Vad tittar besiktningen på?

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Jag tänkte regbesiktiga hojen så fort som möjligt efter importen då jag skall helförsäkra och vill få lite pengar OM den blir stulen. Inte kul annars. (inte kul iaf, men bättre.)
Det som jag vet måste åtgärdas är bakdäcket. Den andra grejen är drevpaketet, men om jag inte måste byta till besiktningen så tänkte jag vänta med bytet till vår då pengarna precis såhär efter importen blir springer iväg... :gnissla
Så huvudfrågan är om SBP tittar på drevpaketets skick, sen undrar jag rent allmänt över vad man kollar på besiktningen. Skriv allt ni vet!

ps

http://w1.402.telia.com/~u40218178/fzr13.jpg

Bakre drev ser ut såhär. Hur akut är det?
-JAJAJA... Lite skit har ingen dött av. :rolleyes:

regbes

bakdäcket gör inget! De enda dom säger är att du måste byta de snarast!

Va lite aktiv när han besiktigar, säger han nåt om drevet så ere bara o tillägga att du har nytt drivpaket liggandes hemma bara att du inte har hunnit montera dit de.

När ja reg-besiktiga min rd350 så kolla dom hojen ganska noga. Den va ju från 83 dock, misstänker att din e nyare så dom kollar väl inte riktigt lika noga.

Lycka till!

får man fråga vad du gav för hojen?

e de en buckla på tanken eller tog dom en del syra där dom tog fram designa den? hehe

HanneZ skrev:
bakdäcket gör inget! De enda dom säger är att du måste byta de snarast!

Va lite aktiv när han besiktigar, säger han nåt om drevet så ere bara o tillägga att du har nytt drivpaket liggandes hemma bara att du inte har hunnit montera dit de.

När ja reg-besiktiga min rd350 så kolla dom hojen ganska noga. Den va ju från 83 dock, misstänker att din e nyare så dom kollar väl inte riktigt lika noga.

Lycka till!

Skojjar du? Tar dom däcket med en sån klackspark??
En fråga till; Om man regbesiktigar, vilket kostar 2000 freaking kronor; och får underkänt av nån anledning; Måste man då pröjsa 2000 TILL?? eller blir det en vanlig kontrollbesiktning?

ja bakdäcket går som en gammal 1:a. Det vill säga ägaren får ta på sig ansvaret att ordna felet. Jag besiktigade min dr350 med nästan blankt framdäck. O de va inget me de.

Och om du felar på de saker som kontrolleras vid en vanlig besiktning så får du bara vanlig ombesiktning. Om det däremot är något fel på papprerna, vikt, effekt etc. så får du göra om reg-bes!

HanneZ skrev:
ja bakdäcket går som en gammal 1:a. Det vill säga ägaren får ta på sig ansvaret att ordna felet. Jag besiktigade min dr350 med nästan blankt framdäck. O de va inget me de.

Och om du felar på de saker som kontrolleras vid en vanlig besiktning så får du bara vanlig ombesiktning. Om det däremot är något fel på papprerna, vikt, effekt etc. så får du göra om reg-bes!

Ok! Toppen! TACK! Allt är orginal på den... Skall inte vara nåra probs! FAN VAD GÖTT!
Då borde drevpaketet vara lungt??

Okej, har ju aldrig besiktigat någon hoj men så om man har kassa däck så behöver man inte göra någon ombesiktning? Samma sak gäller ju inte bil iallafall. Hade skitdäck fram på min förra bil och blev tvingad att fixa och sen komma tillbaka på ombesiktning.

Har du en sjujädrans tur så går den igenom med vilkoret att du snarast åtgärdar drivpaketet.

som sagt, var aktiv o trevlig när medans han besiktigar. Du behöver nog lite tur för att få igenom drivpaketet. Däcket ska inte va några problem.

Jag fick igenom min bil med för dåligt mönster djup på däcken, samma där, de står bara på protokollet att ägaren ansvarar för att felet åtgärdas snarast!

Hur som helst så får du inte göra om reg-bes om du felar på däck o drivpaket.

Silwer: han har inge drivpaket liggandes, men de låter bra o säga de när man besiktigar! =P

/ Hannes

När jag besikitgade min nsr så sa gubben att det var väldigt slitna drev m.m men han skrev bara något slitet drivpaket i pappret och sa att jag skulle byta så snabbt som möjligt (och det var en import hoj, på regbesiktningen)
Men Lycka till, det är nog inga problem..

Dom tittar på vad som lusten faller på tror jag ( i alla fall ibland)

Själv åkte jag dit med miniblinkers, slipon, slut bakdäck (eller om det var fram?) och skitig hoj. Gick igenom utan problem. Trots dom gjorde ljudprov.
:tummenupp Jag hade dock en ful reflex bak på hojen, så lite laglig var jag allt med R1an

OK så däcket kan gå... Men drivpaketet kan eventuellt fela... Har ni sett bilden i första inlägget? Jag vet inte hur pass akut det är, men dom är väl rätt spetsiga och snea?

Pengarna finns, men jag undviker helst det direkt efter att jag pungat ut med resterande pengarna för hojen, resa och regbesiktning.

Nya regler????

Måste inte en reg besiktning sluta med blanka papper?? Dvs inget som helst fel tillåtet, inte ens en 1:a..
Så var det iaf tidigare när jag omreggade bussar till lastbilar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park