Vad tycker din bättre hälft om din hobby?

Vad tycker din bättre hälft om hoj åkandet

• Antal röstningar
    0
Hon värderar hojen t.o.m. högre än vad jag själv gör! Hon brukar säga att jag ska sälja den så att jag kan köpa ett hus till oss.

Min gumma är ännu på invänjning. Hon sa häromdagen att hon inte riktigt gillar "den där motorcykeln. Det känns som om du har en älskarinna". :tuttar

Alltnog, hon har inget annat val än att vänja sig för den kommer att stanna :D

Hon är i alla fall inte helt oäven, för hon tyckte att jag var duktig som tog kortet så snabbt (3,5 veckor från det att jag ansökte om lämpet till att uppkörningen var avklarad).

GSXR1100R skrev:
Helt obergriplig poll :va vad menar du, hennes eller din hobby, själv får jag ha vilka hobbies jag vill, jag fick välja mellan hojarna eller henne, så jag valde hojarna.

Så "hon" var en hobby :va :D

gladh

bmxjohan skrev:
min tjej tycker att det ser väldigt läckert ut när jag kommer och posar på min BMX, men hon tycker att jag cyklar som en idiot och hon tror att jag kommer att cykla ihjäl mig när som helst. sen tycker hon att jag resonerar som en idiot också när jag ljuger på sporthoj.com och sånt.
Sådär, nu blev det rätt.

Last edited:
Skulle aldrig skaffa en tjej som inte accepterade hojåkande.

Min tjej gillar hojåkandet skarpt, två månader efter att jag hade träffat henne, hade hon införskaffat all nödvändig utrustning, och då var det ännu en månad till första provkörningen. Hon skulle gärna köra själv, men då hon är kortare än vad jag är lång, så har hon problem att nå ner till moder jord från "vanliga" hojar, och en kromad kossa vill hon inte ha, tack och lov :D .

Några repliker som dagligen kommer ur män flickväns mun.

"om du säljer din hojar räcker det till en diamantring då?"
"ser du på motorsykelfilm nu igen?"
"jaha vad har du gjort idag då? köp en till motorcykel eller?"
"vad heter hon egentligen? du måste ju döpa din mc."

Mavve skrev:
jasså, snackar du tufft nu igen din mes?

Sen när jag träffar dig och jag faktiskt skulle säga hej, dör du då av skräck eller att folk kan talas vid?

Eller nej just det, du ljög ju när du sa att du var blyg. MYTOMAN! :finger
Bråka inte nu pojkar! ni är ju astrevliga irl båda två!!
GRUPPKRAM!! :krama

Säger som mavve: "Flickvän är Gay!" :rolleyes:

Har blivit singel....

De flesta tycker att jag är dum som tog tillfället iakt att köpa en hoj när jag väl hade pengar och ej körkort till mc.

Men vad sporrar en mer än att ha hoj till ett körkort?

Har faktiskt min mor och styvfar som tycker att det är helt ok (de kör hoj själv)

De flesta som har invändningar har ju ej provat att köra hoj heller.
Tyvär så tycker väl de flesta damerna ej om någon maskin med motor...

Men kan de ej tolerera att man har olika intressen så får de väl dra.....

Hon vet vad det handlar om!!Jag handlade min första Retta 99,vi åkte mkt ihop förr.Men nu så tycker hon det är tråkigt,jag sålde min gamla 2002..Klarade mej ett halvår,sen blev jag bara tvungen att köpa en ny...
Jag vet inte,kan det va ålders skillnaden,,hon 24,,,jag 32... :rolleyes:Eller har jag bara blivit gubbsjuk :banana

Last edited:
Bingo skrev:
Sådär, nu blev det rätt.

:fyllisar :rofl :tummenupp

Vi hade långt framskridna planer på att köpa en SZR660 till min sambo så att hon kunde ta hojkort men då blev vi gravida så det får bli i ramtiden. Fast hon tycker nog det är lite dyrt och tidskrävande.

Hon tycker det är bra att jag har en hobby, lyssnar när jag pratar om den, och åker gärna med ibland. Det får man la va nöjd med :)

Han älskar min hoj mer än mig :rolleyes:
Är han inte snäll får han inte åka med :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka