Vad tror ni om detta läderställ?

MarcusG

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
-
Som topic lyder, funderar lite på att köpa ett läderställ från Louis.de och skulle gärna vilja veta vad ni tror om det.
Är det något att ha? Skyddar det någotsånär?

HIT ME!

Om ni har tips på andra ställ i samma prisklass är jag intresserad...

Har ni några erfarenheter av Louis.de? Leveranstid? Är det ett seriöst företag?

/Marcus

stället duger, det är varmt som fan på sommarn men skönt när det börjar blåsa å krypa neråt i temperatur. mitt höll inte då jag halka omkull. frågan är om du hittar nått i samma prisklass som är nått att ha. ett svettigt beggat kanske.

ang. louis.de så är de snabba på leverans.

Det är prisvärt men går ej att jämföra med dainese, A-stars mm.

Dom ser ju bra ut , man blir ju lite sugen själv. :banana

Liten fråga bara, jag är 1,80 lång, väger 87 kilo, hade storlek 58 passat mig i så fall ? :va

tack för info !!!

GSXR72 skrev:
Liten fråga bara, jag är 1,80 lång, väger 87 kilo, hade storlek 58 passat mig i så fall ? :va

tack för info !!!

Nej, troligen åt h-e för stort. Du borde komma i storlek 54 utan större problem. Köp smått, det töjer sig mer än du tror. Har själv stl 54, 190cm ca85 kg

Tiger302 skrev:
Nej, troligen åt h-e för stort. Du borde komma i storlek 54 utan större problem. Köp smått, det töjer sig mer än du tror. Har själv stl 54, 190cm ca85 kg

Har du Vanucci ställ då ? Jag tycker att det är svårt med storlekarna :va

GSXR72 skrev:
Dom ser ju bra ut , man blir ju lite sugen själv. :banana

tack för info !!!
185cm/65kg och skulle kunna ha mindre än mitt nuvarande 48:a ställ. Så några storlekar mindre än 58 bör du ha. ;)

Itacha75 skrev:
185cm/65kg och skulle kunna ha mindre än mitt nuvarande 48:a ställ. Så några storlekar mindre än 58 bör du ha. ;)

Jag provade en Arlen Ness storlek 52 och det fanns ingen chans att den skulle passa :) Passade dock frugan fint . :p

Visst är det konstigt med storlekarna, jag tror att det är ganska stor skillnad mella olika fabrikat/märke . Om man utgick ifrån den listan louis.de skickade som jag har klistrat in här innan , så hade jag varit deras storlek 58 .

Jag plocakde fram måttbandet , och var i princip a: 110, b: 110, armen 60 , så det är i princip "deras" storlek 58 som kan passar .

VVi får vväl se när den kommer :D

GSXR72 skrev:
Jag provade en Arlen Ness storlek 52 och det fanns ingen chans att den skulle passa :) Passade dock frugan fint . :p

hmmm... jag är 182cm/93kg och jag kom i det utan större problem, med andra ord är det svårt att säga om det passar med hjälp av endast dessa variabler.

Har själv kört med ett louis ställ (probiker) i 4 säsonger. Kvaliten tycker jag är helt okej relaterat till priset. Men jag måste nog säga att storlekarna varierar enhel del. Så man bör nog åka ner och prova.

Ett tips är att samla ihop ett gäng åk ner till louis i Hamburg och shoppa mc-utrustning.
Åk till südstrasse, där finns både deras "mega-shop" samt gångavstånd till "lager-shop" där man kan handla grymmt billigt (förra årets modeller osv). Farsan köpte ett customställ för 700 spänn!! med klart godkänd kvalité, tro det eller ej.
När jag vart där har man ju passat på o köpt mycke annat med typ slitdelar o sånt, även det till kanonpriser.
Som sagt det lönar sig med en resa. Sen kan man ju alltid handla bier på vägen hem oxå. :fyllisar

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul