Vad tycker din bättre hälft om din hobby?

Vad tycker din bättre hälft om hoj åkandet

• Antal röstningar
    0
tjejen och jag har precis samma intressen... kanske med undantag att hon gillar hästar. (hästar - 4fota illaluktande kreatur vanligt förekommande i västernfilmer) jag är livrädd för dom.

men jag kan leva med det.

Miss_Orchidee skrev:
japps! 125an får ja gärna ha... den kostar mindre än brorsans moppe nästn ju :D

Om man bortser från pappa då... humfp...

Vad ligger försäkringen på?

Tjejen är som tur är nästan lika knäpp som jag, så det är inga problem alls...Har en otäck känsla av att hon snart gör allvar av körkortsplanerna å därmed lägger beslag på min ögonsten.. :)

som det är jag som är den bättre hälfen kan jag bara säga att jag är minst lika galen som min gubbe (om inte mer) :banana

Helt och hållet singel och ska jag ha en kille ska han förstå mitt intresse, inte sagt att han behöver köra hoj själv dock.

Mamma oroar väl sig som alltid och suckar över hur hon kunde hamna i en så motorintresserad familj (jag kör hoj och meckar gärna, brorsan har moppe och tävlar i karting, borta varje helg på sommaren.) Men samtidigt tycker hon det är kul att följa med på hans tävlingar och vet att jag mår bra när jag kör hoj. :tummenupp

Pappa säger väl inte så mycket, han övningskörde hoj med mig. Jag bytte däck på motarden och sen fick han provköra en sväng på gatan. Han gasade till, powerwheelade lite på 30vägen och kom tillbaka med ett jättesmile. "En sån här kanske man skulle skaffa sej." :D

Last edited:
Min flickvän ifrågasatte mitt hojköp hela vintern. Sen förra veckan fick hon åka med en gång, och nu vart det helt plötsligt "intressant att köpa hjälm+skinnkläder".

Antar att tjejer gillar när det mullrar mellan benen. :tuttar

Störst motsättning får jag av min kära mor, som nog helst hade sett att jag tagit det lite lugnare.

xfader skrev:
Störst motsättning får jag av min kära mor, som nog helst hade sett att jag tagit det lite lugnare.

o hur lätt är det att köra lugnt med en sån där monstermaskin till motorcykel, näe precis, det går ju inte! :rofl

ecce skrev:
Tja vad tycker vår makar sambor flick/pojkvänner
Det var ett jävla gnäll i början, det vanliga, det är farligt det är dyrt och trumfkortet, - nu kommer vi ju inte ses på hela sommaren. Men nu skall hon ta kort själv

Har ingen bättre hälft just nu.
Men helt klart är iaf att jag aldrig kommer lägga hjälmen på hyllan för en :tuttar ´s skull.

Jag är beroende och skulle bli gravt störd om jag inte fick köra. :3freak

Så känns det för tillfället iaf.

p.s. mina föräldrar och syskon är inte särskilt förtjusta i att jag kör d.s.

100% förståelse från starten.
Då han själv haft div. tvåhjuligt sedan barnsben så, förstod han det roliga redan när jag träffade honom.
Han förstod så mycket att han skaffade hoj själv. Det är ju jättekul att ha ett gemensamt intresse och förståelse för att man kan sitta å köra runt 30mil bara för att KÖRA:)
Han har hjälpt mig med allt och stöttat vid övningskörningen, (han övn.körde också då), vilket jag är ytterst tacksam för.
Vi övningskörde ihop och fick korten ungefär samtidigt, (faktum är att vi körde upp första gången tillsammans!)

Kan inte vara så kul att vara med nån som gnäller så fort man tar på sig mc-kläderna :gnissla

Min sambo tycker att det är roligt att åka på bönpallen. Nu har hon börjat att ta MC kort.

Är alla andra intressen lika smittsamma?

Det är ju en skitdyr hobby, så man kan ju förstå om alla inte vill lägga alla sina ihopsparade pengar på att åka hoj. Men, alla här verkar ju ha förstående partners...som oxå ska ta kort o köpa båge.

Mitt ex höll på med Reiki och sånt, men det bet inte på mig. Däremot ska hon köpa hoj...

Är motorcykelintresse en sexuellt överförbar sjukdom kanske? :va

Sambon kör själv och efter allt gnäll om att "den låter ju ingenting" så donerade jag ett Yoshi slipon som låg och skräpade så nu är hon nöjd igen :tummenupp

Sen ongarna kom till (hur d nu gick till :hihi ) e d inte populärt längre. Hon har ont i magen av oro. Dels pga senaste vändan i asfalten då hon fick ta hand om en något virri Thomb. Padre talar inte ens om ämnet. Så d e svårt o komma loss... :(

Själv är jag flicklös.

Men far och plastmor kör båda hoj, klagandet brukar mestadels vara över att far o jag kör busgrushojar medans hon glider runt på sin kromade kossa... Men rätt så trevligt när hema familjen kan ge sig ut på vägarna :)

kan man inte respektera varandras intressen så har man inget i ett förhållande att göra...

...kanske därför jage singel :va

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...