Vad tjänar svenne svensson?

Det var diskussioner som denna som gjorde att Gud uppfann förorten. Stadspuls i form av lokaltrafik, internationellt kök i form av plankstek och stor stark för 189:-, lantlig känsla genom att alla kör på fyllan från det internationella köket.

Ni missar väl inte "Dansbanan i Täfteå" nu på SVT1?
Skönt att de sänder dokumentärer av denna typ ibland så att man blir påmind om att livet på landet inte är så romantiskt som många låter påskina.

Ni missar väl inte "Dansbanan i Täfteå" nu på SVT1?
Skönt att de sänder dokumentärer av denna typ ibland så att man blir påmind om att livet på landet inte är så romantiskt som många låter påskina.

Brukar se "Plötsligt i Vinslöv" nån gång framåt vårkanten varje år för att komma till insikt med hur underbart livet är.

jag kan inte fatta att jag som BMA, biomedicinsk analytiker som ev kommer jobba inom landstinget, som diagnostik av en sjukdom eller liknande baseras på mina resultat och får 21000...??!!!!!efter tre år på högskolan!!!

Är det dålig lön för den typen av jobb tycker du? Att titta på bio är knappast ett yrke över huvudtaget!!!

För dom som vet....

Hur nära holmen måste man bo innan man skriver det som boendeort på SH?

Gissar på att alla inom 10mils radie skriver det till skillnad från invånare i övriga landet, varför är det så?

För dom som vet....

Gissar på att alla inom 10mils radie skriver det till skillnad från invånare i övriga landet, varför är det så?

Ja du, det undrar jag också. Kreti och pleti borde inte få kalla sig stockholmare.

FEL:

Storstockholm.bmp

RÄTT:

images

För dom som vet....

Står det postort: Stockholm så är det väl där man bor. Står det Solna så bor man således i Solna.
Sen att posten sorteras på postnummer och inte ort är ju en annan femma...

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!