Standardpriset på en villa i stan liger runt 3.5 mille,inte många som har 15% av det,och jag tror att taket för blancolån på många banker ligger väl på 350.000 el så sist jag kollade
Shit, är det så billigt som 3,5 mille i stan!? Det trodde jag typ villorna ute i Täby och liknande getthon kostade.
En kompis föräldrar köpte en "övernattningslägenhet" på Östermalm nyligen för drygt 3 mille, så prisnivåerna är ju lite galna minst sagt då deras kåk här i stan kostar ungefär lika mycket.
Ibland blir man faktiskt avundsjuk på alla er som bor i Arboga och Flen mm. Lyxhus med strandläge för 2 mille typ.
Ja, det är ju val man gör här i livet. Skillnaderna mellan att bo i en storstad och en liten sådan är ju inte direkt stor trots allt.
Visst, lönerna är högre. Men så också levnadskostnaden så där tror jag man ligger nästan bättre till i många fall de mindre städerna.
Och även om jag bodde "i" sthlm så skulle jag antagligen ändå inte utnyttja dess förmåner mer än vad jag gör idag, boendes ca 90 minuter bort.
Jag har haft möjligheten att flytta till stora staden men eftersom man är uppväxt med stockholmare i släkten och på andra nära håll så insåg man att fördelarna var få om några alls.
Sen att en Stockholmare absolut inte kan tänka sig något annat är ju en annan femma. Eller en Göteborgare för den delen också, du är väl en sillstrypare har jag för mig...
Jo, fast den avundsjukan avtar snabbt när man väl kliver utanför dörren.
Det där stämmer antagligen om man bor i stan och inte utanför där allt ser ungefär likadant ut som vart som helst i Sverige.
Och hur många bor då där man vill bo i Stockholm? Inte så många misstänker jag...
Bankerna, kvartalsekonomin och själva företeelsen med aktiebolag som går att spekulera i är roten till mycket vansinne och i princip alla finansbubblor och kriser.
Man borde sätta en minimigräns för innehav av aktier på minst ett år så att det kortsiktiga spekulerandet upphör.
Ja, för det är fult att tjäna pengar

Jag förstår vad du menar och att det skulle vara en väg att gå men som aldrig blir genomförbar.