Vad tjänar svenne svensson?

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Hej Bullen jag har tydligen totalt tappat begreppet om vad som är en bra lön här i livet.

Därför behöver jag er hjälp här på forumet då jag ser att vi medlemmar är en ganska spridd skara som kan ge ett ganska bra svar på medelinkomst före skatt.

Jag vill inte veta vad DU tjänar, men är ute efter normal/snittinkomst för en vanlig människa.
Min syster påstår att jag har en bra lön (hon har som högutbildad såklart en mkt bättre lön) som är över medel.

Jag tycker att det är på håret.
Mitt ex tyckte att 20000 före skatt var en jävligt bra lön för att riskera livet i kosovo som någon slags rentacop/fredsmäklare. Jag trodde det var en hel del mer för sånt.

Tex 20000 före skatt är i mina ögon inte så överjävligt mycket men kanske helt ok ändå?

20 000 är rätt lite rent allmänt tycker jag...
För typ 11 år sedan hade jag 18 - 19000 i lön före skatt på en fabrik.

Läste jag inte någonstans nyligen att medelinkomst för en 40årig man i Stockholm var 28.000 innan skatt, eller har jag inbillat mig. Ja menar 40, vem fan är 40, har man inte då ena foten i graven. :trettio

Läste jag inte någonstans nyligen att medelinkomst för en 40årig man i Stockholm var 28.000 innan skatt, eller har jag inbillat mig. Ja menar 40, vem fan är 40, har man inte då ena foten i graven. :trettio
lönerna i Stockholm ligger väl lite högre än resten av Sverige .Men där är väl inte precis billigt o bo heller

lönerna i Stockholm ligger väl lite högre än resten av Sverige .Men där är väl inte precis billigt o bo heller

Sthlm har ju en hel del tjänstemän så det låter inte som något konstigt. Men till TS kan jag inte säga annat än att ta en titt på det jag postade tidigare där skillnaderna mellan yrkesgrupper framgår lite tydligare..

Om det skulle vara efter skatt så skulle 20,000 vara helt ok, men före skatt så är det inte så mycket.
Sen kanske inte jag vet vad som anses vara en "bra lön" men man ska ju ha råd att leva också.

Läste nånstans att sopbilsförare i Stockholm hadde över 30000 kr

Bättre än mig. :gnissla

Näh, 20k efter skatt låter rätt bra, men före är nog inget att hänga i julgran kanske... :)

En rörmokare i mindre stad hade tjänat 349.457:- under 2010...

- Jag hörde att nyanlända invandrare fick seKsti tusen å en BMW!!!

Varför inte ta del av publicerad statistik istället för att gå på vad "ni hörde av ett kompis att hans brorsas kompis tjänade"?

Om det som jag länkade in tidigare i tråden är får "övergripande" kan jag rekommendera respektive fackförbunds lönestatistik som ofta är nere på respektive yrkes och ålder, kön samt antal arbetade år inom yrkeskategorin med uppdelning på "privat sektor" och "offentlig sektor"

Innan förra valet hadde jag annat jobb på en plastindustri i Malmö
Då kunde man läsa om de lägsta kvinnolönerna .Och kan säga att jag hadde mindre än de lönerna då.

Vad du tjänar är ganska irrelevant i förhållande till dina fasta utgifter.....sitter man med huslån på 3 mille som de flesta husägare i Stockholm, spelar det ingen roll om du har 40 k i lön, pengarna är iaf slut den 15:e......

Jag tycker varenda människa i Sthlm man pratar med har 50k/månad.

Det är bara jag som är en stackars egenföretagare som tjänar mindre.

De är ju bara för att du lider under en hård chef :-)
Jag har precis samma problem :-) Får bar ta ut lön upp till brytpunkten för statlig skatt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman