Vad tro ni om dessa kängor?

Hitecfrollo skrev:
Håller med dig där, lite konstigt första varven pga att de bygger lite mer uppåt
men helt kungligt sköna både till cross Motard och isåka :banana
Jag håller med i allt utom motard på bana. Orsaken till min brutna fot var den för banåka alldeles för mjuka sulan. Den 'sög fast' i asfalten i en kurva med 'fot ut' och stannade alltså helt medans jag och hoj 'körde förbi'. Kraftigt oskönt kan jag låta meddela.

MEN, till vanligt gatåka, i skogen, på sandstranden och på grusvägen etc funkar den galant och är grymt bekväm.

.

Kan bara hålla med Spider i hans kritik mot Vector. Många åker med dom och är nöjda, lika så jag om man bara ser till komforten. Men jag tycker skyddet, framför allt runt anklen, är i sämsta laget & tycker dessutom att stöveln har en för hal sula.

Själv lutar jag lite åt en Gaerne stövel. Dom har en Supermoto stövel, som tillsynes är en variant av deras "Fastback" stövel.

Jag kollade på Vector innan, men när man jämför med andra stövlar så känns det lite tunnt med skydd. Det blev Oxtars motardstövel. Fick bra pris också, 2990 var listpris, jag gav 2000jämnt på superbike i gbg. Inte lika bekväma som vector men bra mycket tryggare med rejält "support" runt fotleden.
Ps. Polaren har precis släppt kryckorna efter en motardvurpa i ca 40km/h i början av juni. Med riktiga crosstövlar tror jag han bara blivit lite blå... Ds.

Last edited:
wheelie82 skrev:
Jag kollade på Vector innan, men när man jämför med andra stövlar så känns det lite tunnt med skydd. Det blev Oxtars motardstövel. Fick bra pris också, 2990 var listpris, jag gav 2000jämnt på superbike i gbg. Inte lika bekväma som vector men bra mycket tryggare med rejält "support" runt fotleden.
Ps. Polaren har precis släppt kryckorna efter en motardvurpa i ca 40km/h i början av juni. Med riktiga crosstövlar tror jag han bara blivit lite blå... Ds.

Men han är ett specialfall också :D Hade han ens mc-kängor?

Diadora gör i alla fall dyra fotbollsskor, inte för att supermotard och fotboll är samma sak men ändå :D. Jag skulle lagt till några hundringar och köpt billiga fox eller thor-stövlar istället.

MackeNo1 skrev:
.....

Det bästa vore ju helt klart om man kunde hitta ett par som dessutom är lite smidigare än crosstövlar, men det lär väll bli svårt.
:)

Var å kollade på ett par Dainese motardstövlar förra veckan! Faktiskt helt ok att gå med.! :tummenupp

Spider skrev:
Jag håller med i allt utom motard på bana. Orsaken till min brutna fot var den för banåka alldeles för mjuka sulan. Den 'sög fast' i asfalten i en kurva med 'fot ut' och stannade alltså helt medans jag och hoj 'körde förbi'. Kraftigt oskönt kan jag låta meddela.

MEN, till vanligt gatåka, i skogen, på sandstranden och på grusvägen etc funkar den galant och är grymt bekväm.

.
Det lät inge vidare, har bara kört bana en gång med dem.
Jag åker mest r1/r6 på bana :tummenupp DVS med andra skor då :)

Lokidon skrev:
Ja, dom verkar kanske luta åt "Anus"-hållet då :gnissla
Kollade på dessa idag och dom verkar vara helt ok. Tyvärr hade jag inte råd att köpa ett par, satt väldigt skönt på foten tipset är ta en stl. större än skonr.

Back