Vad tror ni om det här?

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Spånar lite med ett par polare om vi skulle gå ihop och köpa en racehoj till nästa sommar(orkar inte ligga och pynta försäkring på gathoj längre)

Om vi går in med 20-25000 spänn var så borde man få en riktigt bra maskin?

Skaffar en liten buss, slänger på lite lack och vips så har vi ett eget litet "team" :näsblod

Funderar även på att skaffa varsin Enduro/Cross så man kan sprätta lite skit mellan bankörningarna!! :D

Låter inte detta som en jävligt kul idé?
Finns det fler som gjort något liknande med lyckat resultat dvs inga slagsmål om den ene skrotar pärlan mm ?

Visst att gatåka har sin charm(snutar, barnvagnar, folk som hytter med näven för det låter för mycke mm mm, ja ni vet) :D .

Men vad slår känslan av att ge full kareta på bana??

// Jonas

skövde_pöjk skrev:
Spånar lite med ett par polare om vi skulle gå ihop och köpa en racehoj till nästa sommar(orkar inte ligga och pynta försäkring på gathoj längre)

Skaffar en liten buss, slänger på lite lack och vips så har vi ett eget litet "team" :näsblod

Funderar även på att skaffa varsin Enduro/Cross så man kan sprätta lite skit mellan bankörningarna!! :D

Låter inte detta som en jävligt kul idé?
Finns det fler som gjort något liknande med lyckat resultat dvs inga slagsmål om den ene skrotar pärlan mm ?

Visst att gatåka har sin charm(snutar, barnvagnar, folk som hytter med näven för det låter för mycke mm mm, ja ni vet) :D .

Men vad slår känslan av att ge full kareta på bana??

// Jonas

Tråkigt om en av er kraschar (dyrt)

Tiger 302 å jag körde enduro för ett x antal benbrott sen och vi köpte en buss som vi skulle ha till cyklarna :kocko Nu står den på min tomt och agerar vedskjul.Köp nått som ni inte behöver renovera.Dela på allt,bensin,försäkring osv.Å det viktigaste av allt:Lycka till :tummenupp

smefan skrev:
Tiger 302 å jag körde enduro för ett x antal benbrott sen och vi köpte en buss som vi skulle ha till cyklarna :kocko Nu står den på min tomt och agerar vedskjul.Köp nått som ni inte behöver renovera.Dela på allt,bensin,försäkring osv.Å det viktigaste av allt:Lycka till :tummenupp

hehe bussen var tänkt till racehojen, men det spelar ingen roll för som du säger så ska man helst köpa en som man slipper skruva med!

Jag tycker det låter som en ganska bra idé, men satsa på att bygga upp ett gemensamt konto, där ni båda sätter in "för mycket" pengar så det alltid finns en buffert, och från det kontot betalar ni sen delar, soppa, försäkringar, buss osv.

Det är inte ovanligt alls. Jag känner många som har köpt hoj tillsammmans alternativt tagit en av hojarna och börjar tävla med den. De alla tävlar i Endurance For Fun.

Nivån på förarna i år har varierat stort från Miniin till rena amatörer så alla får plats bara de har en licens.

Kolla här: http://www.erf.nu/ eller på annan plats på Sporthoj.

Ett tips är att ni tar licens även om ni inte tänker tävla. På vanliga bandagar delas deltagarna in i grupper efter så fort de kör. En av er kommer bli tvingad att köra bland nybörjare med stränga regler för omkörning och en kommer tvingas köra med de allra snabbaste. Om ni är fler än tre kommer inte alla kunna köra samma dag. På licensdagar får ni lite större möjligheter att köra i lämpliga grupper. Med licenser får ni också många fler chanser att köra.

Kjell

Om ni tar licens så får ni dessutom alltid köra i samma grupp.

skövde_pöjk skrev:
Spånar lite med ett par polare om vi skulle gå ihop och köpa en racehoj till nästa sommar(orkar inte ligga och pynta försäkring på gathoj längre) bla bla bla ~
// Jonas

Antar att det är din MV som ligger på blocket ? :)

skövde_pöjk skrev:

// Jonas

Jag och Ante_m här på forumet köpte en gsxr750 tillsammans som vi körde som banhoj 2003-2004. Fungerade riktigt bra för oss (vi är tom kompisar fortfarande!). Vi kraschade hojen varsin gång och jag var väl den som demolerade den värst :näsblod

Vi la upp det som så att vi delade på kostanderna för allt normalt slitage (så gott det går). Om nån utav oss kraschade fick han stå för kostnaderna. Om nån skulle totalkrascha hojen (som jag också senare gjorde) skulle han lösa ut den andra parten till vad hojen ungefär var värd innan.

Jag tror för att det ska funka bör man vara någorlunda lika som personer eller ha väldigt tydligt nedskrivet vad som gäller. Sen ska man nog inte räkna ut allt på sista kronan jämt heller.

Lycka till :tummenupp

Last edited:
skövde_pöjk skrev:

// Jonas

Det hela beror ju på om du / ni har tänkt tävla (ERF) eller bara tänker "nöjesköra" på bandagar & licensträningar .. På de flesta vanliga bandagarna kan du ju dessutom endast köra hojen i licensgruppen (??)

Det går ju faktiskt att köpa en hyffsad racer med tillbehör för 25.000 :- ,så slipper du dela hoj :va

/ Micke

25 papp var räcker till hojen, men det blir nog (läs garanterat) mer om ni skall ha en buss, et par endurohojar och ett vettigt racekonto. Jag hade varit på om jag inte tröttnat på att köra runt, runt i all evighet samtidigt som man blir omkörd av spydiga 125:or (dom stora hojarna flög förbi :D )

/Pajje

visst shot man shot

CIMF nördarna har ju redan köpt hoj och ska börja,,
deras filosofi att köpa en rå billigt hoj till första året är helrätt.

köp min.. :-)

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...