Vad tycker ni om min försäkring?

Obildbar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
2000, Yamaha, YZF1000R Thunderace
Jag är rätt bekväm av mig, kan typ tänka mig att betala lite mer i försäkring istället för att typ ha en försäkring där man får ställa på och av hur man vill.. tex.

Jag har en Yamaha YZF1000R Thunderace 2000. Är tjej, 27 år och bor i dalarna. Jag har en tjejförsäkring i Dalarnas Länsförsäkringar på min hoj, en åretrunt försäkring som jag betalar ca 7000 helår/helförsäkrat med en självrisk på 3000.

Bekväm och lat som jag är har jag är har jag inte ens brytt mig om att kolla upp andra bolag, då mig erfaranhet är att Länsförsäkringar har varit billigast då jag kollat upp andra objekt jag skulle försäkra (bil och mc).

Vad är eran reaktion, har jag en bra försäkring?:va

36 läsningar och ingen kommentar, då är den nog inte så tokig...

Nä, den är nog inte så tokig. :)

Har själv Länsförsäkringar och betalar c:a 8000:- för min hel/helår. För mig var dom också billigast.

32år villa i liten ort hade inte ens körkort när jag tecknade försäkringen fick då för ett år sen 3252kr hel/hel på salusansvar.
Nu efter sommarens höjning har den gått upp till ca4500kr :mad: iof fortfarande hyffsat låg så hoppas det inte blir mer höjningar..

Jimmy

Bor i falun och har också alltid fått för mig att länsdörsäkringar är billigast.
Är inne på min tredje mc nu och endast en gång har jag behållt dalarnas, annars har jag bytt till både if och folksam för bättre priser.

Lätt värt att offra 5 minuter telefontid för att spara ett par tusen kronor om året.

Jag betalar 810kr/månad helförsäkrat på min 98:as R1:a 26 år gammal får ställa av och på hur jag vill. Ställde inte av den förrän i november då det var snö ute och jag betalat för 3 månader då jag inte kört med hojen kanske lite oekonomiskt :va

Jag tycker du ska ringa runt lite...

Bifogat

• vinter.JPG
    vinter.JPG
    126.8 KB · Visningar: 137
LF verkar bra o billiga ,, min moppe kostar straxt under 8K hel helår så jag tycker det ser bra ut för din del med ,, men att ringa runt till andra o jämföra kan ju löna sig ,,
mvh Jocke

Det var inte så farligt!

En annan betalar 2600 i månaden (hel/år), min är inte heller avställnigsbar.

Last edited:
kille 21... betalar 2700 halv/helår för dunderkisse och 3700 hel/helår för sebeärr...

SMC-försäkring is the shit

jag betalar 23500 om året förstår inte hur ni kan ha de så billigt..
är 29 och bor i malmö kanske dags att flytta??

jag har med en thunderace -97 o betalar 3900kr halvförsäkring ,är ioförsig lite äldre än dig.

hur kan man överhuvudtaget stå och betala 20-25K om året i försäkring:va

För bra betalt på jobbet el....

Fattar inte hur ni alla har råd med hel/helår...
När jag ville försäkra min Ninja 636a förra året ville de flesta bolag ha runt 30 lakan för hel/helår medan just Länsförsäkringar ville ha 54 000:-
Så jag har endast råd med halvförsäkring som kostar dryga tusenlappen i månaden :(

Jag har funderat starkt på att skaffa en adress i Polen där hel/helår kostar 5000 spänn.

Hade också Länet när jag körde Yamaha. Kolla så att du fått deras "Yamaha-försäkring", det tar ner det ordentligt men det är inte alltid säljaren har koll, jag fick dra det ur tjejen som tecknade.

Självriskerna var ju också ett stort plus i deras försäkring!

15000:- hel/hel lf + nya trafikskatten då. 25 år mc kort 7 år + haft lf i 7 år

Rsv-r 1000cc 06

Fattar inte hur ni alla har råd med hel/helår...
När jag ville försäkra min Ninja 636a förra året ville de flesta bolag ha runt 30 lakan för hel/helår medan just Länsförsäkringar ville ha 54 000:-
Så jag har endast råd med halvförsäkring som kostar dryga tusenlappen i månaden :(

Jag har funderat starkt på att skaffa en adress i Polen där hel/helår kostar 5000 spänn.

Man prioriterar....:hihi

För egen del har jag inte ringt försäkringsbolaget ännu.....från firestorm till gsx-r 750 i storstad....dyrt? Skiter älgar i skogen?:hihi :nicka

Körde zx10r förra året o den kostade 2200 i månaden på farsan, skulle den stå på mig skulle det kosta 10 000 i månaden. Så 7000 helår är väl inget för att göra det man gillar som mest,,,,,,,

32år villa i liten ort hade inte ens körkort när jag tecknade försäkringen fick då för ett år sen 3252kr hel/hel på salusansvar.
Nu efter sommarens höjning har den gått upp till ca4500kr :mad: iof fortfarande hyffsat låg så hoppas det inte blir mer höjningar..

Jimmy

De va väl inget att klaga över jag la 1200kr i månade HALV/HALV i år :näsblod

Och det ska ju gå upp mer till nästa sesong.... Vet ifan om det är värt pengarna snart...

///Micke

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...