Vad tror ni, har ni några ideér..

frankson

Mr Frank
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
zx10r -06
Jag är precis i hojköpar tagen och har totalt fastnat i vad jag ska köpa.:huvet Jag har länge varit sugen på en SV 1000s, vilket enligt mig verkar vara en rolig cykel. Men så har jag även fått upp ögonen för en fazer 1000, dock ingen v-twin men kanske kan vara ngt ändå.

Jag vill helst ha kåpa så jag slipper blåsa bort, och Sv:n tycker jag ser grym ut med helkåpa. Någon som vet om det finns kåpa till Fazern?

Jag vill ha en sportig men inte allt för "obekväm" båge:rolleyes: , och tror mig vara inne på rätt spår... :gnissla Men det skulle vara värdefullt med åsikter om vad ni tycker om mina funderingar och om någon har erfarenhet av någon av dessa modeller...Vad säger ni om fazern? Tror ni att det är en roligare cykel? Jag är kluven....:confused:

Stick och provkör på nån firma, det är enda sättet att komma fram till något slags beslut.
Är själv mitt uppe i samma process men tittat åt ett lite annat håll.
Har du kollat Bandit 1200/1250S, samma typ som fazer1000 fast bättre försäkring(iaf för mig).

Stick och provkör på nån firma, det är enda sättet att komma fram till något slags beslut.
Är själv mitt uppe i samma process men tittat åt ett lite annat håll.
Har du kollat Bandit 1200/1250S, samma typ som fazer1000 fast bättre försäkring(iaf för mig).

Tror du att det är någe ös i banditen då? :confused: Jag hade för mig att den kanske var lite "slöare" än fazern...men jag ska kolla upp den. Är du sugen på en bandit?

Kör 600S idag och är gansaka nöjd men lurar ev på en 1200S runt 01,02 ca 100hk och ungeför lika mycket i vrid har dock inte provat 1200an ännu, större kåpa än både fazern och SVn, men SVn är fan så snygg och vilket grymt ljud.

Kör 600S idag och är gansaka nöjd men lurar ev på en 1200S runt 01,02 ca 100hk och ungeför lika mycket i vrid har dock inte provat 1200an ännu, större kåpa än både fazern och SVn, men SVn är fan så snygg och vilket grymt ljud.

Ja jag är helt såld på Sv:n, den är så grymt snygg och ljudet av V-twin motorn är svårslaget. Vet du om fazern finns med helkåpa? Jag har aldrig sett någon sådan. Det är inte lätt när det är svårt...

Helkåpa är nog isf nån eftermarknads grej till FZan, har aldrig sett nån med det, lycka til med ångesten.

Last edited:
Helkåpa är nog isf nån eftermarknads grej till FZan, har aldrig sett nån med det, lycka til med ångesten.

Tack detsamma....men det är roliga bekymmer..ta det föriktigt på vägarna :tummenupp

Någon som vet skillnader i årsmodeller på sv:n /fazern, några årsmodeller som man ska undvika?

Last edited:
Själv så kikade jag på tl1000, sv1000, Z1000 med flera då jag skulle köpa min
nuvarande hoj. Kan bara säga häng inte upp dig på att det ska vara en kåpa.
(Sålänge du inte ska köra i goretex)

Jag har fått för mig att det kan vara bra med kåpa då jag ofta drar ut på längre turer. (he he..jag har gortex ställ)

Vad kom du fram till då du var ute och tittade. Z1000 verkar också vara en ganska busig cykel..
Vad kör du?:)

Twinnar är mysigare..
500kubik per cylinder ger ett helt annat mos än 250.
Inbillar mig att du sparar en del i servicekostnader också.

Twinnar är mysigare..
500kubik per cylinder ger ett helt annat mos än 250.
Inbillar mig att du sparar en del i servicekostnader också.

Har du ngn erfarenhet av SV:n?? Är det någe krut i dem? Jag söker nu handlare som skulle kunna tänkas ha ngn som finns för provkörning...men det är inte det lättaste må jag säga..:huvet

Jag köpte en v-strom, den är jag skitnöjd med och ljudet är härligt.

Ingen räcer kanske, men den skäms inte för sig precis när man vrider på.

Hej trollet :)

Last edited:
Jag köpte en v-strom, den är jag skitnöjd med och ljudet är härligt.

Ingen räcer kanske, men den skäms inte för sig precis när man vrider på.

Kanon:tummenupp , vad får man för effekt i e sådan, och är det bra vrid? Påminner kanske om SV:n i motorn eller? Har du kört båda modellerna, så du kan jämföra?

Är ganska ovetande om V-stormen... (som du kanske märker):rolleyes:

Kanon:tummenupp , vad får man för effekt i e sådan, och är det bra vrid? Påminner kanske om SV:n i motorn eller? Har du kört båda modellerna, så du kan jämföra?

Är ganska ovetande om V-stormen... (som du kanske märker):rolleyes:

Har inte kört SV, men hört.

Alltså... nu är min v-strom helt ny så jag har inte bombat på. Men lite har man ju testat, och visst fan skjuter den på !!!

Tror den ligger på 100 hk

Fördelen med strommen är ju att den har lite mer "touring" karaktär med säte, kåpa osv.

Jag skall dock höja mitt glas ett snäpp (180cm)

/H

Sök lite på youtube
Där brukar det finns filmer att kika på på lite olika modeller.

Ingen provkörning kanske, men väl värd ett besök.

exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jYkbmPXIvtI

Last edited:
Har inte kört SV, men hört.

Alltså... nu är min v-strom helt ny så jag har inte bombat på. Men lite har man ju testat, och visst fan skjuter den på !!!

Tror den ligger på 100 hk

Fördelen med strommen är ju att den har lite mer "touring" karaktär med säte, kåpa osv.

Jag skall dock höja mitt glas ett snäpp (180cm)

/H

Sök lite på youtube
Där brukar det finns filmer att kika på på lite olika modeller.

Ingen provkörning kanske, men väl värd ett besök.

exempel: http://www.youtube.com/watch?v=jYkbmPXIvtI

Härligt med ny båga, man får gratulera!:tummenupp
Ja jag ska provköra en z1000 idag, så ska jag fortsätta att leta efter en sv1000 att provköra.

Youtube finns det mycket roligt att titta på...tack för tipset!

Tror att jag är för såld på Sv:ns utseende, tycker den är så grymt snygg. Men man måste ju provköra innan man kan bestämma sig.

Hoppas du får en fin mc sommar!

Alviks må ju ha SV o provköra, har du pratat med dom?

kåpor är för softa grabbar:D
skämt åsido men jag tog bort mina kåpor och det blev ännu roligare:tummenupp
Ska du ha en hoj som du ska åka ofta på långturer
så ska du välja bort sportsegmentet helt.
De funkar inge bra till sån't och nå'n jätteskillnad är
det inte mellan gsxr och sv i körställning, det är mest
benvinkeln som är lite behagligare. Dock funkar de ok till turer på iaf 20mil utan stopp, långfärd är ett töjbart begrepp.
Du kommer inte fram lika utvilad som bakom vindrutan på en goldwing iaf.
Jag rekommenderar verkligen SV'n den är perfekt som alltallohoj.
Du måste prova en innan du köper en Z1000 iaf.
Radfyror suger, bara twin duger:yoparty

Alviks må ju ha SV o provköra, har du pratat med dom?

Pratade med dem å de hade ingen, och de visste inte vart jag kunde vända mig heller...så jag letar vidare..

kåpor är för softa grabbar:D
skämt åsido men jag tog bort mina kåpor och det blev ännu roligare:tummenupp
Ska du ha en hoj som du ska åka ofta på långturer
så ska du välja bort sportsegmentet helt.
De funkar inge bra till sån't och nå'n jätteskillnad är
det inte mellan gsxr och sv i körställning, det är mest
benvinkeln som är lite behagligare. Dock funkar de ok till turer på iaf 20mil utan stopp, långfärd är ett töjbart begrepp.
Du kommer inte fram lika utvilad som bakom vindrutan på en goldwing iaf.
Jag rekommenderar verkligen SV'n den är perfekt som alltallohoj.
Du måste prova en innan du köper en Z1000 iaf.
Radfyror suger, bara twin duger:yoparty

Jag förstår vad du menar...egentligen så blir det nog inte längre turer är 20 mil utan lite vila, så jag tror nog en SV skulle vara kanon för mig. Hoppas bara jag hittar en som man kan prova nångonstans.

Ska testa z1000 cykeln på onsdag, kan säkert vara bra....men den saknar det goa´mullret man har i v-twinen...som jag gillar så mycket.

Last edited:
ja som jag känner nu lutar det nog åt sv:n men om z1000 lyckas få mig att ändra mig så blir det imorgon då jag ska ta en provtur på en...

Man vet ju inte förrän man provat båda cyklarna...:) Hur tycker du att sv:n är? Hänger man på rad 4:orna eller blir man hängande en bit efter. :confused: Vet du om det gjorts några stora förändringar på ngn speciell årsmodell, som man ska tänka på innan inköp?

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back