Vad tycker ni om min försäkring?

Jag förstår mig verkligen inte på försäkringsbolagen i detta anseènde. Alltså,jag själv är 23 år,fyller 24 till sommaren. Jobbar som busschaufför och ligger minst 8 timmar om dagen ute på vägarna. Varför ska jag betala samma försäkring som en nybliven förare i 18 års åldern? (Inget illa menat) Detta borde ju svenska folket reagera på alltså. Kan de inte införa något form av test och se hur mycket var och en ska betala? Den som kvaddar sin nya bmw stup i kvarten, låt den betala min dyra försäkring istället för att göra en kollektiv bestraffning!!!! Skärpning försäkringsbolagen!!!
Eller är det bara jag som tycker såhär?

jag ger 8600kr helår/helförs hos trygghansa för min gammla retta-00. bor i kalmar o har kört hoj sen -00.tycker det funkar för min del.kanske har med ålder på mig o gammal hoj iof.:) har ringt runt varje år men TH har varit bäst för mig förutom en säsong som jag hde IF.

Jag förstår inte hur ni hittar såpass låga premier - på slutet hade jag > 7k/år bara i trafik på min blade -96, det var då jag bestämde mig för att sälja skrotet och ta mig en funderare. Nu är bilen uppe i liknande premier den med..

Många faktorer som spelar in; vart man bor, ålder etc men själv betalade jag 4500 hos länsförsäkringar, låg självrisk (tjejförsäkrad vilket innebär att ingen annan får köra den om försäkringen ska gälla) helförsäkrad på helåret för en då ny sv 650 -05:a. Hade inga andra försäkringar i samma bolag.

Till trådstaren; som tjej kommer du lindrigt undan, du har nog en bra försäkring:tummenupp .

Last edited:
32 bast! Bor mitt i skiten och pröjsar ca 3900 kr/helåret. Östgötabrand is teh shit!

Länsförsäkringar värmland:
17.000 kr hel/hel upp till 40 år. sen rabatt.
fick ställas av.

moderna försäkringar:
20.000 kr för hel/hel upp till 30 år. sen rabatt.
5.000 kr för hel/hel, med med 30 års krav.
ej avställningsbar.

Tog moderna då jag blev gammal för ca 2 mån sen.

Tycker nog att det skiljer konstigt från län till län.:)

Bor i norrköping, pröjsar 6800 hel/helår för min Sportster -02 hos IF, osäker på självrisken men jag valde det låga beloppet. känns som försäkringen på min Clio -01 är lite dyr med sina 6500:-

När jag pratade med LF (Östgöta brand) så fick jag 11.000 samt massa lustiga krav på låst garage nattetid samt komplett skyddsutrustning.

Är "tjejförsäkringar" fortfarande tillåtna/lagliga? Det var ju ett sånt liv om diskriminering för 1-2 år sen om att det var olika åldergräns på krogen för killar/tjejer osv. Jag trodde dom hade slutat med det.

Försäkringen låter iaf billig. Själv hade jag en Thunderace -96 innan. När jag tecknade min försäkring så var jag 27, boende i Karlskrona, hade inget mc-körkort än och fick betala 3500:-(detta var utan skatten som sen tillkom) halvförsäkring/helår hos Folksam.
Jag tror inte jag kontaktade Länsförsäkringar ang just denna hojjen eftersom jag tidigare fått en prisuppgift på 20.000-30.000 på en annan hoj jag kollade upp. Fick väl en chock så jag aldrig ens tänkt tanken på att försäkra nåt hos Länsförsäkringar sen dess. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT