha, vad får dig att tro att folk med 600cc ligger på 10000 rpm hela tiden?!?! Och vad har det med fysik att göra? Läs inlägg #21 en gång till. Långsamt.

Zee skrev:
2464638 Haha, vad får dig att tro att folk med 600cc ligger på 10000 rpm hela tiden?!?! Och vad har det med fysik att göra? Läs inlägg #21 en gång till. Långsamt.

Släpp sargen och kom in i matchen.
Du svarar inte på min fråga.

"Knäcker även de nya maskinerna med rätt förare."

Även om den nyare maskinen har rätt förare?

burner skrev:
2464644
Du svarar inte på min fråga.

Jodå. En 600cc ligger inte på 10.000 rpm i genomsnitt.

Svarar du på mina frågor nu då? :cdevil

Men jisses!!

Inte bli sura på varandra nu, jag ville veta om det var så bra hojar som jag har hört, att det är för mycket pengar för den, det vet jag, men jag tänker köpa någon gång i vinter, inte nu och inte just den jag hänvisade till..

Jag ville bara veta om det är en bra hoj, om det finns någon årsmodell som är bättre än andra med tanke på modellbyte och liknande.

Svara mig på det, tjafsa om det ena efter det andra kan ni göra via pm i stället.

Tackar, tillbaks till det tråden var tänkt nu..

:pannkyss

MangeH skrev:
2463763 Den vattenkylda 1100:an(efter -92) väger ca 25 kg mer enligt papprena. Om du nu ska köpa en gammelgixxer hade nog jag köpt en -91-92.
Så resonerade jag också och köpte en -92:a 1995.
Otroligt trevlig hoj så länge man ska åka gata och framförallt rakt fram.

Bollox skrev:
2463691 Hade en 89'a en gång i tiden, när döda havet bara var lite sjukt... He**ete vilken rolig hoj. En behemoth men ändå skoj. Motorerna tål massor med stryk. En man, Helge Pedersen har jag för mig han hette, åkte jorden runt på den första årsmodellen. Vill minnas 8000 mil eller nåt. Ibland var oljan tydligen inte mycket bättre än gamla bananskal... Inga större problem. Vill minnas att det skrevs om det i Bike 86-87 nåt...
Jao, men han hette inte Helge utan Erik. Han körde en -86.

Tudor_66 skrev:
2462877 Funderar på ny hoj under vintern.. Har förälskat mig i Suzuki gsxr 1100
T.Ex denna http://www.blocket.se/vi/8714786.htm?ca=9_s

Hur är dom egentligen, går dom bra i maskinen, lönar det sig att satsa mera pengar=nyare.

Slitstarka, tycker mig ha hört at motorerna är skottsäkra...

Allt är av intresse, skriv av er skrivklådan nu...

TjoHopp

Verkar ok! Det är bra hojar kolla upp bara hur många ägare det varit och ring föregående ägare å se vad han har att säga :tummenupp
Lycka till

Jag vet en turbokonverterad som snart kommer bli till salu! Kan lova att den inte rullat mer än ca 50mil med turbo. Om du är intresserad så skicka pm :)

Hojen är i övrigt i ett mycket bra skick!

Är det någon fler än jag som har kollat den mot Vägverket?

Den verkar vara såld nu iaf.

Victor skrev:
2464851 Jao, men han hette inte Helge utan Erik. Han körde en -86.

Och drev på den tiden Rickmann agenten på Rutger Fuchgatan på söder.
Var inne och köpte ett Terminioni system till min 750R 86a av honnom straxt efter det att han kommit hem...
Hojen som stod i butiken hade varit med om det ena och det andra men funkade!

En klart slitstark hoj men kanske inte den mest svängbara i dagens mått mätt!

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa