Vad skulle ni välja? År eller mil.

Empa

Oerfaren
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
En liten YZF
Har kikat lite på KTM 640.
Har hittat två intressanter det som skiljer är mil och år och dom kostar lika mycket.

-03, 1000mil, slipon, fint skick osv..
-02, 150mil, slipon, fint skick osv..

Det kan väl inte skilja så mycket mellan årsmodellerna eller?
Sen borde det väl bli bättre andrahandsvärde på en som gått säg, 1150mil än en som är ett år nyare och gått 2000mil.

Vet inte hur mycket jag kommer att köra men rent hypotetiskt.

Rent generellt skulle jag säga år, blir bättre 2:a (eller 3:e) handsvärde då, jag byter iofs hoj typ varje/varannan säsong. Men eftersom det skiljer så mycket i mil så är nog 02:an ett givet val i detta fall. Även fast det låter skumt att en 3 år gammal hoj bara är inkörd.

Vilket pris hade du tänkt dig? I ditt fall hade jag letat vidare efter en 03:a som kanske gått 5-600 vilket inte alls är mycket för en 640. 03:an fick lite trevligare topp, luftburk och avgas mm och går säkert något bättre.

Tackar för svaren.
Just dom två ligger på 55 men det är ju ingen panik (än) att köpa en, kommer säkert fram lite 03-or med färre mil på nacken.

Den 02-an är iofs väldigt fin, ser knappt ut att vara körd alls....

när ändra dom motorn på den då?
02 elle 03? highflow grejset o de där va de väl.
typ 5hk upp ha jag fö mig

Köp en -03! :tummenupp
Trevligare topp,snyggare,Fetare bakfälg,annan sving,
digital hastighetsmätare m.m.
Försök att få tag i en som har som sagt gått typ 500 mil istället..
Sålde min för ett år sen med dubbeltitan för 69 000:- då hade den gått 150 mil.

Mvh Pidde

-03 kom den med High flow toppen + lite annat godis!
Det enda jag har emot -02 är dess bromspump som verkligen är sunkig på vissa. -02 kom 640 med magura styre "Big +" Ramen var lite tillplattad på höger sida för att kunna ta ut nedre microfiltret lättare + andra saker jag inte kommer ihåg!

Om 640 effekten duger för dig så köp -02 eller så väntar du lite och köper en -03 med färre mil.

Empa skrev:
Har kikat lite på KTM 640.
Har hittat två intressanter det som skiljer är mil och år och dom kostar lika mycket.

-03, 1000mil, slipon, fint skick osv..
-02, 150mil, slipon, fint skick osv..

Det kan väl inte skilja så mycket mellan årsmodellerna eller?
Sen borde det väl bli bättre andrahandsvärde på en som gått säg, 1150mil än en som är ett år nyare och gått 2000mil.

Vet inte hur mycket jag kommer att köra men rent hypotetiskt.

Tveksam till 150 mil många ljuger nog men skicket är nr 1 skillnaden 1000mil och 200 mil avskräcker inte 03 bättre andrahandsvärde så de skulle jag nog ta

Man blir förvånad hur många som köper nya hojar och inte kör så mycket. Jag menar 150 mil på en -02 är inte mycket.
Men det är klart att hittar man en sån är den ju bara inkörd. Men man blir misstänksam och undrar varför man köpt en hoj, och inte kört mera.

Jag skulle ta -03:an om den är i fint skick.

En 625/660 ligger väl ungefär lika i pris.Köp en sån istället.150 mil sen -02 låter helt otroligt lite.Jag körde 25 mil förra veckan med min :va

allt talar för 03 :tummenupp om den e fin(verka så)

Har hittat en Duke -03 med 150mil på mätaren för 57k. Det är bra pris va?
Nyskick inte en repa.
Det är en kompis som säljer den, och han är andra ägaren, första ägaren kände min kompis så milen är ärliga.

Den är helt i orginalskick, inte ens ostrypt.

Empa skrev:
Har hittat en Duke -03 med 150mil på mätaren för 57k. Det är bra pris va?
Nyskick inte en repa.
Det är en kompis som säljer den, och han är andra ägaren, första ägaren kände min kompis så milen är ärliga.

Den är helt i orginalskick, inte ens ostrypt.

Fortfarande vad ska du ha hojen till? Duken är basolut kanon om du ska ha den enbart på asfalt. Om du nu får för dig att köra grus och är det kört men visst går det att köra om man nu vågar! Tycker inte om priserna ang plast till duken=dyrt!
Om jag BARA skulle köra asfalt så skulle jag ta duken inte snack om saken men men om man vill pröva lite annat så :gnissla nja du får bestämma själv!

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...