vad tycker ni om ett 1,5 meter djupt dike precis intill en kurva

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
vad tycker ni om ett djupt dike precis intill en kurva

vad tycker ni om ett djupt dike precis intill en kurva?? :kocko

nu är det 2 personer som skatat sig ordäntligt p.g.a diket på mindre än en vecka, jag är en av dem.

när min pappa fråga om sviestad har tänkt på det att fylla igen skiten säger de : men jorden kostar pengar, mmm visst kostar det men va fan sprickor å brutna ben är tame faan värre, eller vad tycker ni skriv vad ni tycker

Last edited:
ett par meter utanför torpan jag blev präjad ut i gräset tänkte okej jag kunde hantera hojen på gräset det gick typ i 80 - 90 kmh sedan tjoff ett stort jävla dike :confused:

addexxx skrev:
ett par meter utanför torpan jag blev präjad ut i gräset tänkte okej jag kunde hantera hojen på gräset det gick typ i 80 - 90 kmh sedan tjoff ett stort jävla dike :confused:

kallas endurospår ...

Hur gick det med dig?

Såg från parkett när du åkte rakt ut i gröngräset, och det såg inte alls speciellt trevligt ut att göra en framlängesvolt över styret :crash ...inte nog med att marken är "rätt kuperad" den är heller inte speciellt mjuk ute i geografin där du landade :(

BosseB - Radioförare i Torparn

2B skrev:
Såg från parkett när du åkte rakt ut i gröngräset, och det såg inte alls speciellt trevligt ut att göra en framlängesvolt över styret :crash ...inte nog med att marken är "rätt kuperad" den är heller inte speciellt mjuk ute i geografin där du landade :(

BosseB - Radioförare i Torparn

Efter att vägen kom till för 2 år sedan är det betydligt bättre än det varit förut i alla fall. Fast det är klart, ett räcke med däcktravar skulle ju hindra att man kom fram till räcket. Frågan är om den sortens "stopp" gör saken bättre. Diket är ju inte direkt vid bankanten utan en bra bit ut i gräset.

/HW
Banchef

HW skrev:
Efter att vägen kom till för 2 år sedan är det betydligt bättre än det varit förut i alla fall. Fast det är klart, ett räcke med däcktravar skulle ju hindra att man kom fram till räcket. Frågan är om den sortens "stopp" gör saken bättre. Diket är ju inte direkt vid bankanten utan en bra bit ut i gräset.

/HW
Banchef
Håller med om att räcke nog inte är rätta lösningen och avkörningen rätt ovanlig... Men, jag tror att det skulle kunna gå att plöja upp och jämna till marken i utkanten för att förhindra att konsekvenserna av en avåkning blir så våldsamma.
Sen får du väl kommendera ut oss frivilligarbetare på stenplockning... :gnissla

2B skrev:
Håller med om att räcke nog inte är rätta lösningen och avkörningen rätt ovanlig... Men, jag tror att det skulle kunna gå att plöja upp och jämna till marken i utkanten för att förhindra att konsekvenserna av en avåkning blir så våldsamma.
Sen får du väl kommendera ut oss frivilligarbetare på stenplockning... :gnissla

Vi kanske kan placera uppsnosiga funktionärer i ytterkurvan, som ett mänskligt softfence.

Nä ärligt talat så ska jag ta upp det med verksamhetschefen och se om vi kan snygga till det till nästa år. LMS är ju inte dummare än att vi försöker bättra oss när vi får klagomål.

/HW

nae jag gick ihopp med en kille å hojen börja vobbla sedan ut på gräset eftert det ett dike sedan flög jag lite sen smack ner i backen efter det kommer jag inte ihåg så mycke....

hojen klarade sig rätt bra ändå

Bifogat

• PICT0014.JPG
    PICT0014.JPG
    44.1 KB · Visningar: 342
Last edited:
men om det är jord vi behöver så finns det ju en massa nybyggen man kan åka å hämmta på jag hjälper gärna till om det är så

addexxx skrev:
men om det är jord vi behöver så finns det ju en massa nybyggen man kan åka å hämmta på jag hjälper gärna till om det är så

Lastbilar kanske ser stora och brutala ut men oj vad lite ett helt flak med jord ger när man häller ut det på marken. Att snygga till hela den kurvan skulle kräva många lastbilar med jord.

Vi kunde fått chaktmassor från saab för några år sedan mot att vi hämtade dom på andra sidan vägen. Det var för dyrt med frakten så det blev inget.

Sjukt men sant, lastning och transporter är svindyrt.

/HW

men om vi tar å gör en liten förfråga på lms medlämmar om man skulle vilja skänka en liten peng var?

bara ett litet alternativ

Finns det någon uträkning på hur många kubik som skulle behövas?
Jag har faktiskt aldrig vart av där själv(peppar peppar), så vet inte hur långt ut från banan det är. Sandfålla eller leca kanske kan lösa det?
Det har ju skadat ett par personer/hojar.

allt går om man vill det är bara en fråga om hur mycke pengar tid å folk vi behöver.....

oFFkeFF skrev:
Finns det någon uträkning på hur många kubik som skulle behövas?
Jag har faktiskt aldrig vart av där själv(peppar peppar), så vet inte hur långt ut från banan det är. Sandfålla eller leca kanske kan lösa det?
Det har ju skadat ett par personer/hojar.

Leca hjälper nog inte, det slår nog stopp rätt bra även om det ligger sånt där. Jag har promenerat ut och kollat där och när man står på plats kan man inte lätt tänka sig att man kan landa där. Men uppenbarligen gör folk det då och då.

Victor skrev:
Leca hjälper nog inte, det slår nog stopp rätt bra även om det ligger sånt där. Jag har promenerat ut och kollat där och när man står på plats kan man inte lätt tänka sig att man kan landa där. Men uppenbarligen gör folk det då och då.

Det borde ju på nåt sätt gå att ragga jordlass som sponsring...........Har märkt att östgötafolket i allmänhet är mer intresserade av Svejsta än vad övriga svenskar är ang motorsport.

Victor skrev:

Nu tänkte ju iofs jag mer på en lekahög runt kurvan, så man inte hamnar i diket, men vet ju som sagt inte hur långt ut diket är.

Låååångt ut...

oFFkeFF skrev:
Nu tänkte ju iofs jag mer på en lekahög runt kurvan, så man inte hamnar i diket, men vet ju som sagt inte hur långt ut diket är.
Diket är "rätt" långt från kurvan, men har man oflyt och kör rakt fram upprätt är man snart där...
Följ den röda linjen på bilden (ungefärlig väg för avåkningen) och sedan är den nästan lika lång bit till fram till krondiket...

Tyvärr är ju bromssträckan 130+ till 0 ganska lång på gräsmattan :3freak

Bifogat

• Torparn.JPG
    Torparn.JPG
    27.1 KB · Visningar: 343
*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back