Vad tycker ni??

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Funderar på ny hoj under vintern.. Har förälskat mig i Suzuki gsxr 1100
T.Ex denna http://www.blocket.se/vi/8714786.htm?ca=9_s

Hur är dom egentligen, går dom bra i maskinen, lönar det sig att satsa mera pengar=nyare.

Slitstarka, tycker mig ha hört at motorerna är skottsäkra...

Allt är av intresse, skriv av er skrivklådan nu...

TjoHopp

Last edited:
Tudor_66 skrev:
2462877 Funderar på ny hoj under vintern.. Har förälskat mig i Suzuki gsxr 1100
T.Ex denna http://www.blocket.se/vi/9124393.htm?ca=9_s

Hur är dom egentligen, går dom bra i maskinen, lönar det sig att satsa mera pengar=nyare.

TjoHopp

priset är ju najs och hojen ser najs ut dock har jag aldrig åkt eller ens provsuttit den... :) (skrivit av lite nu)

Kan bara instämma.
Blev själv återfallare för ett ett tag sedan och köpte min andra GSXR 1100.
Hade min första 87-90 och ville ha en likadan nu.

Har i.o.f.s. hört att 93:orna blev lite klumpiga och att vissa anser att de oljekylda är bättre än de vattenkylda men det är inget jag vet.
Men, en gammel-gixxer är ALDRIG fel ;)

Hade en gsxr 1100 -93 med yoshimura helsystem en gång i tiden. Efter bänkning gav den 139hk på bakhjulet. Rätt okej.

Hade en 89'a en gång i tiden, när döda havet bara var lite sjukt... He**ete vilken rolig hoj. En behemoth men ändå skoj. Motorerna tål massor med stryk. En man, Helge Pedersen har jag för mig han hette, åkte jorden runt på den första årsmodellen. Vill minnas 8000 mil eller nåt. Ibland var oljan tydligen inte mycket bättre än gamla bananskal... Inga större problem. Vill minnas att det skrevs om det i Bike 86-87 nåt...

Inga problem ens med hård gattrim, kolla med dragrace killarna. Många kör fortfarande med dom motorerna, med äckligt mycket pulver i dom (200+ hästar på bakhjulet)... Ok en sån puffra går inte många mil på gata innan den käkar upp sig själv...

Dom oljekylda kan rassla o låta lite men det gör dom flesta :) På med ett Väsnas & Högt 4-1 så hör du inte rasslet, inte mycket annat heller för den delen...

Mikuni RS [xx] är ju nästan ett måste när du ändå håller på.
Och vilda kammar.... o portning.... och big-bore kolvar... 160 asroliga bakhjulshästar, och ett vrid som får en Massey Ferguson gå i spagat och trycka ur all hydraulolja där bak, någon?

Jag skulle välja en oljekyld före en vattenkyld. Inte lika klumpig.

Zee skrev:
2463393 37 sillar för en 93:a?!?! Prova 25-30k..
:fatta! Hördu, det är inte kawa 600 det pratas om här...
för 25k får man bara skrot om man ska ha en r1100. (eller kanske en 86-88:a) http://www.blocket.se/vi/9185548.htm?ca=9_s Man kan lätt ha ett luder o kokainparty bakom den kåpan i 260...

Last edited:
Den vattenkylda 1100:an(efter -92) väger ca 25 kg mer enligt papprena. Om du nu ska köpa en gammelgixxer hade nog jag köpt en -91-92. Men jag anser att de där gamla stridsvagnarna är sjukt övervärderade!!!

Tja!

man åker ju skitbra på dom själv hadde jag en blå/vit -93 men det klart 929an går bättre:tungan

T.KORPE skrev:
2463794 Tja!

men det klart 929an går bättre:tungan

Heheh, jo utvecklingen har gått framåt mellan åren.
Dock så är den förstås även dyrare i inköp och dyrare att försäkra.

Tudor_66 skrev:
2462877 Funderar på ny hoj under vintern.. Har förälskat mig i Suzuki gsxr 1100
T.Ex denna http://www.blocket.se/vi/8714786.htm?ca=9_s

TjoHopp

Lite tung tycker jag själv och den saknar möjligen lite effekt.

Dock så är den väldigt slitstakt och ofta är det låga försäkringskostnader också.

Last edited:
Jag har bara åkt ett år på min, o det är första året jag åker landsväg, men jag är helnöjd med min, nu har ju inte så mycket att jämföra med men dom går helt klart bra.

Bollox skrev:
2463691 Hade en 89'a en gång i tiden, när döda havet bara var lite sjukt... He**ete vilken rolig hoj. En behemoth men ändå skoj. Motorerna tål massor med stryk. En man, Helge Pedersen har jag för mig han hette, åkte jorden runt på den första årsmodellen. Vill minnas 8000 mil eller nåt. Ibland var oljan tydligen inte mycket bättre än gamla bananskal... Inga större problem. Vill minnas att det skrevs om det i Bike 86-87 nåt...

Inga problem ens med hård gattrim, kolla med dragrace killarna. Många kör fortfarande med dom motorerna, med äckligt mycket pulver i dom (200+ hästar på bakhjulet)... Ok en sån puffra går inte många mil på gata innan den käkar upp sig själv...

Dom oljekylda kan rassla o låta lite men det gör dom flesta :) På med ett Väsnas & Högt 4-1 så hör du inte rasslet, inte mycket annat heller för den delen...

Mikuni RS [xx] är ju nästan ett måste när du ändå håller på.
Och vilda kammar.... o portning.... och big-bore kolvar... 160 asroliga bakhjulshästar, och ett vrid som får en Massey Ferguson gå i spagat och trycka ur all hydraulolja där bak, någon?

Jag skulle välja en oljekyld före en vattenkyld. Inte lika klumpig.

för 25k får man bara skrot om man ska ha en r1100. (eller kanske en 86-88:a) http://www.blocket.se/vi/9185548.htm?ca=9_s Man kan lätt ha ett luder o kokainparty bakom den kåpan i 260...

fantasi priser på gsx-r är ju inte så ovanligt :tummenupp
runt 30 papp är ju mer realistisk, men den verkar ju vara i bra skick inte så många mil heller!

Last edited:
Det är sjuka överpriser, jag har köpte en mycket fin GSX-R 1100-91 för 27000:- förra vintern och polaren köpte en -93 för 24000:- iofs med utslitna däck, bromsskivor och drivpaket i övrigt toppskick.

Vem betalar 37000:- för en gammalgixxer!

Köp en 92 eller äldre, roligare hojar!:tummenupp

Bollox skrev:
2463691
för 25k får man bara skrot om man ska ha en r1100. (eller kanske en 86-88:a)

:lol Oj oj, en öm tå. Jag förstår. Gammelgixx 1100 är örstås en finare och bättre hoj, och inte vanlig japsare som de dåliga Kawasugisexorna. Självklart så håller gixxarna mycket bättre och därför har de lägre värdeminskning. :tummenupp

Fattar inte att det finns nötter som ostar upp 37 loppor för vanligt japsskrot på 13 år. :dummer

JT skrev:
2464046
Vem betalar 37000:- för en gammalgixxer!

Bollox!!! :D

Last edited:
Shit... har han inte fått den såld ÄN??? Den där har legat ute sen början av Juli!! Känns ju lite skumt men det är ju lite pengar han vill ha för den så...
Den där var jag på väg att köpa när jag hittade min 93:a..
Pröjsade 34 för en 93:a som hade gått 2k7...
Kanske lite mycket men det är fin och välvårdad som få...
Har för mig att försäkringen inte alls var speciell billig som han skriver
men det är ju bara att kolla...

Nu har jag ju ingen erfarenhet av hojjar men jag gillar min iaf... :hihi

Zee skrev:
Självklart så håller gixxarna mycket bättre och därför har de lägre värdeminskning

Bollox!!! :D

Jo, på min 1100 så kommer mycket effekt redan vid 5000rpm så jag behöver inte varva så mycket=slitage.

På en 600'a så kanske man måste ligga på 10000rpm för att nå samma effekt=sliter mer.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!