Vad tycker ni om OT-forumet?

Jag tycker att OT-delen funkar bra (än så länge, vintern kommer snart..)
Skrattade som fan idag åt "Snyggaste killarna på Sporthoj-pollen". det är riktig humor där... :tummenupp
//Gumpa

KawaChris skrev:
För lågt i tak.. tänker närmast på BBs tråd som blev låst och borttagen innan jag ens hann läsa :confused:
Jag bad att den skulle låsas, då det bara var några fåtal vettiga inlägg i den, resten av de 3 sidorna var mest.. tjaffs i min mening :)

mb skrev:
Om du kikar runt bland olika forum på nätet så är OT-avdelningar väldigt vanliga. En anledning är, som sagts, att det på ett smidigt sätt går att dammsuga övriga delar av forumet på sånt som inte håller sig till ämnet och flytta över det till OT. Sen finns det en trevlighetsfaktor också.

Jeg forstår det, men hvor går grensen mellom trevlig OT och meningslös dynga? Det er jo helt greit å diskutere current events o.l. och roliga saker men 50% av det som postes i OT delen her er jo bare skit.

Ett forslag; ta bort OT trådar fråm "visa nya inlägg" söket. Det svårare det är at hitta trådarna dess mindre dynga, skulle man tro...

KawaChris skrev:
Jag menar om det bara krävs att 2-3 stycken driver med trådskaparen för att tråden skall tas bort så är det väl inte helt otänkbart att folk börjar göra det medvetet, vad vet jag?
ja, men är det medvetet och "för ofta" (förstå rätt) så kommer det ges ut banningar titt som tätt för kommande felsteg bland dessa individer. Fråga Sege hur han känner sig. han är skitarg på mig :(

Azzurro skrev:
Jeg forstår det, men hvor går grensen mellom trevlig OT och meningslös dynga? Det er jo helt greit å diskutere current events o.l. och roliga saker men 50% av det som postes i OT delen her er jo bare skit.

Ett forslag; ta bort OT trådar fråm "visa nya inlägg" söket. Det svårare det är at hitta trådarna dess mindre dynga, skulle man tro...
jag sa ju att skit är OT o OT är skit. Ska jag därmed kasta skit?

Lite får man tåla fö´ffan. (citat ur `Plötsligt i Vinslöv´)

Det ligger lite i det, för min del så har jag väldigt svårt att ta åt mig personligen av saker som skrivs av någon för mig i verkliga livet okänd användare av SH.
Jag skriver väl inte alltid så jävla snälla saker själv och har väl fått ett och annat tillbaka, men för mig är det bara på låtsas.
Ha lite roligt istället för att bråka, på riktigt då.

Inget här är på riktigt. Hur roligt är det om man inte får glamma och stoja lite grann? I chatten är det ännu mindre på riktigt. Jag bor där.

JAG tycker OT-delen är bra. Fanns inte den skulle allt det där förmodligen hamna bland övriga forumdelar.
Visst, ibland kan jag tycka att det är lite hård ton, men det är ju upp till var och en att bry sig eller inte bry sig om den.
Vad gäller "snyggast på sh" pollarna, så är jag ju då tydligen en av tjejerna som inte bryr sig :va Som Madhonda skrivit flera ggr i just en av de trådarna; "har man inte glimten i ögat så är man körd". För det är precis vad som gäller på OT forumet många ggr.
Om folk kunde sluta ta så hårt på saker och ting, så skulle allt väl bli lättare. Men alla har ju rätt till att tycka :tummenupp
Bara att inse, vi är olika, en del vill vara seriösa, andra oseriösa, några djupa, andra ytliga o.s.v. Därför är OT forumet så bra, för där kan alla samsas om utrymmet och blanda alla dessa olika typer av människor.

och de levde lyckliga i alla sina dagar-feeling:kiss

Gustav1 skrev:
Lite får man tåla fö´ffan. (citat ur `Plötsligt i Vinslöv´)

Det ligger lite i det, för min del så har jag väldigt svårt att ta åt mig personligen av saker som skrivs av någon för mig i verkliga livet okänd användare av SH.
Jag skriver väl inte alltid så jävla snälla saker själv och har väl fått ett och annat tillbaka, men för mig är det bara på låtsas.
Ha lite roligt istället för att bråka, på riktigt då.

Bra där G1

OT-forumet är inte det jag läser först när jag inte suttit vid en burk på länge.
Men det är kul och kolla bara på hur många medlemmar som få kontakt där. I en seriös tråd så finns det mindre plats att känna andra "på pulsen" än vad det ges utrymme för i hela OT-forumet.

Sjävlklart finns det förmånga idioter men dessa härjar i alla forum.

@HanneZ:
fjernes = Tas bort
sjekket = Checkat (Eller kontrollerat, eller nått)
ofre = Offra
Är du helt bakom flötet eller? Hur ska du kunna ragga på norska brudar om du inte fattar vad de säger?

Jag tycker bäst om OT delen,här kan man ( som ni säkert märkt) vara lite avslappnad (läs gnabb).

Jag trivs här.

Jag dricker mitt morgonkaffe till OT delen.
Jag tillbringar en hel del kvällar i OT delen.

(Missförstå mig inte jag läser annat också)

Generella tankar.....om dom nu är av intresse.

Men som du skrev,ta det inte så allvarligt det är och förblir ett internetforum,det hörs inga tonlägen,det syns inget kroppspråk,det går att vara tuff bakom sitt tangentbord utan att behöva ta konsekvenserna i verkliga livet.Sen är det en snårdjungel av vem som känner vem och vem som blajar med vem.

Som i alla andra grupper så finns det människor som vill höras mer eller mindre,eller har mer eller mindre behov av känna tillhörighet till "gruppen" och därför är mer eller mindre lättpåverkade av dom interna ledarna vilka ofta sätter standarden på tråden.

Sen är det alltid så att det beror väldigt mycket på den som läser hur hårt man tar det,eller rättare sagt hur man läser det.Sen är det ett grabbdominerat forum,Det drar lätt iväg när man försöker bräcka varandra i en skojig disskution.

Det som kan uppfatts hårt för en utomstånde behöver inte alltid vara det.

Allt kan misstolkas om man vill eller vändas till något posetivt om hellre vill det,detta är upp till var och en.Likväl som det är upp till var och en att tänka ett steg längre i vissa lägen,Tex. hur kommer mitt inlägg att uppfattas om jag skriver så här osv.

En sak är säker vi kommer aldrig att tycka lika,hade vi gjort det så hade forumet bestått av trådar med bara två inlägg.

Hela inlägget är skrivet i neutral ton utan föredömande tonfall,enbart mina tankar.Och som jag inleder......Ta det inte så allvarligt.

Farbron aka Der schlangemann.

HanneZ skrev:
dessa ord förstog inte jag
fjernes, finnas kanske?
sjekket?
ofre?

fjernes = tas bort
sjekket = kontrollerat
ofre = offra

Ang. OT: Jag tycker det är bra att det finns. Nu till höst/vinter tycker jag mig se en betydligt större mängd trådar i OT-forumet än på sommaren - helt enkelt därför att vi inte kan snacka hoj, men ändå vill snacka/diskutera! Även fast det är lågsäsong för MC så "känner" vi ju varandra ändå, mer eller mindre. OT blir liksom en social mötesplats på internet.
Vad jag däremot saknar är en sökfunktion i OT. Jag tycker det är bra att den inte är inkluderad i sajtens sökmotor, men jag skulle vilja se en "egen" sökmotor för OT(+datorcentralen) som s.a.s. ligger utanför de andra forumen. Vet inte om det är tekniskt möjligt att lösa. Dvs om man söker i OT/dator så hittar man bara träffar i jsut dessa forumen, och om man söker i något annat forum så får ma inga träffar från OT/dator.

mina 2 ören

jag ÄLSKAR OT-forumet!

Jag har inget internet hemma, jag ær sæmst. jag ær norsk. jag vill ha bullar.

More skrev:
Syns väldigt mycket rövslickeri ocg ryggdunkande.

Oki, då är jag emot :hihi

Förstår att OT-delen fyller en bra funktion och att forumdelen kanske måste vara kvar om SH ska överleva som forum och om kvantitet ska gå före kvalitet och sex och samlevnad ska gå före sporthojsrelaterade ämnen men...

Jag tror att SH skulle bli ett bättre sporthojsforum om OT-delen togs bort helt. SH skulle mista en del intressanta människor och även många människor som inte tillför så mycket när det gäller sporthojar. De som primärt är här för att de är intresserade av sporthojar kommer dock att fortsätta att besöka sidan och de ser jag som det viktiga.

Visst, totalt sätt skulle forumet bli tråkigare och sämre men kvaliteten kanske kommer att höjas, sen är det väl bara att banna utav bara hell om spammet kommer i de andra forumen istället.

Sen är det många trådar från "jag är ny i forumet" och "OT" när man söker på nya inlägg. När jag söker med denna söktjänst vill jag hitta trådar om sporthojar, inte veta vem som är nyggast på SH, har dåligt självförtroende eller vem som har legat med vem och varför.

Ta bort "OT" och "ny i forumet" från denna lista och du visar var fokus på sidan ligger.

Abloy skrev:

Förstår att OT-delen fyller en bra funktion och att forumdelen kanske måste vara kvar om SH ska överleva som forum och om kvantitet ska gå före kvalitet och sex och samlevnad ska gå före sporthojsrelaterade ämnen men...

Jag tror att SH skulle bli ett bättre sporthojsforum om OT-delen togs bort helt. SH skulle mista en del intressanta människor och även många människor som inte tillför så mycket när det gäller sporthojar. De som primärt är här för att de är intresserade av sporthojar kommer dock att fortsätta att besöka sidan och de ser jag som det viktiga.

Visst, totalt sätt skulle forumet bli tråkigare och sämre men kvaliteten kanske kommer att höjas, sen är det väl bara att banna utav bara hell om spammet kommer i de andra forumen istället.

Sen är det många trådar från "jag är ny i forumet" och "OT" när man söker på nya inlägg. När jag söker med denna söktjänst vill jag hitta trådar om sporthojar, inte veta vem som är nyggast på SH, har dåligt självförtroende eller vem som har legat med vem och varför.

Ta bort "OT" och "ny i forumet" från denna lista och du visar var fokus på sidan ligger.

För mycket text, orkar inte läsa.

Abloy skrev:

se der ja, man var inte ensam. som om jeg skulle sagt det selv! :tummenupp

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...