Vad tycker ni om bankörning.com?

Hur bra är bankorning.com?

• Antal röstningar
    0
porec skrev:
tjena, jag tycker att sida är mycket bra, enkel å så.. :tummenupp
men jag får dagarna över kartan, är det bara jag som får det? eller vad kan det bero på? jag bifogar en bild..för det är ju lite svårt att klicka på Anderstorp tex. men annars en mycket uppskattad sida..!

Ojdå, det var ju inte bra!
Ska ta och se över det när jag kommer hem...

Vad har du för upplösning på skärmen och textstorlek i webbläsaren, så att jag kan återskapa problemet och se när det är åtgärdat?

Jag testade att i browsern öka textstorleken två steg och då såg sidan ut som på hans bild. För de som har normal textstorlek så borde det inte vara något problem.

Jag skulle gärna se att de senast tillagda körningarna presenterades på ett lättöverskådligt sätt. Som det är nu måste man ju in och titta över alla banor för att se vilken körning som har tillkommit.

Annars en mycket bra och uppskattad sida...... :tummenupp

Väldigt bra idé bakom sidan, men...

Tråkig design
För mycket white-space
Man vet inte direkt vad som är "klickbart"

Om du inte vill tjäna pengar på sidan varför har du då några sunkiga länkar där nere till orelaterade siter?

Kompletterande info om hur man anmäler sig etc. kanske? Fast du vill ju kanske inte vill ha ansvaret på dina axlar att 70 pers betalar in 1kkr var på fel konto :hihi

Kan arrangörer anmäla sig själva?

Neutral skrev:
Jag testade att i browsern öka textstorleken två steg och då såg sidan ut som på hans bild. För de som har normal textstorlek så borde det inte vara något problem.

Oki, blir så eftersom jag har alla delar av sidan på absoluta positioner, så om man öker storleken på texten blir det fel...

Da Fris skrev:
Jag skulle gärna se att de senast tillagda körningarna presenterades på ett lättöverskådligt sätt. Som det är nu måste man ju in och titta över alla banor för att se vilken körning som har tillkommit.

Mycket bra ide! Ska se över det om jag hinner ikväll! :tummenupp

HanneZ skrev:
Om du inte vill tjäna pengar på sidan varför har du då några sunkiga länkar där nere till orelaterade siter?
Tänkte se om jag skulle generera några kronor... Ännu så länge är jag uppe i $3 på ca halvåret, så jag tar nog snart bort det.. Ska bara komma ihåg att göra det oxå... :) Om man skulle tjäna någon krona på arbetet så är ju det inte fel, tycker inte jag iaf.. :)

HanneZ skrev:
Kompletterande info om hur man anmäler sig etc. kanske? Fast du vill ju kanske inte vill ha ansvaret på dina axlar att 70 pers betalar in 1kkr var på fel konto :hihi
hehe, nej.. Är ju info som jag inte vill ta ansvar för, inte ännu iaf.. Om jag får bättre kontakt med arrangörerna så kanske det kan komma till sådan info i framtiden...

HanneZ skrev:
Kan arrangörer anmäla sig själva?
Nej, har valt att lägga in allt själv, iaf nu i första läget...

HanneZ skrev:
Har Actionpics körning på kullen både den 29/4 och 30/4?
Jomen, kom ut info om det igår tror jag det var...

Evert skrev:

Det är inget fel att försöka dra in lite cash, men skriv det då istället för o mygla :) Det finns dom som Bingo som är villiga att ge några kronor för att det ska fungera bra. Fast initialt lär du väl inte få ihop mkt mer än avgiften till webhotellet. Skippa t-shirtar!

I mitt mail står det 30 juni angånde actionpics?

Sen tycker jag inte att en stilren design behöver betyda tråkig design. Du kanske bör ha något motorcykelrelaterat på förstasidan? Swedie är rätt duktigt på att gör sånt där, sh-loggan med tillhörande bar tycker jag är snygg. Fast han kanske "lägger ut" sånt nu för tiden :hihi

HanneZ skrev:
Det är inget fel att försöka dra in lite cash, men skriv det då istället för o mygla :) Det finns dom som Bingo som är villiga att ge några kronor för att det ska fungera bra. Fast initialt lär du väl inte få ihop mkt mer än avgiften till webhotellet. Skippa t-shirtar!

Jag registrerade bankorning.com i syfte att ha ett meningsfullt projekt där jag kunde lära mig Flash, dock så orkade jag inte det så jag gjorde det i php istället. Anledningen till att jag valde detta var för att jag inte tyckte att det fanns ett bra ställe att hitta datum på...
Att tjäna pengar på sidan har aldrig varit syftet, dock så skulle det inte göra mig något om jag skulle få ihop till webhotell och sådana omkostnader.
Anledningen till att jag frågade om t-shirtar var för att en kompis frågade om han skulle fixa det till mig.
Så är det med den saken.

HanneZ skrev:
I mitt mail står det 30 juni angånde actionpics?
Ojdå, det måste jag fixa när jag kommer från jobbet. Var helt säker på att jag skrev in rätt datum. Så fel det kan bli...

HanneZ skrev:
Sen tycker jag inte att en stilren design behöver betyda tråkig design. Du kanske bör ha något motorcykelrelaterat på förstasidan? Swedie är rätt duktigt på att gör sånt där, sh-loggan med tillhörande bar tycker jag är snygg. Fast han kanske "lägger ut" sånt nu för tiden :hihi
Ja, jag har haft trådar uppe där jag efterfrågat sådana saker. Har dock inte varit något intresse i att hjälpa verkar det som... Men jag tar fortfarande emot förslag, dock vill jag ha en enkel design. Gillar själv designen på sidan som den är nu.. :)

Evert skrev:
Gillar själv designen på sidan som den är nu.. :)
Den är klockren.

@HanneZ, Vindaloo-kyckligen igår kväll var kanske lite för stark? :pannkyss

En kul sak skulle vara bilder från bankörningarna som har varit. Samma upplägg som nu men med datum bakåt i tiden istället för framåt.

Da Fris skrev:

Annars en mycket bra och uppskattad sida...... :tummenupp

Finns nu en länk som heter "Senast tillagda"
Överst på den listan är den körning som senast är tillagd...
Bra va! :)

Bingo skrev:
En kul sak skulle vara bilder från bankörningarna som har varit. Samma upplägg som nu men med datum bakåt i tiden istället för framåt.
Ja de vore nåt! Länka till alla hemsidor med bilder från körningen!

Evert skrev:
Ojdå, det var ju inte bra!
Ska ta och se över det när jag kommer hem...

Vad har du för upplösning på skärmen och textstorlek i webbläsaren, så att jag kan återskapa problemet och se när det är åtgärdat?
jag har 1440 x 900 på skärmen å texten i explorer var "större".. minskar jag ett steg på teckenstorleken så upphör problemet...
+ så funkar inte länken till arrangören till dagarna i Falkenberg...
länken är: http://bankorning.riverboy.net/www.falkenbergsmotorklubb.nu

men den funkar dock inte... www.falkenbergsmotorklubb.nu funkar kanon..

Har uppdaterat lite till nu...
Logga från HanneZ. :tummenupp
Vad tycker ni?

Jag skulle önska:

- Lite mer grafik, tex fin färg på << och >> och rubriker och liknande.
- Om man klickar på en bana står banans namn upprepat flera gånger, detta slösar bandbredd, lägg banan som rubrik istället.
- Blå pluppen till banan får gärna blinka (animerad gif).
- En vanlig sverige karta och inte en hoj som bakgrund.
- Zoom funktion, dvs att kartan kanske består av 10 delar man kan klicka på.
- Prenumerationsfunktion, dvs om ngn lägger in en körning till en bana jag är intresserad av så får jag ett mail, pling plong ska det säga i outlook.
- Ibland är det galningar som fottar banåkningen, de borde kunna lägga upp länkar till sina egna siter där bilderna finns, alt ladda upp på din sida.
- Listningen av datum borde vara med en rubrik för varje månad tex:

Januari
04 09:00-18.30
12 09:00-16.30

Februari
21 09:00-16.30
och inte:
2006-01-13
2006-01-16
Blir enklare att läsa

- Tider på körningarna, ärre 09.00 eller 16.00?, behövs föranmälan?
- Ngn ram runt sidan, ser lite tomt ut på sidorna med en stor skärm.
- FAQ för banåkning, "Är det bara att åka dit och köra eller?".
- Kareokefunktion, tex om jag vill sjunga en bra låt med knutters vill jag ha den direkt på högerklicket, kanske "Det blir en båge i år" den svänger.
- Tvålhållare, jag hittar den aldrig.

/Fredde

freddexwing skrev:
...
- Om man klickar på en bana står banans namn upprepat flera gånger, detta slösar bandbredd, lägg banan som rubrik istället.
-...

:hihi Det kvittar nog ganska hårt va :D

Sverigekartan gav jag som förslag för att få in något motorcykelrelaterat på förstsidan. Loggan gjorde jag mest för att jag tycker alla sidor skall ha en. Jag vet att det finns hur många som helst som sitter och duttar i photoshop halva dagarna som är 100 ggr duktigare som kanske kan komma med nåt bättre förslag.

Jag använder mailinglistor från arrangörerna, deras hemsidor och sporthojsforumet när jag bokar bandagar.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back