Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lokidon skrev:
Lokidon skrev:
Barrett skrev:Är där ngt skydd i dom öht? Ser ut som en gummistövel med spännen![]()
![]()
Duger dom åt Martin Lind + några till i Sverigetoppen så är dom nog ok.Lokidon skrev:Men grabbar, kom igen! Det är ju faktiskt "En av marknadens bästa SuperMotard-stövel"![]()
RookieSM skrev:ljudet av skrapet kan störa åkaren framför också, egna erfarenheter av det.![]()
Spider skrev:Eftersom jag bröt foten i höstas p.g.a. bankörning med stövlar som inte är avsedda därför (Vector)(på min avatar är faktiskt foten av utan att jag vet det) så har jag gjort en noggran marknadsundersökning och letat efter motardstövlar med utbytbar sula/slitdelar och rejält med skydd. Jag har alltså inte tittat alls på rena crossstövlar typ Tech6/8 (och då endast p.g.a. att sulan inte är utbytbar).
Mitt kriterium för ett bra skydd har varit 'slalompjäxstuk' runt fotlederna. Jag vill alltså har en riktigt led och ordentligt skydd på både in och utsidan. Diadora är i detta avseende riktigt dåliga.
De enda två som jag hittade som uppfyllde mina krav var Sidi och Oxtar. Nu föll mitt val på Oxtar av den enkla anledningen att Sidi inte passade min fot. Å så förfärligt dyra är dom inte heller, typ 2700 list. Och skall vi droppa namn så kör ju Ola Eifrem med Oxtar så helt fel ute kan man ju inte vara.
Nu har jag kört två gånger med dom i fetsladds hall i Södertälje och kan inte annat säga än att jag är skitnöjd. Dom är lätta och smidiga och eftersom jag redan testklotat dom så håller dom för det åxå. Vart av med lite blingrött på ett spänne dock.
Så, mitt stalltips, ta en koll på Oxtar.
.
Håller med dig där, lite konstigt första varven pga att de bygger lite mer uppåtTattered skrev:Alpinestars VECTOR![]()
Stål ? Närå, inge stål här inte, utom förstås längst ute på tån/sulan där det där klassiska crossstövelbläcket sitter. Annars är sulan av nån sorts gummi som är aningen hårdare än sulan på en vanlig crosstövel.MackeNo1 skrev:Hur är känslan när man kör med dom? Är det som en vanlig crosstövel med stålplatta under foten och stålhätta? D v s man känner inte ens att man har foten på växelspaken....
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |