Vad tänka på när jag köper 525 exc -03/04

Det beror på hur många timmar hojen har gått, och hur den är körd.

Motionskörda hojar är oftast inte renoverade!!!

Men med jämna oljebyten (5-7h) borde stor motorrenovering komma vid 130-140h (kostar ca 8000)

Gaffel & bakdämpare ligger på intervall om 70h sen 140h. (kostar ca 10000)

Hjullager håller extremt dåligt på dessa. Håller ca 15h (kostar ca 3500/fälg)

eller så skojar jag bara pga sett annonsen på blocket
 
Det beror på hur många timmar hojen har gått, och hur den är körd.

Motionskörda hojar är oftast inte renoverade!!!

Men med jämna oljebyten (5-7h) borde stor motorrenovering komma vid 130-140h (kostar ca 8000)

Gaffel & bakdämpare ligger på intervall om 70h sen 140h. (kostar ca 10000)

Hjullager håller extremt dåligt på dessa. Håller ca 15h (kostar ca 3500/fälg)

eller så skojar jag bara pga sett annonsen på blocket

1.Kolvbyte vid 150 timmar brukar motionärer göra, då ser den oftast ut som ny.

2.Gaffel och bakdämparrenovering brukar kosta ca 3000kr(för båda) dom gånger jag lämnat in, ibland lite billigare.

3.Hjullager byter du busenkelt själv, kostnad ca 450 kr per hjul, hur ofta du behöver byta beror på hur dålig du är på att hantera hörtryckstvätten.

Gå in och leta info på soe.se i stället, där finns det folk som KAN dom här hojarna.
 
hjul lager byter man ju lätt..
men måste man verkligen byta kolv redan vid 150 H om den mest gått som motard?

renoverar man inte gafflarna när dom börjar läcka?
 
Last edited:
ja du den har gått ca 150 h
och det är inte någon stor renovering gjord på den.. som jag kollat på vill säga..
haha så då borde det sluta på en ca 18000 i renoverings kostnader :S

Läs ALLT jag skrev, även det finstilta :D

Letar också efter en 525 exc, och såg den i Luleå. Synd att den inte fanns närmare....
 
Det beror på hur många timmar hojen har gått, och hur den är körd.

Motionskörda hojar är oftast inte renoverade!!!

Men med jämna oljebyten (5-7h) borde stor motorrenovering komma vid 130-140h (kostar ca 8000)

Gaffel & bakdämpare ligger på intervall om 70h sen 140h. (kostar ca 10000)

Hjullager håller extremt dåligt på dessa. Håller ca 15h (kostar ca 3500/fälg)

eller så skojar jag bara pga sett annonsen på blocket


Var köper du delarna? 3500kr hjullager per fälg och byte var 15timme?:va

Har en 450exc som jag bytt bakhjulslager i för 40timmar sen fortfarande i bra skick. kostade ca 350-400kr om man gör jobbet själv:rolleyes:
 
Last edited:
Det beror på hur många timmar hojen har gått, och hur den är körd.

Motionskörda hojar är oftast inte renoverade!!!

Men med jämna oljebyten (5-7h) borde stor motorrenovering komma vid 130-140h (kostar ca 8000)

Gaffel & bakdämpare ligger på intervall om 70h sen 140h. (kostar ca 10000)

Hjullager håller extremt dåligt på dessa. Håller ca 15h (kostar ca 3500/fälg)

eller så skojar jag bara pga sett annonsen på blocket
Det enda som stämmer är väl det om motorrenoveringen, resten är ju dynga. har du läst manualen? har du haft någon sådan(är inne på min femte).Fjädring fram och bak 3", hjullager som sagt max 1" för alla(håller för övrigt inte sämre än andra)

Ta hellre en -04 trevligare motorkaraktär och snyggare/modernare plast.
 
Last edited:
Eftersom ingen verkar se vad jag skrivit på sista raden så förtydligar jag det...

DET STÅR SKRIVET I VIT TEXT!
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top